Toyota testuje hybridní systém pro výrobu elektřiny kombinující palivové články s mikroturbínou
Japonská automobilka Toyota Motor Corporation začala ve svém výrobním závodu Motomachi v japonské prefektuře Aichi testovat nový mikrozdroj elektrické energie, který kombinuje palivové články s malou plynovou turbínou. Hybridní systém využívá palivové články s tuhými oxidu (SOFC), které mohou pracovat za vysokých provozních teplot.
Hybridní systém o elektrickém výkonu 250 kW využívá jako palivo zemní plyn. Molekuly metanu jsou nejprve rozštěpeny na vodík a oxid uhelnatý, které v palivovém článku dále reagují s přiváděným kyslíkem, čímž dochází k výrobě elektrické energie.
Zbytek nevyužitého paliva (směs vodíku a oxidu uhelnatého) spolu s odpadním teplem poté pokračuje do mikroturbíny, kde je spálen. Mikroturbína pak kromě kompresoru, který vtlačuje vzduch do palivového článku, rovněž pohání i generátor.
Pro zvýšení celkové účinnosti hybridního systému pak může být využito i odpadní teplo spalin proudících z turbíny.
Podle společnosti hybridní systém, i se započtením vlastní spotřeby, dosahuje účinnosti výroby elektrické energie 55 %. V kogeneračním režimu může celková účinnost zařízení díky využití odpadního tepla vzrůst až na 65 %.
Nový hybridní systém vznikl ve spolupráci Toyoty, její dceřiné společnosti Toyota Turbine and Systems Inc. a rovněž společnosti Mitsubishi Hitachi Power Systems Ltd.. Toyota plánuje s tímto, i s dalšími projekty i nadále pokračovat v rozvoji technologií efektivního využívání vodíku.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se