Volvo volá po standardizaci dobíjecích stanic pro elektromobily
Volvo věří, že globální automobilový průmysl se dostal do situace, kdy je třeba začít vážně uvažovat o standardizovaném nabíjení elektromobilů. Podle Petera Mertense, viceprezidenta společnosti pro R&D, je to nezbytný krok pro vytvoření globální nabíjecí infrastruktury.
Podpora této myšlenky povede až k vytvoření celosvětového unifikovaného dobíjecího standardu. Volvo se rozhodlo zhostit se této myšlenky v rámci Iniciativy nabíjecího rozhraní (Charging Interface Initiative – CII). Toto sdružení bylo založeno za účelem vytvoření standardů pro nabíjení elektromobilů (Combined Charging System – CCS).
Automobilka Volvo je jedním z předních výrobců plug-in hybridů a v následujících letech plánuje pro každý svůj model nabízet právě i hybridní verzi. Plně elektrifikovaný automobil plánuje uvést v roce 2019.
Vytvoření sítě dobíjecích stanic bude mít klíčovou úlohu pro získání důvěry zákazníka
Peter Mertens si myslí, že pro upevnění rostoucí popularity elektromobilů a s tím souvisejícím přesvědčením zákazníků o plném pokrytí danou technologií a získání jejich důvěry, je právě zavedení globální nabíjecí infrastruktury nutným krokem.
Je patrné, že posun k plně elektrickým automobilům je již v plném proudu. Se zlepšováním technologie produkce baterií cena automobilů klesá a na řadu tedy přichází právě infrastruktura dobíjecích stanic. Ta zde totiž na rozdíl od samotné perspektivně se rozvíjející technologie elektromobility má značné nedostatky. K vyřešení tohoto problému je nezbytná právě standardizace dobíjecích systémů.
Peter Mertens
CCS by měl nabídnout jak klasické, tak rychlé dobíjení. Právě toto je milník, který učiní vlastnictví elektromobilu praktickým a vhodným, zejména pak v urbanizovaných oblastech, kam v současnosti nabídka primárně cílí. Iniciativa CII je ve fázi vytváření budoucích požadavků, dále také standardů a certifikátů pro výrobce automobilů.
Zdroj úvodní fotografie: volvocars.com
Mohlo by vás zajímat:
To by bylo logické a výhodné pro elektroautomobilisty ale nejsem si jist, zda na toto přistoupí všechny automobilky.
Leda by to bylo v Evropě nařízeno jako u nabíječek do mobilů!
Dobíjecí stanice jsou již standardizovány - podporují všechny 3 standardy!
Nejsem si jist, jak je to mysleno, ale:
- dobijeci stanice jsou casto 1f a 3f zasuvka, ovsem ne kazde auto ma takovou palubni nabijecku, co snese 3f, zakladni miva max 3.7 kW, coz je presne na 16 A - 230 V, tyto stanice jako verejne bych oznacil za smysluplne tak u hotelu, jinde jsou znouzectnost
- DC stanice jsou ale ruzne, a to tim asi Volvo mysli, ze Tesla si (vcelku samozrejme) jede Superchargery, zatimco evropsti vyrobci zminovany CCS, zatimco japonsti ChaDeMo, a napriklad na stojanech CEZu sice mate oba konektory, ale bezet muze jen jeden...
Jenže do té doby, než si v EV zaostávající německé automobilky prosadily právě ten CCS, tu jednotný celosvětový standard BYL! - CHAdeMO!!
Bohuzel to tak je a evropsti vyrobci si chteji jet dale svuj CCS z pro mne znacne nepochopitelnych duvodu.
Ono je to ale jedno, kdyz nejvetsi stavitele "nabijecich stanic" delaji vetsinou jen 1f a 3f zasuvky v zelenych krabicich, abybse u toho hezky fotilo... :)
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se