
Ve Švédsku vznikne největší továrna na lithium-iontové baterie v Evropě
Společnosti ABB a švédská firma Northvolt uzavřely partnerství s cílem postavit největší továrnu na baterie v Evropě. Baterie zde vyrobené budou určeny pro průmyslové využití a první mají být dodány v roce 2020.
Obě firmy podepsaly memorandum o porozumění, které má zaručit širokou míru spolupráce v oblasti dodávek a technologií, včetně produktů a služeb a dále zvláštní míru kooperace v oblasti vývoje baterií. Northvolt se chystá postavit největší a nejpokročilejší továrnu na lithiové baterie v Evropě.
Společně s podporou ABB chtějí dosáhnout takových baterií, které budou moci být použity v automobilové dopravě a průmyslu. První prototypy by linku měly opustit v roce 2019 a po vyladění procesu bude linka podle plánů spuštěna do ostrého provozu v roce 2020.
„Je nám potěšením podpořit projekt Northvoltu a postavit továrnu na baterie budoucnosti zde, v jedné z našich domovských zemí.”
Ulrich Spiesshofer, výkonný ředitel ABB
Ředitel ABB dále uvedl, že tato spolupráce bude výkladní skříní ABB a důkazem toho, že je lídrem na trhu, který požaduje chytrá a zelená řešení ukládání energie. Obě společnosti budou pracovat na vývoji bateriového řešení pro mobilní i stacionární použití. Továrna má být díky použité technologii příkladem přicházejícího Průmyslu 4.0.
Velké továrny na baterie již nejsou ojedinělé
Plány na výstavbu velké továrny na baterie nejsou v dnešní době zcela ojedinělé. Po plánech Tesly na stavbu její Gigafactory v regionu střední Evropy se na výstavbu továrny u Havířova připravuje česká firma HE3DA.
„Svět směřuje rychle k elektrifikaci. Chceme umožnit tento přechod pomocí vybudování největší továrny na lithium-iontové baterie na evropském kontinentě a produkovat nejzelenější baterie na světě. ABB je představitelem elektrifikace a jsme rádi, že je máme na palubě jako strategického partnera, hlavního dodavatele a investora,” uvedl Peter Carlsson, výkonný ředitel Northvoltu.
Mohlo by vás zajímat:
Je zajímavé, že v bateriích nechce Amerika a Evropa přenechat trh číňanům, japoncům a korejcům. Asi si Evropa uvědomila že elektromobilita je ještě větší kšeft než fotovoltaika nebo chytré telefony. A to by mělo přinést ještě rychlejší pokles cen než zažíváme u fotovoltaiky.
A navíc je zajímavé , že Česko (ČSSD) chce kšeft přenechat V GLOBÁLU (Austrálii). Asi platí, že peníze (i pro stranu) jsou až na prvním místě.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se