Domů
Elektromobilita
Range Rover Hybrid (Supercharged): dokonalý a majestátní univerzál
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)

Range Rover Hybrid (Supercharged): dokonalý a majestátní univerzál

Range Rover je jedno z nejuniverzálnějších (kategorie velkých SUV) a nejluxusnějších vozidel na trhu, a v tom je také problém tohoto testu. Vyjma BMW X5 (F15 3.0d, které je vlastně také poměrně vzdáleno od Range Roveru) nemám s těmito vozidly velké zkušenosti a navíc SUV nemám příliš rád.

K vozu jsem přistupoval jako k obrovi, jehož hlavním účelem je doplnění majitelovy image. Range Rover mne ale opravdu přesvědčil, že tato vozidla mají smysl, ale že za univerzalitu bez velkých kompromisů se platí.

Roadshow Most a složitý příběh testu

K Range Roveru jsem se dostal vlastně náhodou – v pátek odpoledne v kanceláři kolega zjistil, že nestíhá sobotní akci a po chvíli hovoru jsme se dostali k tomu, zda nepojede někdo místo něj, že by to šlo zařídit, a tak jsem začal zjišťovat, o co se jedná: BEST OF BRITAIN – JAGUAR & LAND ROVER ROADSHOW 2015.

Jaguar společně s Land Roverem pořádá denní akce na různých okruzích a na silnicích v jejich okolí k namlsání svých potenciálních zákazníků. Možnost svezení s F-Typem jsem nemohl vynechat, a tak bylo o sobotním programu rozhodnuto. Vzhledem k předpovědi počasí a předpokladu, že o víkendu nebudu pracovat, jsem si ani nebral fotoaparát jako zbytečnou zátěž a shodou okolností jsem měl telefon v reklamačním řízení, takže jsem odjel bez jakéhokoliv záznamového zařízení na pomezí krásné krajiny Českého Středohoří a měsíční krajiny uhelné pánve (zde již rekultivované v jezera a zmiňovaný okruh), na Autodrom Most.

Autodrom Most
Autodrom Most, zdroj: www.autodrom-most.cz

Předpověď počasí seděla pouze, co se teplot týkalo (což v listopadu neznamenalo nic neobvyklého), celodenní déšť se změnil jen v občasné přeháňky akorát tak, aby asfalt nikdy neuschl a aby terénní trať měla tu správnou jílovitou mazlavost, a mimo ně svítilo slunce, takže řvoucí červený F-Type V6S kroužil se staženou střechou a kouzlil jeden úsměv za druhým ????

Druhým velkým splněným snem byla zkouška končícího Defenderu v terénu, jehož byl nedávno vyroben dvoumiliontý kus, a jehož postupné facelifty ve zkratce tvoří historii značky, ale o něm bude řeč později.

Mimo kompletní (opravdu zajímavé) modelové řady Jaguarů byly k dispozici i Land a Range Rovery, a vzhledem k přítomnosti Range Roveru Hybrid jsem se rozhodl alespoň nějaký čas „pracovat“ a vozil se po okruhu i v terénu a po okolí Mostu, ale svou chybou jsem neměl možnost fotit…

Díky ochotě autorizovaného pražského prodejce vozidel Jaguar a Land Rover Dajbych s.r.o., který letos oslavil 20 let, jsem měl možnost se v něm svézt ještě krátce v Praze za účelem focení, a protože se Hybrid od ostatních karosářsky neliší, „zbyl“ na mne Supercharged ve výbavě Autobiography v nádherné hluboké červené v kombinaci se světlým interiérem.

Range Rover

Modelová řada Range Rover od společnosti Land Rover přišla na trh v roce 1970 a ve výrobě vydržela dlouhých 26 let, přestože se téma její spolehlivosti dostalo i do populárního pořadu Top Gear. Nutno však dodat, že spolehlivost veškeré nové a nejlepší techniky mívá své mouchy, a že druzí a další majitelé vozům často nedopřávají potřebnou péči.

Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 na Strahově (foto: Tomáš Jirka)

Již od počátku byl zamýšlen jako luxusní SUV, jako bohatá a všehoschopná alternativa pracovního Defenderu, přičemž jeho čtvrtá generace (vyráběná od roku 2012 a nesoucí designové prvky malého Evoqu, který byl prvním modelem kompletně vyvíjeným pod novým vlastníkem, indickou společností Tata Motors, a který se stal velkým úspěchem) tyto vlastnosti dovádí k dokonalosti ve spojení se subjektivně nádherným a majestátním designem, který si ovšem zachovává klíčové detaily předchozí generace a je jasně identifikovatelným konzervativním britským vozem nezanedbatelných rozměrů.

Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 – detail žebrování za předními blatníky a obří 22 palcová kola (foto: Tomáš Jirka)

Před uvedením nové generace společnost zjišťovala, co by si zákazníci přáli na voze změnit a ukázalo se, že nic, jen vůz trochu vylepšit a ponechat mu tradicionalistický a mohutný vzhled, což o kvalitách předchůdce ledacos napovídá, a což se také stalo. Range Rover zůstal „ohromnou krabicí“ s velkou dávkou stylu a luxusu, která funguje naprosto dokonale.

Nutno také dodat, že pod novým vlastníkem, indickou automobilkou Tata Motors, která britskou automobilku koupila v roce 2008 od amerického Fordu, značka opravdu vzkvétá, a tak prodeje vzrostly ze 194 tisíc kusů v roce 2009 na 381 tisíc v roce 2014 [1], což je ale zásluhou „malého“ (při usednutí dovnitř mne svým prostorem překvapil, samozřejmě je menší, ale pro rodinné použití bych jej asi označil za plně dostačující) a dostupnějšího Evoqua daleko více než velkého Range Roveru.

Range Rover Hybrid

Vzhledem ke zpřísňujícím se emisním normám a touze po zelené imagi mnoha lidí přichází na trh jeden hybrid za druhým. Otázkou je, jaký mají konkrétní modely smysl – zda nejsou pouze k získání dotací při koupi (které mohou být poměrně vysoké), pro možnost vjezdu do center měst a splnění emisních norem.

Hybridní techniku vyvíjel Range Rover pro použití ve velkém Range Roveru i menším Range Roveru Sport společně s jejich vlastním vývojem (má na to také čtyřsetčlenný tým), a tak hybridní technika zákazníka nijak neomezuje, dokonce ani co se týče fenomenálních terénních schopností, o kterých bude řeč později.

Range Rover Hybrid je full hybridním vozem, jenž je poháněn naftovým vidlicovým šestiválcem SDV6, kterému pomáhá 35kW elektromotor s točivým momentem 170 Nm integrovaný v automatické osmistupňové převodovce od ZF, jehož kombinovaný maximální výkon je 250 kW a točivý moment 700 Nm, což mu umožňuje dosáhnout 100 km za hodinu za úctyhodných 6,9 sekundy.

Baterie má kapacitu 1,7 kWh a je umístěna v podlaze [3], a právě zde se nachází problém tohoto vozu. Oficiálně lze jet na elektřinu (vozidlo nabízí čistě elektrický mód spustitelný tlačítkem EV) až 48 km/h a ujet 1,6 kilometru, při testování jsem se ale na elektřinu pohyboval pouze na parkovišti a to jen za podmínky, že jsem se příliš nedotkl plynu…

Elektromotor tedy sice pomáhá 2,4 tuny (hybridní systém přidává 120 kg) těžkému vozu dosahovat dynamiky osmiválce SDV8 (možnost porovnání jejich spotřeb bohužel nemám, od recenzentů, jež tuto možnost měli, se lze dočíst, že k rozdílu dochází, byť ne k tak vysokému, jak udávají tabulky), ale v pravém slova smyslu se o full hybridní vozidlo nejedná – je sice schopno jet čistě na elektřinu, ale po většinu času se tak neděje, což je způsobeno právě velkou hmotností vozidla.

Pokud by Range Rover Hybrid měl být pořádným full hybridem, byla by potřeba větší baterie a silnější elektromotor, ideálně navíc ve spojení s možností připojit vozidlo přes noc do zásuvky a ujet pár desítek kilometrů s omezenou dynamikou ne elektřinu – tedy mít jej jako plug-in hybrid. Pak by byl již opravdu dokonalý, a navíc by tím byl více ospravedlněn poměrně značný příplatek, který činí v porovnání s osmiválcem 150 tisíc.

Hybrid také není k dispozici v základní výbavě HSE, takže jeho základní cena činí nemalých 3,5 milionu Kč, nutno však dodat, že je to cena za doslova neuvěřitelné vozidlo.

Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)

Luxusní každým svým švem

Vzhledem k základní pořizovací ceně Range Roveru, která činí více než dva a půl milionu korun jsem luxus čekal a nutno říci, že jsem si v něm přišel trochu nepatřičně, jaksi nedostatečně aristokraticky.

V interiéru jsou podle očekávání pouze ty nejlepší materiály (měl jsem možnost sedět v poměrně blízkých výbavách Hybrid a nejvyšší Autobiography), jen zaklapnou mohutné dveře a vše je připraveno hýčkat své cestující jako na jachtě v pohodlných křeslech s kůží kam jen oko dohlédne. Přesto se najdou věci, kterými získává konkurence náskok, jako například ovládání gesty v novém BMW 7.

Při nastupování se mi potvrdila jediná věc, které u SUV stále nerozumím. Jsou populární kvůli vyšší pozici sedadel a pohodlnějšímu nastupování? S výškou 191 cm bych se mezi nedostatečně vzrostlé lidi nezařadil a do každého velkého SUV musím nastupovat poměrně značně do výšky (Range Rover má možnost pro nastupování a vystupování automaticky snížit podvozek, což je naprosto výborná vlastnost, ale přesto se mi do Evoqua nastupovalo o něco lépe). V případě zvedlého podvozku na polygonu v Mostě jsem si připadal doslova jako při nástupu do kabiny kamionu, přičemž při následném vystupování jsem z vozu spíše vypadl, než elegantně vystoupil jako britský gentleman, ale k této situaci zřejmě často u zákazníků docházet nebude.

Range Rover Hybrid 2015 - Interiér
Range Rover Hybrid 2015 – pracoviště řidiče
Range Rover Hybrid 2015 - Interiér
Range Rover Hybrid 2015 – přední sedadla

Do testovaného Range Roveru jsem přesedal z Nissanu LEAF a podle očekávání zde informační systém funguje o mnoho lépe, bez sebemenšího škobrtnutí, ať už jde o hudební systém, navigaci, nebo kamery, zde dokonce s možností přiblížení jednotlivých záběrů. MMI od Audi údajně funguje lépe, ale bohužel nemám srovnání.

Musím ale přiznat, že ačkoliv vypadají velké displeje velmi dobře a lze na nich zobrazit mnoho informací s možností jednoduchého přepnutí mezi obrazovkami (a zmizí tím ohromné množství tlačítek, kterým interiéry luxusnějších vozidel ještě před pár lety oplývaly), pro práci s nimi je vždy nutno sklonit pohled (zde dokonce poměrně značně dolů), zatímco tlačítka klimatizace a vyhřívání či odvětrávání sedadel jsou nahmatatelná. Druhou věcí je, že běžné ovládání je přímo na volantu, a pro větší práci s navigací je nutno zastavit tak jako tak.

Zaujalo mne, že hybridní verze je koncipována tak, aby řidič nic nepoznal. Žádné pěstování stromečků jako v LEAFu, žádné informace, zda jedete na elektřinu, jak moc jedete ekologicky. Hybrid je prostě nastaven tak, aby dělal svou práci a nikoho tím neobtěžoval.

Range Rover Hybrid 2015 - Interiér
Range Rover Hybrid 2015 – hlavní dotykový displej a ovládání klimatizace a topení

Na středovém tunelu je umístěn velmi elegantně vyřešený volič automatické převodovky, který se při nastartování vozu vysune, což je aktuálně používáno také v Jaguarech a osobně bych to označil za jeden z nejlepších detailů celého interiéru.

Doby, kdy voliče automatických převodovek interiér doslova hyzdily, jsou sice již pryč, ale stále nerozumím tomu, proč některé koncerny využívají ohromné páky pro nastavení polohy vpřed či vzad, ale to není případ testovaného Range Roveru.

Za voličem automatické převodovky se nachází volič jízdních režimů v terénu (Terrain Response 2), zapínání automatického brzdění při jízdě z prudkých svahů a skutečně ohromné schránky.

Mimo jiné je zde umístěno také ovládání světlé výšky vzduchového podvozku, jehož část prezentace mne velmi překvapila (jednalo se o Discovery 4): k připojení přívěsu (o hmotnosti až 3,5 tuny) není třeba další osoby, neboť s pomocí couvací kamery lze dojet tažným zařízením přímo pod přípojnici přívěsu a nechat vozidlo se zvednout, poté vystoupit a jen zaklapnout.

Range Rover Hybrid 2015 - Interiér
Range Rover Hybrid 2015 – středový tunel s voličem automatické převodovky, systémem Terrain Response 2, ovládáním vzduchového podvozku, odkládacími schránkami a tlačítky klimatizace
Range Rover Hybrid 2015 - Interiér
Range Rover Hybrid 2015 – stylový volič automatické převodovky

Range Rover si lze pořídit se standardním rozvorem nebo s rozvorem o 186 mm prodlouženým, čímž vozidlo naroste na témeř 5,2 metru. Nutno ale dodat, že příplatek 150 tisíc korun není vzhledem k ceně vozu ohromný a osobně mi s mou výškou nebylo až tak pohodlné sedět sám za sebou tak, jako například v Jaguaru XJ.

Přestože Range Rover ani XJ (ve výbavě Portfolio s klasickým rozvorem) nemají vzadu běžnou lavici, ale spíše dvě samostatná sedadla s područkou (skutečná dvě samostatná křesla s možností masáží jsou v obou případech za příplatek pro prodloužené verze), řekl bych, že XJ je o něco více zaměřen na kombinaci dvou cestujících vzadu, neboť sedadla byla pohodlnější a hlubší i ve „standardní“ verzi, ale prostoru pro kolena také bylo tak akorát…

Range Rover Hybrid 2015 - Interiér (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 – zadní sedadla (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 - Interiér (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 – zadní sedadla (foto: Tomáš Jirka)

Fenomenální schopnosti v terénu díky systému Terrain Response 2

Na polygonu v Mostě panovalo ideální počasí pro jízdy v terénu – přeháňky, takže si každý užil bahna do sytosti. Pro první prohlídku trati jsem zvolil malého Evoqua, který část trati nemohl kvůli hlubokému bahnu absolvovat. Přesto jsem byl z jeho schopností doslova unesen, neboť celou trať, která byla díky povrchu pro vozidla s běžnými pneumatikami subjektivně docela náročná (s jízdou v terénu nemám opravdu žádné zkušenosti), zvládl tento Baby Range Rover s naprostým přehledem, opravdu klobouk dolů.

Následně jsem usedl do velkého Range Rovera, od kterého jsem již tento nadhled čekal. Přestože mnoho majitelů těchto vozidel neopustí silnici, jsou jejich terénní schopnosti opravdu výjimečné. Díky vysoké hmotnosti se sice Range občas sklouzl bokem, ale elektronika pohlídá naprosto vše, a to včetně maximální hloubky vody, kterou brodíte, aby nepřesáhla limitních 900 mm, což je hodnota která platí i pro Hybrid, stejně jako nájezdové úhly a maximální nastavitelná světlá výška 300 mm. Rozdílem Hybridu proti klasickému Rangi je v terénu jen vyšší hmotnost, čistě elektrická jízda v tomto režimu není vůbec možná.

Jediným problémem celé trati bylo sjíždění prudkého svahu, který se postupem času stával spíše jízdou na saních, neboť vyjeté koleje byly čím dál více uklouzané. Později jsem usedl na zadní sedadlo Range Roveru jen pro zkoušku, jak se cítí ostatní obyvatelé jeho kolosálního prostoru, a při sjíždění této sjezdovky jsem již ani neseděl, ale visel v pásu a doufal, že i tentokrát to vyjde.

Hlavním jmenovatelem všech těchto schopností je systém Terrain Response 2, který společnost Land Rover vyvíjí díky svým dlouholetým zkušenostem s vozidly s pohonem všech kol. Přestože je zde mnoho různých nastavení, pro naše použití na polygonu stačila automatika, takže až tak moc náročný nebyl, ale pro prezentaci a zanechání hlubokého zážitku v cestujících plnohodnotně stačil.

Range Rover Hybrid v terénu, zdroj: Parkers.co.uk
Range Rover Hybrid v terénu, zdroj: Parkers.co.uk

Jako poslední svezení jsem si nechal Defender, neboť se jednalo o poslední možnost a klukovský sen. K dispozici byla verze 110 s 2,5litrovým naftovým motorem, který byl přepracován pro co největší točivý moment v nízkých otáčkách, který ve spřažení s šestistupňovou manuální převodovkou (jejíž šestý stupeň byl vložen ještě pod jedničku) s redukcí znamenal, že vozidlu bylo všechno úplně jedno.

Na začátku jsem dostal pokyn zařadit dvojku a od té doby jsme se hrnuli terénem, aniž by bylo třeba jakkoliv šlapat na plyn, a to ani v prudkých výjezdech. Jeho neuvěřitelné schopnosti i bez elektroniky byly dány značně nižší hmotností, ale hlavně také pneumatikami s 8 mm vzorkem, o kterých si ostatní automobily mohly nechat jen zdát.

V prudkém výjezdu před zmiňovaným sjezdem, kde se nakonec nic zajímavého nedělo, jsem měl možnost otestovat „mechanický systém Stop&Start“: se zařazenou rychlostí v kopci zastavit a vypnout motor a následně na nic nesahat a otočit klíčkem, na což jsem se ještě raději doptal, zda tomu rozumím správně. Defender se s naprostým klidem a bez zaváhání dal opět do svého pomalého pohybu a my pokračovali čumákem k nebi ke konci testovacího dne. Tento způsob rozpohybování vozidla je dle instruktora daleko bezpečnější než ekvilibristika s pedály, a pokud ne, je to rozhodně velmi efektní.

Ano, terénní schopnosti Defenderu elektronika nenahradí, ale je nutno počítat s tím, že nýtovaná karoserie urputně vrže a že pozice pedálů je značně neergonomická. Takže jako zážitek a pracant je to neuvěřitelný stroj, ale univerzalita Range Roveru je naprosto fenomenální, klidně si v něm můžeme sedět v obleku, poslouchat Beethovena, a venku se mohou dít věci jako z akčního filmu. Defender je krásnou ukázkou staré školy, zatímco Range Rover je modernista plný techniky, ale zase na druhou stranu je to s ním trochu nuda. Jeho hlavním účelem je být luxusním dopravním prostředkem, který vás dostane všude, a to plní na jedničku s hvězdičkou.

Land Rover Defender
Land Rover Defender

Podvozek vyžehlí silnice kolem Mostu i v Praze prvotřídně, ale Hybrid nebo Supercharged?

Range Rover je svým zaměřením sice SUV, ale luxusem konkuruje limuzínám, na což je nastaven také podvozek a dokonalé odhlučnění. I tak je ale aerodynamický hluk „krabice“ značně vyšší než v případě XJ, a to i přesto, že má právě kvůli lepší aerodynamice uzavíratelnou masku chladiče.

Jízdní komfort těchto dvou konkurentů mi přišel srovnatelný s tím rozdílem, že v Range Roveru vás na pohodlném podvozku ani příliš nenapadne řezat zatáčky, zatímco v nízce posazeném XJ ano, a nedá se říci, že by bylo neohrabané. Zatímco vysoko postavené Range Rovery se divočinám trochu brání, XJ je přeci jen menší a lehčí, a pro řidiče zábavnější.

Hybridní verze je výborná v tom, že řidiče svou hybridností absolutně nijak neobtěžuje a nelimituje, přičemž její svižnost je i u takto zavalitého vozidla velmi zajímavá a plně dostačující – ani jednou mi na mysl nepřišla myšlenka, že by to chtělo trochu více síly, navíc se při plavné jízdě lze dostat pod 10 litrů nafty na 100 km, což není špatná hodnota.

Mnoho automobilových fandů by raději zvolilo osmiválec už jen kvůli zvuku, který ale vyjma verze Supercharged stejně není slyšet. Jeho dynamika je naprosto dostatečná, kvůli hmotnosti jsou divočiny stejně zapovězeny, a tak přestože mne 405 kW verze Supercharged (5.0 V8) uchvátila, zvolil bych s klidným srdcem slabší verzi, neboť buřičství vrcholné verze se k aristokratovi nehodí.

Celkový dojem ze silničních jízd pro mne byl, že se jedná o dálniční křižník s nebývalým luxusem na palubě, jenž je ale v případě chuti schopen projet vše to, co majiteli jeho odvaha dovolí. I se základní motorizací (TDV6) se bude velmi solidně hýbat a odveze cokoliv, aniž byste si příliš uvědomovali rychlost.

Všechny verze jsou doplněny o osmistupňovou automatickou převodovku, a přestože je má zkušenost s BMW již postarší, zde mne nenapadlo ani na chvíli, že mne převodovka otravuje, nebo že většinu času vlastně jen řadí. Fungovala bezchybně, přesně tak, jak by ve voze pravého gentlemana měla.

Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 na Strahově (foto: Tomáš Jirka)

Je tedy jiná alternativa?

Range Rover je naprosto neuvěřitelně univerzální vozidlo. Defender ho sice v terénu překoná, F-Type zase na okruhu, oba svou zábavností a specializací, ale to, co dokáže Range Rover, žádné jiné jedno vozidlo neumí.

Když potřebujete, je to luxusní a prestižní limuzína na dlouhé lety Evropou, ve verzi Supercharged vás zatlačí do sedačky tak, že se budete divit, odveze cokoliv, a do toho všeho ještě zatraceně dobře vypadá. Jediným problémem je tedy pořizovací cena – za univerzalitu bez kompromisů se platí, ale když nemáte konkurenci…

Otázkou jen zůstává, zda má takto koncipovaná hybridní verze smysl jiný než pro získání dotací v zemích ekologii zaslíbeným? Úspora paliva s největší pravděpodobností není taková, aby zaplatila cenový rozdíl, a hybridní systém nemá až tak valné schopnosti, jaké by u takto naceněného vozu mít mohl, bohužel – na trhu jsou lepší hybridy, co se pohonu týče, ale žádný se Range Roveru ani z dálky nepřiblíží tím, co je zač jako celek.

Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 – detail přední masky (foto: Tomáš Jirka)

Zdroje:
[1] JAGUAR LAND ROVER REPORTS STRONG FULL YEAR SALES FOR 2014. Dostupné z WWW: http://www.jaguarlandrover.com/gl/en/investor-relations/news/2015/01/12/jaguar-land-rover-december-1415-sales/
[2] Land Rover – Wikipedia. Dostupné z WWW: https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover
[3] Range Rover Hybrid heading to Frankfurt – AutoBlog. Dostupné z www: http://www.autoblog.com/2013/05/07/range-rover-hybrid-heading-to-frankfurt/

Bonusová fotogalerie

Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)
Range Rover Hybrid 2015 (foto: Tomáš Jirka)

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(0)
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se