8. červen 2020
Aktuální výroba v ČR
Prodeje elektromobilů v Německu trhají rekordy, automobilky však čelí vážným výzvám

Německo zaznamenalo nejsilnější první pololetí z pohledu registrací nových elektromobilů v historii. Ty vzrostly meziročně o 35 % na téměř 250 tisíc kusů a překonaly tak dosud rekordní první pololetí roku 2023. Informoval o tom zahraniční server Clean Energy Wire.
Ze statistik zveřejněných Německým svazem energetického a vodohospodářského průmyslu (BDEW) vyplývá, že se německý trh s elektromobily oklepal ze slabšího roku 2024 a vrátil se k růstu. Hovoří o tom počet registrací nových elektromobilů za první pololetí letošního roku, který vzrostl meziročně o 35 % a o 13 % překonal dosavadní rekord z roku 2023.
"Elektromobilita nabírá na síle," komentovala zveřejněné hodnoty šéfka BDEW Kerstin Andreaeová a dodala, že Německo potřebuje pro pokračování v mezinárodním úspěchu v oblasti automobilového průmyslu právě silný domácí trh pro elektromobily.
Svaz BDEW dále uvedl, že německá veřejná dobíjecí síť byla rozšířena o zhruba 20 tisíc dobíjecích bodů na 184 tisíc. Celkový příkon veřejných dobíječek tak činí již 8,5 GW.
Podle BDEW je nyní v Německu dobíjení elektromobilů v naprosté většině porovnávaných scénářů levnější než provoz na benzin či naftu. Právě úspory na palivu jsou podle nedávného průzkumu provedeného německou energetickou společností E.ON hlavním důvodem většiny německých řidičů pro přechod na bateriové elektromobily.
Nejistá budoucnost pro automobilky
Rekordní prodeje elektromobilů za letošní první pololetí nerozptýlily obavy o budoucnost ze strany německých automobilek a dodavatelů pro automobilový průmysl.
Zahraniční server Clean Energy Wire připomněl, že německá vláda plánuje uspořádání summitu se zástupci automobilového průmyslu, na kterém by klíčové výzvy, mezi které patří právě přechod na elektromobilitu, americká cla či rostoucí konkurence z Číny, měly být řešeny.
To vše v době, kdy společnosti jako Bosch či Ford oznamují záměr snižovat počet zaměstnanců v Německu. O snižování produkce a počtu zaměstnanců kvůli rostoucímu napětí v automobilovém průmyslu přitom hovoří podle Clean Energy Wire také automobilky Volkswagen či Porsche.
Mohlo by vás zajímat
8. červenec 2020
29. červenec 2020
10. srpen 2020
28. září 2020
6. říjen 2020
9. březen 2021
4. srpen 2021
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.