Německo plánuje dovážet více plynu z USA, podpoří výstavbu terminálů na LNG
Německo plánuje v budoucnu dovážet více zkapalněného zemního plynu ze Spojených států a stát kvůli tomu podpoří výstavbu nejméně dvou nových terminálů na LNG na severu země. Uvedl to včera ministr hospodářství Peter Altmaier po setkání s náměstkem amerického ministra pro energetiku Danem Brouillettem a zástupci amerického a německého energetického průmyslu.
O umístění terminálu bojují města Brunsbüttel, Wilhelmshaven a Stade. Vznikla již soukromá konsorcia, která mají o výstavbu zájem. Vláda se rozhodla, že podpoří stavbu státními dotacemi. Altmaier uvedl, že částka by měla být „významná“, bližší detaily však neposkytl. Dodal jen, že rozhodnutí o nových terminálech by mělo padnout v příštích týdnech.
Německo zatím nemá žádný terminál na dovoz LNG. Konsorcium Brunsbütteler včera oznámilo, že se mu podařilo získat dalšího velkého zákazníka a nyní plánuje požádat o povolení pro stavbu terminálu s kapacitou osm miliard metrů krychlových ročně. Podle agentury DPA stavba terminálu na LNG může investory vyjít na 500 milionů eur (téměř 13 miliard Kč).
Altmaier zdůraznil, že Berlín chce vyřešit rozdílné názory s USA na plánovanou výstavbu plynovodu z Ruska do Německa Nord Stream 2. Washington má proti projektu vážné námitky a varoval, že zvýší strategickou moc Ruska v Evropě a vážně poškodí americké spojence, jako Polsko a Ukrajinu. Altmaier a Brouillette však popřeli, že by se dohodli na tom, že USA přestanou proti projektu vystupovat výměnou za to, že Německo podpoří výstavbu terminálů na LNG.
Německo je zajímavým trhem pro vývozce plynu, protože v příštích desetiletích plánuje odstavit jaderné a uhelné elektrárny. Altmaier dodal, že tyto plány jsou „dobrou zprávou“ pro dodavatele zemního plynu, protože Německo bude potřebovat spolehlivé dodávky fosilního paliva jako doplněk ke svým obnovitelným zdrojům energie. Zdůraznil však, že Německo bude nakupovat plyn od různých dodavatelů a již jedná s Katarem, Egyptem a Izraelem.
Navíc se v Evropě snižuje těžba plynu, například v Nizozemsku, které se na dovozu plynu do Německa podílí pětinou. Většina zemního plynu spotřebovaného v Německu pochází z Ruska a Norska, malá část také z domácí produkce.
Nižší cla za vyšší dovoz amerického plynu
Předseda Evropské komise Jean-Claude Juncker loni v létě slíbil americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi, že pokud se vzdá plánu na zvýšení cel na dovoz aut, usnadní EU dovoz LNG z USA. V současnosti je v EU zhruba 30 terminálů na LNG, mimo jiné v Nizozemsku, Francii a Polsku. Další se staví.
Mohlo by vás zajímat:
Dva-tři relevantní cíle jednou ranou :)
Lepší pozice v cenotvorném vyjednáváním s Ruskem( nepíšu s Gazpromem), spokojenější USA , navíc rozšíření možností se stát centralním hubem dovozu plynu do EU ( ruský, norský + LNG ) a tím zvýšit tlak německého palce na trubce pro ostatní státy EU . ( minoritně i strategicko-technologická pojistka, pro případ rozsáhlé poruchy nebo úmyslného zastavení dodávek).
Prostě z pohledu Německa klasická win-win strategie , a levná...
Souhlas, a těch 13 miliard Kč to jsou pro Německo drobné.
Ale at stavěj , RUSKO rádo dodá aj ten zkapalněnej plyn..
Ale at stavěj ,RUSKO rádo dodá aj ten zkapalněnej.... Než postavěj ten terminál tak do té doby rozšíříme závod na JAMALU tak to bude v pohodě... A když emerika zaplatí tak dostane aj ona LNG..
Stade a Brunsbüttel jsou infrastrukturně "zasíťované", protože tam kdysi byly JE. Pro zplyňování LNG je třeba nízkopotenciální teplo, což lze např. z elektrárny na témže místě. Pro ČR z toho plyne: dovoz takové elektřiny bude levnější, než vlastní výroba z plynu. Řečnická otázka: co stojí nezávislost?
Když dovezete plyn tak máte nejen energii ale i akumulaci, naše plynová infrastruktura je velmi dobrá.
Na dodávky potřebného množství elektřiny z Německého pobřeží nemáme dráty. A připočtěte cenu skladování.
Myslím že je to významý rozdíl.
Ha, ha, ha.
Česko mělo až do letoška, než postavilo za miliardy obranu, hlavní problém ve své síti ten, že se sem násilnicky bez dovolení a poplatků rvala německá přebytková větrná elektřina ze severozápadu.
no a pak odečtěme účinnost při přeměnu plynu na elektřinu, ona pak ta akumulace už tak dobře nevychází s tím, že by jsme si ten plyn akumulovali jen na náhradu toho , co k nám údajně nemůže přitéct po slabých německých drátech :)
Jenom by mě zajímalo jaký plyn bude terminál odebírat zda povinně drahý emerický nebo bude rozhodovat cena , v tomto případě věřím že RUSKý levný plyn nakope zadeček drahému emerickému.. Hned sa pozná zda je německo jenom kolonií emeriky
Mě osobně celkem nezajímá ani tak ten plyn jako to kolik lodí, jak velkých a jak často bude teď navíc, díky plynu, pendlovat mezi USA a Německem... což automaticky vede k otázce. Na co ty lodě poplují, kolik budou mít spotřebu a jak skvěle se to projeví na uhlíkové stopě....
odkaz na
články o "ekologii" lodní dopravy....
Rozhodně Tě ubezpečuju že toho emerického arogantního odbarvenca nějaká uhlíková stopa vůbec netankuje. přeci emerika především a ukor všeho...
Hmm a co to znamená v komplexu... Kolik lodí, jak velkých, s jakou spotřebou a co spotřebovávají to bude znamenat. Už jen to že 15 největších nákladních lodí má větší skleníkovou stopu a absolutně neřešenou ekologii než všechna auta světa mluví za své
Opravdu Německo gratuluji jsi příkladem toho jak by se Ekologie dělat neměla. Je mi z nich a jejich Energiewende špatně
Máte svatou pravdu ekologii většina rádoby ochránců má jen pro kšeft.
Ta slavná Energiewende je podvod na německéjo občana za nehorázné penize. Tvrzeni o cenách z OZE je silně kamuflováno a zdeformováno dotacemi.
Pokud mají někam dotace jít a já myslím že raději ne jsou vžd zneužity, tak přeci jen do úspor spotřeby energií.
Mějte se hezky
PS též jsem žroutem dotací za FTVE a vím že je to neslušné...
Tenhle hoax je snad nesmrtelný, stejně jako jsou nekonečné způsoby jak informaci o emisích z nákladních lodí komolit.
Takže pro Vás, Vojtěchu, emise se týkají SO2, to není skleníkový plyn. A navíc už dávno platí mezinárodní úmluva o obsahu síry v lodních palivech. Takže ten problém je cca 10x menší než v roce 2009, kdy o tom psal iDnes.
No a kdo dohlíží na dodržování norem v mezinárodních vodách? a jaký typ paliva používá lodní doprava. Vysoce oktanový benzín? Asi těžko přes mezinárodní úmluvu přesto lodní doprava používá jako palivo mazut a rozhodně nemá instalované zařízení jako jsou filtry pevných částic a další ochranné prvky. I když přijmu vaší tezi že je současný stav 10x lepší pořád je to 170 lodí na celý automobilový průmysl
SO2 Vojtěchu. SO2 vzniká spalováním síry obsažené v palivu. I z toho mazutu se dá síra dostat pryč, jako se to dělá s benzínem a naftou. Takže stačí dohlídnout na rafinérie.
A mimochodem, velké lodě už filtry na TSP mívají, obvykle cyklony, levné kompaktní a s účinností okolo 99%.
Dobrá beru že velké moderní lodě mají filtry.
otázka kolik lodí je výroby před rokem 90. a kolik z nich prošlo "ekoligizací" (pokud většina VÝBORNĚ!!! A co letadla?)
kolik letadel se dnes řeší (druhý největší znečišťovatel )
Pokud lodě spalují mazut. Kolik je jejich aktuální emise CO2 odsíření lodí je hezká věc a nutná, ale to je jako by jsme řešili elektrárny v roce 70 odsíření měla být věc 40 let stará a v minulosti. Teď řešíme CO2!!
"Jo jasně je hezké že dupeme po autech, elektrárnách, kamnech doma jsme ekologičtí!!
A co lodě?
Jo lodě?! Ty jsou po 100 letech motorového pohonu odsíření!!
Výborně žádné globální změny klimatu!!!
Pokud v tohle věříte jste mi na blití jaký jste alibista (ano jsem rád že se alespoň odsířily ale to nemění mojí výtku že se dupe kuli CO2 po autech a lodě a letadla ticho po pěšině
Hele Vojtěchu. Já s vámi končím, nehodlám skákat na vaše "Copak Zlatovláska? Ale jmelí!".
Až budete chtít řešit CO2 z lodí, nezačínejte odkazem na emise SO2.
(Jo lodě?! Ty jsou po 100 letech motorového pohonu odsíření!!)
oprava Odsířené!!
Jsem docela rád že se mnou končíte.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se