24. květen 2016
Aktuální výroba v ČR
Mercedes-Benz bude při výrobě elektromobilů využívat nízkouhlíkový hliník

Mercedes-Benz spolupracuje se společností Norsk Hydro na integraci nízkouhlíkového hliníku do výroby elektromobilů. Dle společnosti to představuje významný krok směrem k udržitelnějším materiálům v automobilovém průmyslu.
Jak informoval server ESGNews, cílem této spolupráce je snížit emise CO₂ u nového elektromobilu CLA o přibližně 40 % ve srovnání s jeho ekvivalentním předchůdcem. Mercedes-Benz slibuje takto podstatné snížení díky využití hliníku s výrazně nižším obsahem uhlíku.
O dodávkách nízkouhlíkového hliníku se již německá automobilka dohodla s norskou společností Norsk Hydro. Hliník společnosti Norsk Hydro se vyrábí z obnovitelné vodní energie a recyklovaného hliníkového šrotu. Díky tomu je celková emisní stopa uhlíku pouhé 3 kg CO₂ na kg hliníku - to je o 80 % méně než globální průměr v tomto odvětví, který činí 16,7 kg CO₂/kg.
Hliník pochází ze závodu společnosti Hydro v norském Årdalu, který využívá vodní energii a do každé šarže přidává přibližně 25 % recyklovaného hliníku. Tato spolupráce podtrhuje, že automobilky jsou stále častěji motivovány platit vyšší ceny za ekologičtější suroviny, aby tak vyhověly rostoucímu tlaku ze strany regulátorů, investorů, ale i zákazníků. Gunnar Guthenke, viceprezident Mercedes-Benz pro nákup a kvalitu dodavatelů, uznal, že použití kovů s obzvláště nízkými emisemi uhlíku s sebou nese dodatečné náklady, ale zdůraznil, že udržitelnost a žádoucí kvalita produktů „jdou ruku v ruce“.
Hodnotový řetězec s nulovými emisemi do roku 2039
Spolupráce je v souladu s interní ambicí Mercedesu realizovat do roku 2039 hodnotový řetězec s nulovými emisemi a zároveň firmu vhodně připravuje na předpisy v rámci mechanismů, jako je mechanismus uhlíkové hranice EU (CBAM) či směrnice o podávání zpráv o udržitelnosti podniků (CSRD). Partnerství by mohlo podnítit poptávku i po nízkouhlíkových materiálech v odvětví výroby elektromobilů, protože emise z životního cyklu výroby baterií a kovů zůstávají klíčovou oblastí kritiky.
Společnost Norsk Hydro reaguje na trend udržitelnosti rozšířenou nabídkou „nízkouhlíkového“ hliníku, jako je například řada Hydro CIRCAL, která obsahuje nejméně 75 % odpadního uhlíku, pro použití v automobilovém a stavebním průmyslu. Eivind Kallevik, generální ředitel společnosti Hydro, poznamenal, že navzdory slabým trhům s hliníkem zůstává poptávka po nízkouhlíkových produktech stabilní a strategická partnerství pomáhají rozložit náklady na dekarbonizaci mezi dodavatele a výrobce.
Vzhledem k tomu, že automobilky usilují o snížení emisí Scope 3 (emise z dodavatelských řetězců a distribuce), může se spolupráce, jako je ta mezi Mercedesem a Norsk Hydro, stát pouze první vlaštovkou. Integrace čistších materiálů již v rané fázi návrhu nových modelů pomáhá zajistit budoucnost provozu v rámci vyvíjejících se režimů stanovení cen uhlíku a pod drobnohledem investorů.
Mohlo by vás zajímat
21. březen 2017
20. září 2017
27. únor 2018
19. srpen 2019
13. červen 2025
19. září 2025
3. říjen 2025
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.