Technická univerzita v Mnichově vyvinula elektromobil pro africký kontinent

DomůElektromobilitaTechnická univerzita v Mnichově vyvinula elektromobil pro africký kontinent

Vědci na Technické univerzitě v Mnichově vyvinuli elektromobil vhodný pro africké podmínky. Důraz je kladen na využití ve venkovských oblastech a má pomoci ekonomickému rozvoji těchto oblastí. Výsledek čtyřletého snažení bude představen na Mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Toto vozidlo je uzpůsobeno jak pro transport nákladu, tak lidí a bude zajímavým i pro evropský automobilový trh.

Mobilita je denní součástí našeho života, ať už v podobě nákladní dopravy, tak té osobní. Pro mnoho lidí v Africe je však mobilita velmi těžko dosažitelná. V případech venkovských oblastí vzdálených od měst to kupříkladu znamená špatnou dosažitelnost lékařské péče a vzdělání. Místní jsou silně závislí na nasmlouvaných dopravcích. I z toho důvodu se lidi raději stěhují do měst.

Navrženo na míru africkým potřebám

Vyvinutý aCar by mohl tyto problémy částečně vyřešit, jelikož je schopen fungovat v tamějších podmínkách a poradí si i s převozem těžkých nákladů. Vůz je velmi modulární a umožňuje široké využití. Vůz vznikl v rámci kampaně Inovativní Bavorsko v rámci projektu zabývajícího se dopravou v odlehlých afrických oblastech a odráží potřeby subsaharských zemí.

Vůz si musí poradit s africkými cestami, které velmi často nejsou zpevněné. Rozhodnutí pro elektropohon padlo nejen kvůli ekologii, ale rovněž kvůli skutečnostem jakými jsou snadná údžba a plný záběr vozu při rozjezdu.

Vůz je primárně určen pro přepravu pasažérů a nákladu o hmotnosti až jedné tuny, nicméně jeho baterie se dá využít i alternativně pro napájení jiných zařizení. Díky dostatečné modularitě bylo navrženo několik variant od pojízdné ambulance až po zásobník s pitnou vodou.

Se svou 20kWh baterií by měl vůz urazit až 80 kilometrů. Ta může být nabíjena ze sítě a její dobití v tomto případě zabere 7 hodin. Solární baterie na střeše se o dobíjení starají v průběhu dne. V nabídce je také solární kolektor, který tuto vlastnost může ještě umocnit.

Vůz je navržen tak, aby ho bylo možno produkovat přímo v Africe. To pomůže místní ekonomice a navíc umožní udržet cenu pod 10 tisíci euro.

První prototyz vznikl v květnu roku 2016 a byl testován v Německu, následně byl vůz převezen do Ghany, kde testování až do minulého měsíce pokračovalo. Představení se dočkáme během letošního září na frankfurtském autosalonu.

Zdroj úvodní fotografie: tum.de

Monitoring
Loading interface...Loading interface...Loading interface...Loading interface...Loading interface...