Domů
Rychlé zprávy
Volkswagen zvažuje uzavření závodu na elektromobily Audi v Bruselu
Autosalon Audi v Drážďanech

Volkswagen zvažuje uzavření závodu na elektromobily Audi v Bruselu

Rychlé zprávy
5 komentářů
10. červenec 2024, 11:18
ČTK

Automobilka Volkswagen zvažuje uzavření závodu své luxusní značky Audi v Bruselu. Důvodem je prudký pokles poptávky po drahých elektromobilech, které se zde vyrábějí. Volkswagen neuzavřel žádný závod téměř čtyři desetiletí, upozornila agentura Reuters.

Audi dnes uvedla, že Volkswagen zvažuje, že předčasně ukončí výrobu modelů Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron. To jsou jediné modely, které se nyní v Bruselu vyrábějí. Audi tak nyní zahájí restrukturalizaci závodu a bude hledat alternativy pro jeho budoucnost. Může se však stát, že závod, který má zhruba 3000 zaměstnanců, bude nakonec uzavřen. Loni vyrobil 50.000 vozů.

Volkswagen
Ilustrační foto

Volkswagen naposledy uzavřel svůj závod v Pensylvánii, a to v roce 1988. Reuters také upozornil, že poslední šéf značky VW, který hrozil uzavřením závodu v Evropě, odstoupil několik měsíců poté, co tak učinil.

Automobilky masivně investovaly do kapacit a vývoje technologií. Těžce je tak zasáhla nižší poptávka po elektromobilech, než se očekávalo. Audi začátkem tohoto roku varovala, že její prodej letos klesne, protože pracuje na zavádění nových modelů a zároveň snižuje náklady.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(5)
Zdeněk
10. červenec 2024, 12:15

"Důvodem je prudký pokles poptávky po drahých elektromobilech" co si to ten lid dovoluje takto "hlasovat peněženkou" proti evropskému cíli ?

Richard Vacek
10. červenec 2024, 18:22

Pokusem o záchranu prodeje drahých elektromobilů je zdražení levných elektromobilů z Číny pomocí cla. Prostě chceme zelenou politiku, ale jen když ji zákazník pořádně zaplatí.

Petr Hariprasad Hajič
12. červenec 2024, 04:14

VW neumí vyrobit BEV, které by oslovilo lidi. Poměr cena výkon je neuspokojivý, i proto, že VW volí kompromisy a pořád vyrábí BEV, kterí mají společný základ s ICV. Takle se dostane do potíží. Kritici této kočkopsí politity varovali už asi před dvěma lety, že tudy cesta nevede. Poučit by se mělo i BMW a Mercedes, kteří to dělají podobně. BEV je jiná kategorie a vyhrají ti, kteří se soustředí buď na výrobu čistě jen BEV nebo alespoň důsledně oddělí vývoj BEV od ICV a to od úplného počátku vývoje a návrhu.

minduton
12. červenec 2024, 12:37

Když baterka tvoří víc než polovinu ceny auta, tak poměr cena/výkon bude vždy neuspokojivý. U nás v pdelákově zase nabízí pozemky pro RD za 3 mega, ale nikdo to nechce kupovat, tak je to napadlo prodávat jako kombo s drobnodřevostavbou za 5,5 mega.

Jirka Líska
12. červenec 2024, 12:51

@minduton 12. červenec 2024, 12:37

BEV bez baterie těžko koupíte, tedy řešit poměr cena/výkon musíte za celek.

Cena baterie má význam, pokud ji budete muset měnit.

Do té doby je úplně jedno jestli to je 10% nebo 50% ceny celého vozu.

---

A s dřevostavbou se to již prodalo?

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se