Německo: Podíl elektromobilů i vozidel na alternativní pohony i přes pokles výše dotací nadále roste
21. srpen 2023

Část nizozemských politiků navrhla urychlení přechodu k ekologickým vozům plošným zákazem prodeje spalovacích motorů, zákaz by chtěli uvést v platnost do roku 2025. Tito stejní politikové rovněž chtějí ve vládě prosadit významné investice do autonomních vozů za účelem vyřešení dopravních zácp, které jsou v zemi běžné.
Návrh byl podán středo-levicovou Stranou práce (PvdA) a prošel tamější dolní komorou parlamentu. Návrh volá po zákazu všech automobilů, které nejsou bezemisní. To tedy znamená, že automobilky by nemohly moci prodávat i relativně efektivní modely, jakými jsou hybridy a plug-in hybridy. Půjde-li všechno podle plánu, pak všechna nová auta v Nizozemsku budou za méně než 10 let poháněna elektřinou nebo vodíkem.
Investice do automobilů nevyžadujících řidiče se zdá názorově přijata, problém je však se zákazem spalovacích motorů. Tento návrh vyvolává vlnu nesouhlasu napříč politickým spektrem. I koaliční partner v podobě Lidové strany pro svobodu a demokracii považuje tento návrh za příliš ambiciózní a nerealistický. Podle ministra financí bude podíl prodeje elektromobilů do roku 2025 činit pouze 15% podíl na trhu s automobily. Překročení tohoto odhadu v tak krátkém časovém intervalu by bylo nesmírně obtížné.
Zajímavostí je, že návrh je kritizován rovněž parlamentními straníky. Někteří si stěžují, že nebyli s návrhem obeznámeni a dozvěděli se o něm až z tisku, další zdůrazňují risk ztráty velké skupiny voličů.
Samotní tvůrci návrhu ovšem připouští, že se jedná zejména o směr, kterým by se země měla v budoucnu vydat. Jedná se tedy spíše o snahu odstartovat proces bezemisní budoucnosti.
21. srpen 2023
2. leden 2024
8. leden 2024
25. březen 2024
12. srpen 2024
22. únor 2025
30. září 2025
1. prosinec 2025
Paneboze :(
Problem je spis v tom, ze auta nesmyslnym zpusobem naduzivame a ze jich jsou plna mesta, ktera by mela byt pro lidi. Svedsky pristup s congestion charge (city toll v Londyne) je mi tedy daleko blizsi. :)
Hm tak proto mají ve Stockholmu takové problémy se znečištěním od aut a vzduch horší než v LA :)
http://www.thelocal.se/20110927/36394
Pak by mě zajímalo, v jakém obutí budou ekologicky udržitelná auta jezdit ?
Clanky nejsou nejnovejsi, chystam se na to trochu zamerit, jaky byl vyvoj od roku 2007 od zavedeni, ale clanek nebude hned... Ve zkratce, v cem muze byt rozdil:
- naprosta nadvalada dieslu v evropskych mestech, ktere na rozdil od "straslive neekologickych a uzranych" atmosferickych benzinovych jednotek z US (ktere splnuji tamni daleko prisnejsi emisni normy, ktere nedelaji rozdily mezi dieslem a benzinem, coz povazuji v Evrope za jednu z nejvetsich volovin) produkuji ony zminovane pevne castice (PM10). Ty jsou podstatne nebezpecnejsi nez oxid uhlciity, ktereho se cela EU boji jako cert krize.
- atmosfericke vlivy: jsem jiz nejakou dobu v Goteborgu a jelikoz zde temer neustale fouka, neni sance, ze by se zde jakekoliv znecisteni ve meste udrzelo.
Ciste dle mne je daleko lepsi /ekologictejsi/ pouzivat vozidlo mene, nez stale stejne, akorat s jinym palivem, coz zakaz prodeje spalovacich automobilu (a po me zkusenosti neni sance postavit skutecny sportak bez spalovaciho motoru) nevyresi, jen to zase bude sance vymyslet vyjimky k vyjimkam... :)
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.