24. září 2021
Aktuální výroba v ČR
Německý tisk: Čínská automobilka BYD postaví první evropský závod v Maďarsku

Největší čínský výrobce elektromobilů BYD plánuje postavit svou první evropskou továrnu v Maďarsku. Informoval o tom dnes německý list Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. Odvolal se přitom na obeznámené zdroje a uvedl, že rozhodnutí už bylo interně přijato. Zúčastněné strany se k věci nevyjádřily. Výši investice nedělník nezmiňuje.
Webové stránky místní vlády v Šen-čenu na jihu země, kde automobilka BYD sídlí, zveřejnily minulý měsíc příspěvek, v němž se uvádí, že maďarský premiér Viktor Orbán se při návštěvě společnosti BYD setkal s předsedou představenstva a prezidentem společnosti Wang Čchuan-fuem.
Automobilka BYD se letos poprvé dostala mezi deset největších automobilek světa z hlediska prodeje, předstihla tak německé automobilky Mercedes-Benz i BMW. V první polovině letošního roku se prodej nových vozidel společnosti BYD meziročně zvýšil o 96 procent na 1,25 milionu aut. BYD loni upustil od výroby aut se spalovacím motorem.
Z hlediska prodeje elektrovozů v letošním druhém čtvrtletí obsadil BYD druhou příčku za Teslou, uvádí server electrec. Zatímco americká automobilka dodala 466.000 elektromobilů, BYD jich prodal 352.000. Pokud by se započítaly i hybridní vozy, BYD by s 703.500 vozy Teslu předstihl.
Letos BYD oznámil, že investuje v Brazílii tři miliardy realů (bezmála 14 miliard Kč) do výstavby závodu, který bude jeho prvním závodem mimo Asii.
lsk mka
Mohlo by vás zajímat
28. září 2021
4. říjen 2021
4. říjen 2021
11. říjen 2021
12. říjen 2021
15. říjen 2021
26. říjen 2021
Komentáře (30)
Třeba nám naši politici vysvětlí, proč k nám nikdo investovat nejde.
Kdo by chtěl investovat v zemi, kde si 90% obyvatel myslí, že eletromobilita je slepá ulička ve vývoji osobní dopravy a obnovitelné zdroje a dekarbonizace jsou spostá slova?
Ten důvod je jiný, a to protičínská rétorika ,podpora Twaiwanu , podlézání USA, zkráceně Fialova vláda.
Hádám, že domovská stránka Vašeho prohlížeče je Sputnik a nebo aeronet.cz
Měli jsme dobu, a není to tak dávno, kdy jsme naopak Číňanům lezli do... a kupodivu tehdy taky žádná investiční smršť nepřišla. Takže v tom to nebude.
Protože ještě nebyl čas na výrobu EV v Evropě. Jinak po tom co USA a jeho vazalové provedli Číně tj. zcela úmyslně se pokusili silně poškodil její ekonomiku sankcemi na technologický sektor, se už moc investovat nebude důvěra je díky USA na bodu mrazu a Čína kvůli tomu zásadně změnila svojí politiku a prudce zvýšila investice do vývoje polovodičů s cílem dostat se na špičku ve výrobě moderních mikroprocesorů. Zatím to vedlo na zvládnutí 7nm technologie výroby Čipů. Jenže vyrobit 7nm čip IBM uměla už v roce 2015. Než vyrobí dnešní 3nm čipy jí bude trvat nejméně 3 roky.
Ten důvod je jiný. Maďaři mají lepší podmínky pro zahraniční investory a navíc tam staví i baterky. Top 3 v EU.
Můj tip je, že BYD bude největší automobilkou na světě za 4 roky. Ten růst je neskutečný a jak hodinky každý měsíc +10 až 15 tisíc aut. Za říjen už to bylo 300 tisíc a to při hodně slušném zisku. O čem všichni básní, jak to uvedou na trh za 5 let, tak BYD už dávno prodává, tím myslím hlavně elektromobil velikosti Fabie hluboko pod 500 tis. Kč.
Jestli "elektromobil velikosti Fabie hluboko pod 500 tis. Kč" bude ke koupit i tady, okamžitě kupuju. Máte odkaz na ten model a jeho technické parametry?
BYD Dolphin, parametry na netu :-).
Cena je logicky taková, aby odpovídala konkurenci v daném místě, Čína 350 tisíc, Japonsko 550 tisíc, Evropa 750 tisíc. To se změní až bude uspokojená poptávka a továrna v Maďarsku tomu dost pomůže.
časem budou ceny klesat i tady , za současné ceny jsou EV špatně prodejné. z těch levnějších doporučuji MG
co je to platne, kdyz tu budeel. energie neskutečně drahá.
