Domů
Elektromobilita
Komerční banka zprovoznila u svých objektů 89 dobíjecích stanic pro elektroauta
Elektromobil

Komerční banka zprovoznila u svých objektů 89 dobíjecích stanic pro elektroauta

Komerční banka zprovoznila u svých objektů 89 dobíjecích stanic pro elektromobily. Stanice jsou primárně určené pro služební vozy, ale některé budou sloužit i veřejnosti. Oznámila to firma ChargeUp, která dobíječky instalovala.

Jde o výrazné navýšení počtu dobíjecích stanic, kterých je dosud v Česku přes 800. V tuzemsku v současnosti jezdí okolo 10.000 elektromobilů a desítka vodíkových aut. Dvě pětiny elektromobilů jsou registrované v Praze.

ChargeUp instalovala 62 dobíjecích stanic na pražské pobočce Komerční banky ve Stodůlkách, 14 stanic na Václavském náměstí a 13 stanic ve školícím centru v Libohošti. V navazující etapě se Komerční banka chystá vybavit dobíjecími stanicemi svoji pobočkovou síť v dalších regionech.

Řidiči služebních elektromobilů budou mít dispozici RFID karty nebo chytrou aplikaci ChargeUp ESP, jejichž prostřednictvím se budou autorizovat a spouštět dobíjení. Uživatelé elektromobilů pak mohou v aplikaci sledovat průběžný stav dobíjení, historii transakcí, případně využít dobíjecí stanice jiných provozovatelů. Komerční banka pak díky tomu získá přehled o tom, jak a kdy konkrétní vozidla dobíjela a využít tato data pro rozúčtování nákladů za dobitou elektřinu.

V rámci podpory udržitelné budoucnosti se Komerční banka zavázala k uhlíkové neutralitě do roku 2026. S tím souvisí i elektrifikace firemní flotily a nákup 131 elektromobilů Škoda Enyaq iV. V současné době vlastní sedm plně elektrických vozů a další přibudou během roku.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(8)
Rejpal
3. duben 2022, 21:51

Rozvoj elektromobility je určitě pozitivní věc , problém je jen v cenách těch vozů a živonosti baterie. Pokud vůs stojí milion korun a baterie má životnost zhruba 12 let a definuje tak životnost celého auta, pak roční amortizace je 83 000 korun. Pokud řidič za 12 let najede 200 tis km a cena el. energie je okolo 6,5kč /kwh a auto má spotřebu 17kWh/ 100 km pak 1 km při ceně amortizace a ceně el. energie vyjde na 6,1kč. Konvenčí auto je celkově mnohem levnější.

Jiří
3. duben 2022, 22:41

To vychází dost na stejno, jestli dá 600 tisíc za spalovák a 600 tisíc za benzín nebo milion za EV a 200 tisíc za elektřinu.

Spíš bych se bál o prodej ojetého spalováku za 12 let, kdy bude v celé Evropě zákaz prodejů nových a přetlak bazarových bude enormní. 10leté EV s radiusem na jedno nabití tak 30-40 km se prodávají za 200 tisíc, takže s tou nulovou hodnotou bych to tedy taky neviděl tak černě.

De Carbon
4. duben 2022, 03:07

Muj Nissan Leaf je 9 let stary a ma dojezd mezi 100 az 140 km. Zalezi na podminkach jizdy. Tento starecek mezi EV slouzi k plne spokojenosti. Za 9 let provozu jsou servisni naklady 0 Kc. Nejezdim do servisu a neni treba neco menit. Vlastne kecam, pneu, sterace a nemrznouci smes do ostrikovacu. Brzdy jsou porad originalni, protoze prevazne brzdi motorem a rekuperuje energii zpet do baterie. STK vzdy bez zavady.

Benzin uz jen do sekacky na travu.

CarlosEV
4. duben 2022, 16:06

moje i3 z roku 2015 je už pomalu taky elektroveteran a za 4 roky vlastnictví jsem nic neopravoval a měnil jen zadní pneu ... díky nabíjení zdarma v prvních letech provozu jsem nákladově kolem 20h/km a oproti srovnatelnému spalováku se vyšší pořizovací cena díky úsporám dávno zaplatila ?

Jiří
4. duben 2022, 20:49

Takový zachovalý Leaf ale není za 200 (možná byl loni). Podle nájezdu dnes tak 250-300. Spíš jsem mluvil o iON apod. nebo Leaf s extrémním nájezdem, které mají právě takový dojezd 60-80 km.

minduton
4. duben 2022, 10:00

Kdybych toto četl rok zpět, tak bych přitakával, ale v současnosti se o ceny "spalovacích" ojetin nebojím - naopak, budou se vyvažovat pomalu zlatem.

Jiří
4. duben 2022, 20:50

V současnosti ne, za 12 let ano. Teď jsou ceny vyšponované jen kvůli velkému propadu výroby.

maly jarda
4. duben 2022, 10:11

..to je ta samá komerční banka která figuruje v Panama papers (respektive jeji vlastník Société Generale) a jejíž ředitel (všude létající soukomým firemním tryskáčem) zaplatil influencery aby nám zakazovali kapry jelikož kapři dýchají a tudíž produkují CO2?

Jistě přechod KB na elektromobilitu nemá nic společného s tím že nynější vláda připravuje ROZDÁVAT elektromobily velkým ZAHRANIČNÍM firmám ZADARMO za MILIARDY korun aby uměle splnila bruselský závazek elektromobility jako správní pionýři .. za naše peníze pochopitelně

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se