Velká Británie bude testovat „elektrické dálnice“ umožňující bezdrátové nabíjení za jízdy
Koncem letošního roku bude dle tiskové zprávy britské vlády zahájeno testování takzvaných elektrických dálnic. Bude se jednat o testování bezdrátového nabíjení elektromobilů během jízdy s tím, že projekt bude probíhat prozatím na speciálních silnicích mimo běžnou dopravu.
„Potenciál nabíjení nízkoemisních vozidel během jízdy nabízí zajímavé možnosti. Vláda již uvolnila 500 milionů liber, které budou vynaloženy během příštích pěti let, tak aby Británie patřila na popředí této technologie, což pomůže s nárůstem pracovních příležitostí a růstem v tomto odvětví,“ říká k projektu ministr dopravy Andrew Jones.
Bezdrátové nabíjení
Na elektromobily se orientuje stále více výrobců automobilů a krok s nimi drží i vývoj dobíjecích technologií. Jedním z největších problémů, bránícím rychlejšímu rozvoji elektromobility elektromobility, je právě efektivní nabíjení a dostupnost nabíjecích stanic.
Britská vláda doufá, že silnice (především nejvyšší rychlostní třídy) vybavené speciálním pruhem, kde by se za jízdy dobíjely elektromobily, jsou správným krokem k řešení tohoto problému.
Pokus ostrovního království se opírá o pozitivní výsledek studie proveditelnosti a je podporován jak státní agenturou Highways England, tak Ministerstvem dopravy. Vláda na projekt již vyhradila půl miliardy liber (19 miliard korun) a chce se tak stát lídrem v technologii bezdrátového nabíjení za jízdy.
Technologie veřejně již v roce 2018
Testování bude probíhat přibližně rok a půl, což znamená, že v případě pozitivních výsledků může Velká Británie začít implementovat novou technologii kolem roku 2018. Projekt je ovšem stále v rané fázi a dá se očekávat nalezení nových problémů v průběhu testování.
Anglie nebude první zemí s podobnou technologií. Již od roku 2013 funguje podobný projekt v Jižní Koreji. Tam existuje dvanáctikilometrový úsek, na kterém se autobusy vybaveny speciálním zařízením dobíjí během jízdy. Obě technologie se zakládají na zabudování elektrických kabelů pod povrch silnice a následné generování magnetického pole.
Mohlo by vás zajímat:
To ale v Evropě neprojde skrz EU kvůli nízké účinnosti, ne?
Mělo by se začít také s městským systémem půjčovního systému elektromobilů na karty. Dobíjely by se na odstavných parkovištích, odkud by si je lidé půjčili a zase na nějakém ho odstavili. Účtovala by se dráha a čas. Velmi by to snížilo zahlcenost měst auty.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se