Silová složka EE drahá po většinu roku nebude. Drahá bude distribuce a čas kdy málo fouká a svítí. Elektromobil si často kupují lidi, kteří vlastní FVE a v létě nevědí co s přebytečnou energií, tak ji využijí pro elektomobil.
ja tiez v zime nejazdim.
vy platite len silovu zlozku bez ditribucie ?
co sa tyka domacej FVE, blbe je, ze prave v case, ked vyraba, tak je auto mimo domu-isiel som s nim do prace
a cca od oktobra do marca je to bieda aj cez vikend (ciastocne pokryje domacu spotrebu, ale na auto uz vela nezvysi)
-> EV draha hracka, na pol roka prevadzky, alebo pre firmy, alebo "podnikatelov", co si to mozu nabijat v praci a este si to daju do nakladov bez obmedzenia (na rozdiel od paliva, kde je to podla papierovej spotreby)
Definujte "neskutečně".
pod 25,-Kč /kWh nebude, a tak na 100km =14kWh spotřeba =350,- Kč tj- 3,50lm provozní N.+ pneu + amortizace 8 let, EOA není levnější, ale jedeme pecky a Temelín nestavíme a stavět nebudeme, potřebují prachy na dividendu nad nominál,...!
POUZE HLOUPÝ Kapitalista odírá své zákazníky k jejich smrti, tak činí naše vláda přes ceny energie, stavební hmoty i porcelánky v ČR končí,
Liberty (dříve NHKG) zavřela po 200 letech vysokou pec, končí surové železo = základní surovina pro české strojírenství. 35 let od Sametu, Londýn přes CO2 (+Klausovo děti) vše zničí,...!!!
25,-Kč /kWh je nesmysl i v době, kdy nesvítí a nefouká. A co se týče kapitalismus vs socialismus, tak jsme v EU, což je obdoba Sovětského svazu. Nemáme pětiletky ale EU sedmiletky jinak se to moc neliší. Kdyby tady byl kapitalismus, tak by nebyly žádné emisní povolenky, žádné dotace na OZE a OZE by nemělo přednost při odběru.
A to, že zavírá nějaká pec jde dobře do plánů EU - sníží se emise a splní se tak klimatický plán.
Rychlonabíjení na stojanu ČEZ, na parkovišti před EPR2 je dnes za 19,90kWh. To není od částky 25,-kč moc daleko, a zdražení elektrické energie je už slíbeno.....
Nejde o nějakou, ale poslední vysokou pec a s ní i ocelářství. Vracíme se do neolitu.
Rychlonabíječky jsou drahé, protože zatím není jejich využití bůhvíjaké - každý nabíjí doma a rychlonabíječka je jen na dlouhé cesty. Rychlonabíječky většinou obsahují vlastní baterie, což je prodražuje.
Tak dovezeme ocel z Číny a hotovo. V Evropě tak klesnou emise a splní se klimatický plán. Emise v Číně nevadí.
"Tak dovezeme ocel z Číny a hotovo. V Evropě tak klesnou emise a splní se klimatický plán. Emise v Číně nevadí."
Pak můžeme třeba outsourcovat zemědělství, automobilizmus všechen fujky zpracovatelský průmysl a všichni tu budeme v EU zelení a klepat si na ramena, jací jsme pašáci.
No a je to.... Nechcete kandidovat? Hned bych vás volil. Takových lidí nám třeba.
nemyslím si , že cena el. energie bude dražší než byla v cenách roku 2022. Flexibiní odběratel bude mít elektřinu relativně levnou. Díky burzovním hodinovým cenám lze mít levnou elektřinu cca 12 hodin denně a víkendu 16 hodin pro domácnosti ideální třeba pro přitápění klimatizací. Nebo provoz náročných domácích spotřebičů. kombinace s D25d popř. D27d
Nesmysl. Silová elektřina bude za hubičku.
Kdy a jak?
v létě o víkendu, možná, ale to máme zase malou spotřebu.
Dobry den,
akosi nerozumiem istym castiam clanku:
---
BYD loni upustil od výroby aut se spalovacím motorem.
Z hlediska prodeje elektrovozů v letošním druhém čtvrtletí ... Pokud by se započítaly i hybridní vozy, BYD by Teslu předstihl.
---
Chapem to tak, ze hybridny voz je nejaka kombinacia spalovak + elektro.
Ci je to myslene inak ? Nejak iny typ hybridu ?
Vopred vdaka za odpoved
Vypadá to že v ČTK nepovažují hybridní vozy za vozy se spalovacím ale s hybridním motorem. :-)
Měli by přesněji uvést Plug-in hybrid. BYD už nevyrábí čistě spalovací vozy ani běžné hybridy (hybrid/mild-hyrid/full-hybrid), ale plug-in hybridy, což je přesně jak píšete kombinace spalovák + elektro s tím, že můžete baterii nabíjet ze zásuvky a čistě teoreticky jezdit pouze na elektřinu (pokud by se nabíjelo co 50 km), ale fakticky tam ten spalovací motor je a stejně tak při nenabíjení bude naopak vždy v chodu jen ten spalovací motor (přesněji téměř vždy, když se odmyslí ta troška co se nabije rekuperací při brzdění).
suhlas. ale ten text v clanku je potom zavadzajuci. od ziadnej vyroby aut zo spalovacim motorm BYD nemohol "upustit", kedze, ako aj vy pisete, ich stale este vyraba
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.