Počet dobíjecích míst pro elektromobily v ČR dosáhl 4300, o pětinu víc než loni
V Česku je aktuálně zhruba 4300 veřejných dobíjecích bodů pro elektromobily, což je o pětinu více než loni. V tiskové zprávě to dnes sdělilo státní Centrum dopravního výzkumu (CDV), které vychází z dat ministerstva průmyslu a obchodu. Česko je v počtu dobíjecích míst podle centra na 13. místě z 27 států Evropské unie. Elektromobilů v Česku přibývá, ale v podílu osobních aut na elektřinu na registracích všech nových vozů je Česká republika podle CDV stále na posledních příčkách unijního žebříčku.
K letošnímu 30. září mělo Česko na 2313 stanicích 4313 dobíjecích bodů pro elektromobily. Je tak přibližně v polovině žebříčku zemí EU. V počtu elektrovozů je však na nižších místech. Přestože je Česká republika celkově podle CDV desátý největší trh EU v registracích nových osobních aut, v počtu registrací osobních elektromobilů je až na 17. místě. „A v jejich podílu jsme dokonce spolu se Slovenskem až na samém konci,“ uvedl ředitel CDV Jindřich Frič.
Počet bateriových elektromobilů registrovaných v Česku se podle dat centra za první tři čtvrtletí letošního roku zvýšil o 49 procent, tedy o 6268, na 20.323. Přibývá i plug-in hybridů, letos o více než 4000 na 12.527. V podílu registrací nových osobních bateriových elektrických vozidel ale Česká republika skončila mezi zeměmi Evropské unie s 2,8 procenta až na předposledním místě před Slovenskem.
„V zemích EU připadá v průměru 12,1 osobních elektrických vozidel s externím dobíjením na jeden veřejný dobíjecí bod. V Česku je to 6,7 vozidel, což nás řadí na šestou příčku mezi 27 členskými státy EU,“ doplnil Frič.
Veřejnou dobíjecí infrastrukturu pro elektromobily v Česku provozuje 120 subjektů. Téměř třetinu veřejných dobíjecích bodů provozuje Pražská energetika, následuje ČEZ s 27,8 procenta a E.ON Drive s 9,1 procenta. Nejvíce dobíjecí bodů je v Praze, a to 1129. Následuje Středočeský kraj s 650 body, kdežto nejméně bodů je podle centra v Karlovarském kraji s 87 dobíjecími místy.
CDV nabízí veřejnosti informace o dobíjecích místech v on-line aplikaci Optimalizace veřejné dobíjecí infrastruktury v ČR. V ní si kdokoli může zjistit například nejbližší veřejné dobíjecí stanice, nebo jestli je v jeho okolí vytipovaná lokalita pro nové stanice.
Mohlo by vás zajímat:
Nabíjecí stanice jsou určitě třeba, akorát si osobně neumím představit ,že ti kdo nemají možnost nabíjet doma budou někde čekat hodiny až se jim jejich auta nabijí, Pokud někdo ujede ročné 20 000 km a bude nabíjet u veřejných stanice a bude mít auto s dojezdem 400 km tak bude muset nabíjet 50x , pokud každé nabití bude trvat 1 hodinu , pak je to 50 hodin pročekaných u pumpy - šílené.
Nabíjení budete provádět spíše ve stylu z 20-30 do 85 %, aby Vám baterie nějakou dobu vydržely. Takže z auta s dojezdem 400km bude ve skutečnosti 200km.
Ale pevně věřím, že brzy ty baterie dají max i třeba 1000km.
u nabíjení se nečeká, stejně jako 2h nečekám u mobilního telefonu než se nabije,.ale jdu dělat něco jiného, dneska jsou nabíjecí stanice na místech kde jde ten čas smysluplně využít, obchody atd.
Jo, lidi s EV už dnes dobíjejí - doma, v práci, v garáži, v obchodě, po cestě na rychlonabíječce, v hotelu, u kandelábru, kdekoliv se dostanou k zásuvce s elektřinou, ...
Hele, ten problém budou řešit lidi, kteří si řešení představit umí. Pokud ročně auto najede 20 000km, tak to při (hodně podhodnocené) průměrné rychlosti 50 km/h říká, že to auto se používalo 400 hodin v roce. Zbývá vám 8360 hodin (8384 hodin v roce přestupném), kdy tím autem nikdo nejezdí a někde stojí. Teď jde jen o to vymyslet, kdy a kde bude pro koho nejlepší využít ten volný čas pro nabíjení.
Řešení si představit umím dobře, nabíječka u domu, obrovské množství nabíječek na ulici a u obchodních domů. To auto totiž většinu času stojí u domu, nebo u zaměstnání. Půjde ale o to jestli někdo tolik nabíječek a sítí zaplatí.
A kdo zaplatil vybudování benzínek, cisterny, rafinérie, ...? No zákazníci přece. Budou si přece kupovat službu, ne?
A pomalé nabíječky stojí pár šupů, ty do práce a domů stačí. Ta auta tam stojí dlouho.
Ty benzínky... se budovaly desítky let. Teď mají někteří dojem, že na elektromobily, včetně pořízení těch aut, vybudování zdrojů elektřiny, vybudování sítí, které to zvládnou napájet, nabíječek přejdeme během pár let.
Kdo jsou ti někteří? Já jen jestli si tu nestavíte slaměné panáky?
Zákaz prodeje spalovacích motorů se také snaží prosadit mnou postavený slaměný panák...
Pořád nejste konkrétní. Kdo se snaží za pár let zakázat spalovací motory? Připomínám, že pár let není 12 let.
Pro Infora :
V ČR je registrováno 6,5 mil OA, ročně je registrováno 200 tis OA, jistě ná trojčlenkou dokážete tu překotnost. v případě nahrazování spalováků elektromobily, a dobíjecí síť bude vznikat postupně, stejně+ jako u PHM pro spalováky, a navíc na rozdíl od benzínu a nafty je elektřina rozvedena všude.
@Josef:
auto. pravda.sk/magazin/clanok/654109-raju-elektromobilov-uz-dnes-dochadza-elektrina-a-bude-horsie/
asi to nebude take ruzove
Jen takový nápad: zkuste se EV někdy svést nebo si aspoň s někým kdo EV používá dát kafe. Bude to mít pozitivní vliv na váš rozhled, představivost, technické znalosti a prostě vykouknete z té bubliny ve které žijete.
Kolik majitelů co bydlí na sídlišti znáte?
Znám jednoho majitele Tesly Model S, který nemá možnost doma nabíjet. Jezdí v pohodě. nabíjí v práci a na cestách, pokud jede delší štreky.
Asi tak. Nejvíc emocí okolo elektromobilů prožívají lidé, kteří ho viděli tak maximálně na druhé straně ulice.
napriklad tu sa jeden deli o skusesnosti, aby to malo vplyv na rozhlad, predstavivost, technicke moznosti a aj to vykuknutie z bubliny tam je
Minimum aut potřebuje ujet víc než pár desítek kilometrů za den. Z toho vychází tak jedno nabíjení za týden.
nieco na tom bude. ludia sa za nabijackami idu doslova "potrhat":
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se