Domů
Čistá mobilita
PwC: Počet aut na elektřinu se za pět let ztrojnásobí
Elektromobil

PwC: Počet aut na elektřinu se za pět let ztrojnásobí

Čistá mobilita
7 komentářů
14. květen 2021, 11:40
ČTK

Počet hybridních a elektrických aut ve světě by se měl do konce roku 2026 ztrojnásobit z letošních 15 milionů na téměř 48 milionů vozů. Nejrozšířenější budou hybridní vozy, kterých se na světových silnicích bude za pět let pohybovat 30 milionů. Vyplývá to z aktuální studie poradenské firmy PwC pod názvem Strategy & Electric Vehicles Sales, kterou má ČTK k dispozici.

Nejrychleji by v příštích pěti letech měl růst segment čistě elektrických aut, kde by mohlo dojít k růstu z letošních čtyř na 14 milionů kusů. Naopak relativně nejpomaleji poroste zájem o plug-in hybridy, jejichž počet se zdvojnásobí na čtyři miliony.

Prodeje všech typů aut s elektrickým a hybridním pohonem na nejvýznamnějších trzích byly podle PwC v letošním prvním čtvrtletí proti loňsku dvojnásobné. Na deseti nejrozvinutějších evropských trzích přitom registrace elektrických a hybridních aut přesáhly třetinu všech prodejů nových vozů. „K růstu zájmu samozřejmě stále přispívají různé legislativní a vládní kroky, stejně tak jako podpůrné státní programy. Evropská unie chce podporovat především čistě elektrické vozy, například skrze návrh nové regulace, která by od roku 2025 vyřadila plug-in hybridy z kategorie udržitelných investic. Nicméně i bez ohledu na podporu pozorujeme nárůst spotřebitelské poptávky, elektrická auta se zkrátka stávají volbou pro stále větší část populace,“ uvedl expert PwC na automobilový průmysl Pavel Štefek.

K rozvoji elektromobility přispívá nejen stále větší dostupnost vozů, ale i zvyšující se rychlost nabíjení, stále větší dojezd a průnik elektrické technologie i mezi vozy vyšších tříd. Důkazem toho bude v letošním roce třeba první elektrický Hummer, jehož zaváděcí edice se vyprodala během pár minut, na trhu se objeví třeba i luxusní Mercedes EQS. „Na evropský trh nicméně letos zamíří nejméně dvacítka nových čistě elektrických modelů,“ dodal Štefek. Domácí Škoda Auto letos začala prodávat své čistě elektrické SUV Enyaq.

V České republice bylo v 1. čtvrtletí prodáno více než 5000 elektrických a hybridních aut a celkově se v tuzemsku za první tři měsíce prodalo necelých 50.000 nových osobních vozů. Mezi alternativními pohony přitom vedou hybridy. Například Toyota prodává na českém trhu více než 40 procent aut s hybridním pohonem.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(7)
Dušan
15. květen 2021, 17:00

EV sú v princípe takmer nepredajné ...

Treba si uvedomiť, že i napriek rastu predaja EV je dosť absurdným faktom, že sú v predaji pre firmy stále stratové !!!

Dokonca i Tesla je neustále v strate a NIKDY nič reálne nezarobila predajom EV ... zisky má z dotácií !!! hlavne predajom emisných kvót.

A to ešte neberieme do úvahy "detail" vysokých spotrebných daní na palivá (bežný motorista platí priemerne 700 eúr ročne).

Dnes to nie je téma, ale ak bude EV viac .. tak tie dane sa nejakou formou budú musieť presunúť na ne ... politici určite nebudú šetriť.

Pokrok síce je ... ale stále malý a ani "normálne" autá nestoja a vývoj ide ďalej.

Paradoxne ak bude taký úspešní ako tvrdia elektronadšenci, tak dnešní šťastní majitelia EV si budú za pár rokov trhať vlasy, lebo ich pomerne nové EV budú pre pokrok v EV v podstate nepredajný šrot ... čo sa myslím nestane : )

Dušan
15. květen 2021, 17:02

Nepredajné tak aby priniesli zisk ... musím upresniť.

Lebo samozrejme firmy o tom vedia a EV predávajú cielene so stratou - aby nemuseli platiť "ekologické" pokuty ...

Energetik 007
16. květen 2021, 06:22

Na to už přišli majitelé luxusních EV když po 3 letech měli měnit baterie tak to stojí jako normální auto střední třídy.

Jan Veselý
16. květen 2021, 08:09

Nepřišli, protože se jim to nestalo. Nějaké další nepodložené spekulace?

Roman Horký
16. květen 2021, 21:43

A proč bych po třech letech měnil baterii ( a ještě to platil ) na kterou mám záruku 8 let :) A hlavně je pořád v dobré kondici ?!

Josef
17. květen 2021, 00:41

Hlavním problémem EV je kromě kratší životnosti vozu také technologický vývoj. Já jsem toho součástí takže to vidím koupíte auto, které bude za 7 let morálně odepsané protože budou na trhu levnější a lepší auta s delším dojezdem. Příkladem je třeba BMW i3 - velmi povedené EV, jenže dnes byste ho asi nechtěli... To samozřejmě není trvalá nevýhoda, protože ta míra zlepšování se časem bude snižovat, jako u každé technologie, ale do roku 30 toto bude platit a bohužel to bude snižovat cenu ojetin a zvyšovat tak roční odpisy na EV. Nevím kdy se to změní, ale EV nejsou vozy pro lidi, co se chtějí ekonomicky racionálně dopravovat a to limituje jejich prodeje.

Stanislav Mikeska
17. květen 2021, 11:16

Takže ze 7000 na 14000 za 5 let?! Tak to je kauf!!

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se