Podle nedávných zpráv BMW neustále pracuje na své vizi přeměny všech svých modelových řad na elektrický pohon během následujícího desetiletí, ať už by se jednalo o klasický hybridní automobil, či plug-in hybrid („hybrid do zásuvky“).

Plány automobilky byly poprvé zmíněny v předním průmyslovém magazínu Autocar, kde byly prezentovány jako „poslední myšlenky na vylepšení v oddělení konstruktérů BMW“, což zavdává tomu, že myšlenka nezůstane pouze na papíře.

Snahy o naplnění tohoto plánu jsou zřejmě rovněž motivovány změnami emisních norem EU, konkrétně normy Euro 7, jelikož právě přechod k hybridním pohonům významně sníží emisní hodnoty oxidů uhlíku. Neustále se snižující limity pro emise uhlíku se neúprosně blíží k hranici klasických spalovacích motorů. Nasazení alternativních pohonů se tak obecně stává nevyhnutelnou záležitostí, a neplnění těchto norem samozřejmě potenciálně snižuje konkurenceschopnost automobilek na trhu.

Zvýšení dojezdové vzdálenosti

Spolu s přechodem k elektrickému pohonu má BMW rovněž v plánu významným způsobem snížit hmotnost automobilů, čímž by mělo být kompenzováno navýšení hmotnosti způsobené umístěním akumulátorů elektrické energie. Rovněž chce automobilka zlepšit celkovou aerodynamiku vozů, což má z hlediska spotřeby velice pozitivní dopad.

Redukce hmotnosti bude dosaženo užitím nových materiálů, jakým je například plast vyztužený karbonovými vlákny, jenž je v současnosti používán v modelu BMW i3.

Za poznamenání rovněž stojí fakt, že společnost bude údajně vylepšovat dojezdovou vzdálenost elektrického pohonu až k poměrně pozoruhodným hodnotám – v případě hodnot kapacit komerčních automobilů by se mohlo jednat o dojezdovou vzdálenost bezmála 100 kilometrů na jedno nabití.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *