Ofgem spouští konzultace k reformě pravidel pro dodavatele energií ve Spojeném království. Snahou regulátora je zvýšit kvalitu dodávaných služeb pro zákazníky a snížit pravděpodobnost krachu dodavatele energií. Dodavatele energií budou při navýšení počtu zákazníků nad stanovené hranice muset prokázat, že jsou schopni dostát svým závazkům. Případného snížení konkurence se regulátor neobává.

Anglický regulační úřad Ofgem (obdoba českého ERÚ), spouští konzultační proces k návrhu nových pravidel pro dodavatele energií. Jde o dlouhodobou iniciativu regulátora, díky které již například od tohoto léta platí pravidla pro vstup nových společností na trh. Nyní  Ofgem připravuje pravidla pro společnosti, které již na trhu působí. Dle návrhu by mohl regulátor požádat o provedení nezávislého auditu společnosti, který by prověřil finanční stav dodavatele a jeho zákaznický servis.

Jen společnosti s auditem budou moci přijmout nové zákazníky

Nová pravidla cílí na rychle rostoucí společnosti, u kterých není jasné, zdali budou schopny poskytovat své služby i v případě nárůstu zákazníků. Pokud by společnost neprokázala, že je schopna dostát svým závazkům, bude jí omezena možnost nové zákazníky přijímat. Společnosti by měly být testovány při překročení následujících počtů zákazníků: 50 tisíc, 150 tisíc, 250 tisíc a půl milionu. Nová pravidla se mají také zaměřit na vedoucí zaměstnance společností. Ti by měli splňovat nároky na odbornou způsobilost a bezúhonnost (fit and proper requirements).

Jedním z důvodů proč Ofgem zvažuje zavedení tohoto pravidla je skutečnost, že od roku 2016 zkrachovalo již 16 malých dodavatelů energií a u dalších čtyř společností je pravděpodobnost krachu vysoká. V případě, že dodavatel energie zkrachuje, dochází k převedení jeho zákazníků pod tzv. „dodavatele poslední instance“ (stejný proces funguje i v ČR). V případě nesplacených závazků vůči státu (případně Ofgem) je však požadovaná částka rozdělena mezi zbývající dodavatele energií. Velcí dodavatelé, tzv. „velká šestka“, proto tuto iniciativu Ofgem podporuje. Konzultační proces je otevřen všem účastníkům trhu do 3. prosince letošního roku.

„Pro případ úpadku dodavatele, posilují nová pravidla „záchranou síť“ a zlepšují prostředí pro zákazníky kteří budou převedení k jinému dodavateli. Zákazníci si tak mohou být jisti, že ať už se stane cokoliv, budou náležitě chráněni,” uvedla Mary Starksová, ředitelka pro oblast spotřebitelů a trhů v Ofgem.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *