Společnost Stellantis v pátek představila prototyp elektromobilu s rychleji se nabíjející, lehčí a cenově dostupnější baterií, která eliminuje potřebu samostatného měniče a nabíječky. Podle francouzsko-italsko-amerického výrobce automobilů by tato technologie mohla být do konce desetiletí integrována do jeho sériově vyráběných vozidel.
Bateriový systém nesoucí název IBIS (Intelligent Battery Integrated System) byl vyvinut ve spolupráci s firmou Saft, dceřinou společností TotalEnergies. Jedná se o jeden z prvních systémů svého druhu, který šetří váhu i prostor a je snadnější na údržbu.
Za nejčastěji skloňované důvody pomalého rozvoje elektromobility patří nedostatek finančně dostupných modelů aut v kombinaci s pomalým nabíjením. Společnost Stellantis se proto zaměřila na vývoj rychleji se nabíjející, lehčí a cenově dostupnější baterie, která eliminuje potřebu samostatného měniče a nabíječky. Výsledkem je, že nově představený bateriový systém je o 10 % účinnější než elektromobil se stejnou velikostí baterie a zkracuje dobu nabíjení o jednu hodinu. Nová baterie IBIS nyní prochází silničními testy v modelu Peugeot e-3008.
Stellantis Bateriový systém IBIS. Zdroj: Stellantis
Německý výrobce automobilů Porsche také vyvíjí koncept "modulárního víceúrovňového měniče", který integruje řadu samostatných elektrických komponent do jedné jednotky.
Současné elektromobily používají měnič k přeměně stejnosměrného proudu z baterie na střídavý proud pro napájení elektromotoru. V režimu nabíjení se střídavý proud ze sítě přeměňuje na stejnosměrný proud pro baterii.
Společnost Stellantis uvedla, že v systému IBIS jsou tyto funkce integrovány přímo do baterie pomocí elektronického řízení s využitím 200 tranzistorů, což snižuje hmotnost vozidla o 40 kg, uvolňuje prostor a zkracuje dobu nabíjení o 15 %.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.