Nissan, Renault a Mitsubishi budou sdílet platformu svých elektromobilů
Nissan, Renault a Mitsubishi zkombinují platformy svých elektřinou poháněných vozů. Účelem tohoto kroku je snížení cen až na úroveň srovnatelnou s běžnými konvenčními vozy. Výchozím modelem bude Nissan Leaf, který by díky distribuci nákladů na vývoj mohl zlevnit až o pětinu.
Kooperační strategie Nissanu, Renaultu a Mitsubishi má původ v strategii automobilek Volkswagen a Toyota, jež rovněž směřují svůj vývoj k masové produkci elektromobilů, jejímž důvodem je celosvětová snaha o snižování emisí a palivové regulace.
Snižování nákladů na vývoj
Francouzsko-japonské partnerství mezi značkami Renault a Nissan má původ ve skutečnosti, že oba hráči jsou jedni z nejhlasitějších zastánců technologií s nulovými emisemi, nicméně právě díky sdílení svých vědomostí a celkových mandatorních výdajů na vývoj budou schopni náklady oproti vývoji na vlastní pěst výrazně snížit právě díky jejich distribuci.
Renault a japonské Mitsubishi, které přešlo pod správu Nissanu, by měli využívat platformu budoucího modelu elektromobilu Nissanu Leaf, který by se měl podle posledních informací objevit na trhu kolem roku 2018.
Všechny tři automobilky budou sdílet klíčové komponenty, mezi něž patří samotný elektromotor, měnič a v neposlední řadě baterie. Tento krok by měl mimo jiné výrazně snížit náklady na vývoj Nissanu Leaf, což by se podle posledních prognóz mohlo projevit až 20% snížením koncové ceny.
Zdroj úvodní fotografie: wikimedia.org
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se