24. září 2021
Aktuální výroba v ČR
Technická univerzita v Mnichově vyvinula elektromobil pro africký kontinent

Vědci na Technické univerzitě v Mnichově vyvinuli elektromobil vhodný pro africké podmínky. Důraz je kladen na využití ve venkovských oblastech a má pomoci ekonomickému rozvoji těchto oblastí. Výsledek čtyřletého snažení bude představen na Mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Toto vozidlo je uzpůsobeno jak pro transport nákladu, tak lidí a bude zajímavým i pro evropský automobilový trh.
Mobilita je denní součástí našeho života, ať už v podobě nákladní dopravy, tak té osobní. Pro mnoho lidí v Africe je však mobilita velmi těžko dosažitelná. V případech venkovských oblastí vzdálených od měst to kupříkladu znamená špatnou dosažitelnost lékařské péče a vzdělání. Místní jsou silně závislí na nasmlouvaných dopravcích. I z toho důvodu se lidi raději stěhují do měst.
Navrženo na míru africkým potřebám
Vyvinutý aCar by mohl tyto problémy částečně vyřešit, jelikož je schopen fungovat v tamějších podmínkách a poradí si i s převozem těžkých nákladů. Vůz je velmi modulární a umožňuje široké využití. Vůz vznikl v rámci kampaně Inovativní Bavorsko v rámci projektu zabývajícího se dopravou v odlehlých afrických oblastech a odráží potřeby subsaharských zemí.
Vůz si musí poradit s africkými cestami, které velmi často nejsou zpevněné. Rozhodnutí pro elektropohon padlo nejen kvůli ekologii, ale rovněž kvůli skutečnostem jakými jsou snadná údžba a plný záběr vozu při rozjezdu.
Vůz je primárně určen pro přepravu pasažérů a nákladu o hmotnosti až jedné tuny, nicméně jeho baterie se dá využít i alternativně pro napájení jiných zařizení. Díky dostatečné modularitě bylo navrženo několik variant od pojízdné ambulance až po zásobník s pitnou vodou.
Se svou 20kWh baterií by měl vůz urazit až 80 kilometrů. Ta může být nabíjena ze sítě a její dobití v tomto případě zabere 7 hodin. Solární baterie na střeše se o dobíjení starají v průběhu dne. V nabídce je také solární kolektor, který tuto vlastnost může ještě umocnit.
Vůz je navržen tak, aby ho bylo možno produkovat přímo v Africe. To pomůže místní ekonomice a navíc umožní udržet cenu pod 10 tisíci euro.
První prototyz vznikl v květnu roku 2016 a byl testován v Německu, následně byl vůz převezen do Ghany, kde testování až do minulého měsíce pokračovalo. Představení se dočkáme během letošního září na frankfurtském autosalonu.
Zdroj úvodní fotografie: tum.de
Mohlo by vás zajímat
28. září 2021
4. říjen 2021
4. říjen 2021
11. říjen 2021
12. říjen 2021
15. říjen 2021
26. říjen 2021
Komentáře (1)
Obrazek vizualializace automobilu na odkazu nize
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.