Qualcomm udělí společnosti Ricardo licenci pro technologii bezdrátového nabíjení elektromobilů
Technologie Qualcomm Halo Wireless Electric Vehicle Charging (WEVC; bezdrátové nabíjení elektromobilů) byla smluvně přenechána společnosti Ricardo. Cílem je komercializace WEVC systémů pro Plug-In hybridy a elektromobily.
V rámci uzavřené smlouvy společnost Qualcomm udělila společnosti Ricardo svolení k vývoji, výrobě a dodávkám WEVC zákazníkům z řad automobilového průmyslu. Qualcomm bude Ricardo podporovat poskytováním dosavadních technických poznatků a technickou podporou.
Qualcomm Halo využívá vysokoenergetický přenos energie prostřednictvím magnetické indukce, konkrétně využitím rezonance, a podporuje relativně širokou mezeru mezi jednotkou nabíjecí základny a nabíjecí jednotkou automobilu. Nabíjecí deska je realizována pomocí složité soustavy cívek, které zajišťují vysokou efektivitu přenosu energie a její vysoký dobíjecí výkon, jmenovitě 3,3 kW, 6,6 kW a 20 kW a to dokonce i v okamžiku, kdy nejsou funkční části v jedné linii.
Robustnost technologie zajistí její uživatelskou přívětivost
Vysoká míra tolerované vyosenosti ve svislé a boční rovině v praxi znamená, že řidiči nebudou nuceni parkovat při nabíjení až tak přesně. Tím se odbourává starost o zajištění systémů, které by nabíjecí desky dostaly do ideální polohy, což jsou v praxi další ušetřené náklady a eliminace dalších realizačních problémů.
Energie zprostředkovaná induktivním proudem je přeměna na stejnosměrný proud a užita k nabití akumulátoru elektromobilu. Halo technologie navíc umožňuje vzájemnou spolupráci různých druhů konstrukcí cívek a samozřejmě i různé mezery mezi rozhraním vozů a nabíječek.
Pro Ricardo je zvládnutí této technologie velkou výzvou, která by výrobcům automobilů mohla značně usnadnit rozšiřování elektrického pohonu. WEVC totiž splňuje jak požadavky automobilek, tak jednoduchou a praktickou možnost dobíjení pro samotné řidiče.
Zdroj úvodní fotografie: ricardo.com
Mohlo by vás zajímat:
Jaká je cena za instalaci nabíječky, celková účinnost? Jaká cena a hmotnost zařízení instalovaného v EV potřebného k využití takové nabíječky? Pokud je indukčních systémů víc, jaká je kompatibilita?
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se