Domů
Ropa
Obří norské ropné pole Johan Sverdrup možná zahájí produkci v předstihu před původním plánem
http://www.worldoil.com/news/2017/4/11/north-sea-expected-to-see-30-crude-natural-gas-projects-start-operations-by-2020-says-globaldata
Author: Office of Response and Restoration on flickr.com

Obří norské ropné pole Johan Sverdrup možná zahájí produkci v předstihu před původním plánem

Ropa
8 komentářů
1. září 2019, 11:58
Eduard Majling

Těžba ropy v obřím norském poli Johan Sverdrup, které je největším novým polem v norském kontinentálním šelfu od 80. let minulého století, může začít v předstihu před původním plánem. První dodávky ropy by tak mohly proběhnout již v říjnu, tedy zhruba měsíc před původně plánovaným listopadovým termínem. Po plném dokončení projektu by z pole měla pocházet čtvrtina veškeré norské ropy.

První dodávky ropy, celkem 11 nákladů, by podle zdroje osloveného agenturou Reuters měly proběhnout již letos v říjnu. Produkce z největšího nového norského ropného pole za poslední více než tři desetiletí by se v říjnu měla pohybovat v průměru na 226 tisících barelech denně.

„Vydali jsme časný plán nakládek pro říjen, který zahrnuje dodávky ze Sverdrupu. Nic by nás nepotěšilo více, než zahájit těžbu před listopadem, nicméně stále primárně očekáváme spuštění v listopadu,“ uvedl Morten Eek, mluvčí společnosti Equinor.

Po plném dokončení první fáze během příštího léta by denní těžba ropy měla dosahovat až 440 tisíc barelů. V plánu je však i druhá fáze, která má těžbu do konce roku 2022 dále značně navýšit.

Druhá fáze rozšíří těžbu ropy o 50 %

Druhá fáze, která dostala zelenou od norského ministerstva ropy a energetiky letos v květnu, má být dokončena ve 4. kvartálu roku 2022 a zvýší těžbu z první fáze o 50 % na 660 tisíc barelů denně. Z tohoto pole by tak měla pocházet čtvrtina veškeré ropy z Norska.

Druhá fáze projektu si vyžádá kapitálové výdaje ve výši 41 miliard norských korun (přibližně 108 miliard Kč). Kromě vybudování druhé plošiny pro přepracování ropy bude projekt zahrnovat modifikaci některých zařízení nebo přípravy na přivedení napájení těžebních zařízení elektrickou energií z norské pevniny pomocí HVDC kabelového vedení.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(8)
frank
1. září 2019, 21:26

Já se jen divím, proč norské, to musí být nějaký fejknjůs ?

Norové přeci neinvestují do ničeho, co produkuje uhlík :)

Jak se to jenom píše ve strategii Norského ropného fondu ?

We monitor our investments and assess sustainability issues as part of our risk management and our investment decisions. We encourage companies to move from words to numbers, so that we can evaluate their efforts and better understand financial risks and opportunities. To perform analyses of this kind, we need governance and sustainability data.

We support the recommendations of the Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD) set up by the G20’s Financial Stability Board. We are working with companies to ensure that they are equipped for the transition to a low-carbon economy. We invest specially in climate mandates, adjust the portfolio through divestments, and consider climate issues in our investment decisions. We also analyse green-house gas emissions from companies in our portfolio and various climate scenarios for the fund.

Martin Hajek
1. září 2019, 22:12

Ale to je přece ekologický projekt. Vrtná plošina bude na zelenou elektřinu z Norské pevniny :-).

Emil
1. září 2019, 22:15

Z něčeho přece ten boj proti emisím CO2 financovat musí. Hladové slabé tělo se také nemůže obezitě bránit.

Milan Vaněček
2. září 2019, 00:43

Ale ale pánové, špinavé peníze ze špinavé energie se přece musí vyprat aby byly čisté. A co by jste tankovali do nádrží Vašich automobilů? ????

Na dominanci slunce, větru a vody v energetice si budete muset počkat tak do roku 2040-50.

frank
2. září 2019, 09:15

tak moje kolo tankovat nepotřebuje ...

Milan Vaněček
2. září 2019, 10:10

Z Holandska lítáte nebo si to vyšlápnete na kole? ????

frank
2. září 2019, 10:53

hovořil jste o automobilech pane Vaněček, ale to je pro vás typické.

Klidně můžu říci, že naše rodinné ( dnes už 14 let staré japonské vozidlo ) najede za rok výrazně méně, než já na kole a zhruba stejně jako moje manželka.

Na druhou stranu kolo a investici do něj nikomu nevnucuji, jako olejoví vikingové :)

Chevy
2. září 2019, 07:49

No podívejme se,do světa budou zelení a ještě zelenější a ropu těží osto6. Lidi, přestaňte jim to ekosilenstvi žrát. Jsou to jenom blázni a snílci a likvidují ekonomiky. A Němci jsou na tom ještě hůř,migrační šílenství a teď šílenství zelené. A co víc je na tom nebezpečné,že je to nad soused.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se