
Komerční banka zprovoznila u svých objektů 89 dobíjecích stanic pro elektroauta
Komerční banka zprovoznila u svých objektů 89 dobíjecích stanic pro elektromobily. Stanice jsou primárně určené pro služební vozy, ale některé budou sloužit i veřejnosti. Oznámila to firma ChargeUp, která dobíječky instalovala.
Jde o výrazné navýšení počtu dobíjecích stanic, kterých je dosud v Česku přes 800. V tuzemsku v současnosti jezdí okolo 10.000 elektromobilů a desítka vodíkových aut. Dvě pětiny elektromobilů jsou registrované v Praze.
ChargeUp instalovala 62 dobíjecích stanic na pražské pobočce Komerční banky ve Stodůlkách, 14 stanic na Václavském náměstí a 13 stanic ve školícím centru v Libohošti. V navazující etapě se Komerční banka chystá vybavit dobíjecími stanicemi svoji pobočkovou síť v dalších regionech.
Řidiči služebních elektromobilů budou mít dispozici RFID karty nebo chytrou aplikaci ChargeUp ESP, jejichž prostřednictvím se budou autorizovat a spouštět dobíjení. Uživatelé elektromobilů pak mohou v aplikaci sledovat průběžný stav dobíjení, historii transakcí, případně využít dobíjecí stanice jiných provozovatelů. Komerční banka pak díky tomu získá přehled o tom, jak a kdy konkrétní vozidla dobíjela a využít tato data pro rozúčtování nákladů za dobitou elektřinu.
V rámci podpory udržitelné budoucnosti se Komerční banka zavázala k uhlíkové neutralitě do roku 2026. S tím souvisí i elektrifikace firemní flotily a nákup 131 elektromobilů Škoda Enyaq iV. V současné době vlastní sedm plně elektrických vozů a další přibudou během roku.
Mohlo by vás zajímat:
Rozvoj elektromobility je určitě pozitivní věc , problém je jen v cenách těch vozů a živonosti baterie. Pokud vůs stojí milion korun a baterie má životnost zhruba 12 let a definuje tak životnost celého auta, pak roční amortizace je 83 000 korun. Pokud řidič za 12 let najede 200 tis km a cena el. energie je okolo 6,5kč /kwh a auto má spotřebu 17kWh/ 100 km pak 1 km při ceně amortizace a ceně el. energie vyjde na 6,1kč. Konvenčí auto je celkově mnohem levnější.
To vychází dost na stejno, jestli dá 600 tisíc za spalovák a 600 tisíc za benzín nebo milion za EV a 200 tisíc za elektřinu.
Spíš bych se bál o prodej ojetého spalováku za 12 let, kdy bude v celé Evropě zákaz prodejů nových a přetlak bazarových bude enormní. 10leté EV s radiusem na jedno nabití tak 30-40 km se prodávají za 200 tisíc, takže s tou nulovou hodnotou bych to tedy taky neviděl tak černě.
Muj Nissan Leaf je 9 let stary a ma dojezd mezi 100 az 140 km. Zalezi na podminkach jizdy. Tento starecek mezi EV slouzi k plne spokojenosti. Za 9 let provozu jsou servisni naklady 0 Kc. Nejezdim do servisu a neni treba neco menit. Vlastne kecam, pneu, sterace a nemrznouci smes do ostrikovacu. Brzdy jsou porad originalni, protoze prevazne brzdi motorem a rekuperuje energii zpet do baterie. STK vzdy bez zavady.
Benzin uz jen do sekacky na travu.
moje i3 z roku 2015 je už pomalu taky elektroveteran a za 4 roky vlastnictví jsem nic neopravoval a měnil jen zadní pneu ... díky nabíjení zdarma v prvních letech provozu jsem nákladově kolem 20h/km a oproti srovnatelnému spalováku se vyšší pořizovací cena díky úsporám dávno zaplatila ?
Takový zachovalý Leaf ale není za 200 (možná byl loni). Podle nájezdu dnes tak 250-300. Spíš jsem mluvil o iON apod. nebo Leaf s extrémním nájezdem, které mají právě takový dojezd 60-80 km.
Kdybych toto četl rok zpět, tak bych přitakával, ale v současnosti se o ceny "spalovacích" ojetin nebojím - naopak, budou se vyvažovat pomalu zlatem.
V současnosti ne, za 12 let ano. Teď jsou ceny vyšponované jen kvůli velkému propadu výroby.
..to je ta samá komerční banka která figuruje v Panama papers (respektive jeji vlastník Société Generale) a jejíž ředitel (všude létající soukomým firemním tryskáčem) zaplatil influencery aby nám zakazovali kapry jelikož kapři dýchají a tudíž produkují CO2?
Jistě přechod KB na elektromobilitu nemá nic společného s tím že nynější vláda připravuje ROZDÁVAT elektromobily velkým ZAHRANIČNÍM firmám ZADARMO za MILIARDY korun aby uměle splnila bruselský závazek elektromobility jako správní pionýři .. za naše peníze pochopitelně
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se