Domů
Elektromobilita
Nizozemští politici chtějí do roku 2025 zakázat spalovací motory

Nizozemští politici chtějí do roku 2025 zakázat spalovací motory

Část nizozemských politiků navrhla urychlení přechodu k ekologickým vozům plošným zákazem prodeje spalovacích motorů, zákaz by chtěli uvést v platnost do roku 2025. Tito stejní politikové rovněž chtějí ve vládě prosadit významné investice do autonomních vozů za účelem vyřešení dopravních zácp, které jsou v zemi běžné.

Návrh byl podán středo-levicovou Stranou práce (PvdA) a prošel tamější dolní komorou parlamentu. Návrh volá po zákazu všech automobilů, které nejsou bezemisní. To tedy znamená, že automobilky by nemohly moci prodávat i relativně efektivní modely, jakými jsou hybridy a plug-in hybridy. Půjde-li všechno podle plánu, pak všechna nová auta v Nizozemsku budou za méně než 10 let poháněna elektřinou nebo vodíkem.

Návrh je příliš ambiciózní a nerealistický

Investice do automobilů nevyžadujících řidiče se zdá názorově přijata, problém je však se zákazem spalovacích motorů. Tento návrh vyvolává vlnu nesouhlasu napříč politickým spektrem. I koaliční partner v podobě Lidové strany pro svobodu a demokracii považuje tento návrh za příliš ambiciózní a nerealistický. Podle ministra financí bude podíl prodeje elektromobilů do roku 2025 činit pouze 15% podíl na trhu s automobily. Překročení tohoto odhadu v tak krátkém časovém intervalu by bylo nesmírně obtížné.

Zajímavostí je, že návrh je kritizován rovněž parlamentními straníky. Někteří si stěžují, že nebyli s návrhem obeznámeni a dozvěděli se o něm až z tisku, další zdůrazňují risk ztráty velké skupiny voličů.

Samotní tvůrci návrhu ovšem připouští, že se jedná zejména o směr, kterým by se země měla v budoucnu vydat. Jedná se tedy spíše o snahu odstartovat proces bezemisní budoucnosti.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(3)
Tomas Jirka
6. duben 2016, 10:10

Paneboze :(

Problem je spis v tom, ze auta nesmyslnym zpusobem naduzivame a ze jich jsou plna mesta, ktera by mela byt pro lidi. Svedsky pristup s congestion charge (city toll v Londyne) je mi tedy daleko blizsi. :)

Frank
6. duben 2016, 11:27

Hm tak proto mají ve Stockholmu takové problémy se znečištěním od aut a vzduch horší než v LA :)

http://www.thelocal.se/20110927/36394

Pak by mě zajímalo, v jakém obutí budou ekologicky udržitelná auta jezdit ?

http://www.thelocal.se/20110929/36430

Tomáš Jirka
6. duben 2016, 18:59

Clanky nejsou nejnovejsi, chystam se na to trochu zamerit, jaky byl vyvoj od roku 2007 od zavedeni, ale clanek nebude hned... Ve zkratce, v cem muze byt rozdil:

- naprosta nadvalada dieslu v evropskych mestech, ktere na rozdil od "straslive neekologickych a uzranych" atmosferickych benzinovych jednotek z US (ktere splnuji tamni daleko prisnejsi emisni normy, ktere nedelaji rozdily mezi dieslem a benzinem, coz povazuji v Evrope za jednu z nejvetsich volovin) produkuji ony zminovane pevne castice (PM10). Ty jsou podstatne nebezpecnejsi nez oxid uhlciity, ktereho se cela EU boji jako cert krize.

- atmosfericke vlivy: jsem jiz nejakou dobu v Goteborgu a jelikoz zde temer neustale fouka, neni sance, ze by se zde jakekoliv znecisteni ve meste udrzelo.

Ciste dle mne je daleko lepsi /ekologictejsi/ pouzivat vozidlo mene, nez stale stejne, akorat s jinym palivem, coz zakaz prodeje spalovacich automobilu (a po me zkusenosti neni sance postavit skutecny sportak bez spalovaciho motoru) nevyresi, jen to zase bude sance vymyslet vyjimky k vyjimkam... :)

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se