Domů
Elektromobilita
Mercedes a BMW vyvíjí bezdrátové nabíjení pro elektromobily

Mercedes a BMW vyvíjí bezdrátové nabíjení pro elektromobily

Na tiskové konferenci autosalonu v Ženevě prohlásil Jochen Strenkert, osoba zodpovědná za elektrické pohony v automobilce Mercedes, že nová generace Mercedesu třídy S v hybridní konfiguraci přijde na trh s bezdrátovým nabíjecím systémem. Mercedes na tomto projektu spolupracuje s BMW. I přes absenci klasického kabelového propojení by měl bezdrátový systém dosahovat nabíjecích časů srovnatelných s připojením přes kabel.

Příchod nového hybridního Mercedesu třídy S, který bude obsahovat třetí generaci hybridního pohonu automobilky Mercedes s větším bateriovým systémem, na trh je očekáván na léto roku 2017. Strenkert říká, že společnost má již funkční prototyp. Rovněž předpokládá, že kapacita baterie se každých pět let zdvojnásobí, další generace hybridní třídy S bude mít tedy rovněž navýšenu dojezdovou vzdálenost. Současná verze S 500e má dojezd přibližně 32 kilometrů, nový model by se tak měl dostat na dvojnásobnou hodnotu 64 kilometrů.

Den před zahájením ženevského autosalonu prohlásil výkonný ředitel společnosti Daimler, že jeho společnost investuje 543 milionů amerických dolarů do výstavby nové továrny na baterie v německém městě Kamenz. Již došlo k vykoupení pozemků přilehlých k současným výrobním kapacitám, které mohou být tímto navýšeny.

Klíčová bude rychlost bezdrátového nabíjení

Bezdrátové nabíjení je mezi výrobci velmi aktuálním tématem. Tesla však o toto odvětví nejeví zájem a svůj potenciál směřuje k vývoji automatické nabíjecí přípojky ve svých nejvyspělejších nabíjecích stanicích (SuperCharger).

Přijetí bezdrátového nabíjení ovšem brání skutečnost, že nabíjecí systémy jsou limitovány výkonem, který mohou přenášet. Nejvyšší dostupné hodnoty se pohybují kolem 7,5 kW. Při těchto rychlostech může nabití do plné kapacity zabrat i více než 8 hodin. Nissan však tvrdě pracuje na zdvojnásobení hodnoty maximálního výkonu. Dá se tedy předpokládat, že i Mercedes a BMW přijdou se systémem zvládajícím větší zátěž, bližší specifikace však zatím nejsou známy.

Zdroj úvodní fotografie: M 93

Komentáře

(1)

Josef

9. březen 2016, 22:03

Navíc bezdrátové nabíjení je ztrátové to je podle mě zásadní nevýhoda.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna u komentáře
Vyžadované informace jsou označeny *
Pravidla diskuze
Veškeré příspěvky v diskuzi na webu oEnergetice.cz musí splňovat Pravidla diskuze. Přidáním příspěvku do diskuse uživatel vyjadřuje souhlas s těmito pravidly a zavazuje se je dodržovat.
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele
Upozorňujeme diskutující, že komentáře v diskuzi budou moci přidávat již brzy pouze přihlášení uživatelé. V diskuzi se stále častěji objevují příspěvky od anonymních uživatelů, které porušují pravidla diskuze. Věříme, že díky tomuto opatření bude diskuze pod články pro všechny přínosnější.
Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj na této stránce.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
OM Solutions s.r.o.
Kpt. Nálepky 620/7, Nové Dvory, 674 01
Třebíč
IČ: 02682516
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
© 2021 oEnergetice.cz All Rights Reserved.