Domů
Energetika v ČR
V režimu DPI u innogy zůstává téměř 11.000 zákazníků, zbývají jim tři měsíce
Zdroj: Pixabay

V režimu DPI u innogy zůstává téměř 11.000 zákazníků, zbývají jim tři měsíce

V režimu dodavatele poslední instance (DPI) u společnosti innogy zůstává nadále asi 11.000 zákazníků z původních zhruba 250.000. Jde tedy asi o čtyři procenta klientů, 1200 z nich se nedaří kontaktovat. Na změnu dodavatele mají tito klienti poslední tři měsíce z původních šesti. Společnost innogy o tom dnes informovala v tiskové zprávě. Vyjádření dalších dodavatelů DPI ČTK shání,

Naprostá většina zákazníků v režimu DPI u innogy z podzimní vlny pádů dodavatelů energií tak už má nové standardní smlouvy na dodávky zemního plynu a už také obdržela závěrečné vyúčtování za období dodávky DPI. K dnešnímu dni firma zákazníkům DPI rozeslala 216.000 ukončovacích faktur, po jejichž vypořádání definitivně končí pro dodavatele i pro zákazníky režim DPI.

„Fakturujeme bezodkladně. V momentě, kdy od distributora obdržíme stav měřidla, zasíláme závěrečné vyúčtování. Veškeré přeplatky záloh vracíme zákazníkům ve zkrácené lhůtě deseti dnů. V případě nedoplatků nadále platí standardní lhůta 20 dnů splatnosti,“ řekl ředitel innogy pro maloobchod a marketing David Konvalina.

K zákazníkům od Bohemia Energy přibylo dalších asi 6000 zákazníků, jejichž dodavatelé ukončili činnost na přelomu roku. „Zákazníci těchto menších dodavatelů jsou aktivnější a DPI urychleně opouštějí. To by měli udělat i všichni ostatní zákazníci, kteří stále ještě neuzavřeli novou standardní smlouvu. Na rozdíl od hektického podzimu už dnes není problém navštívit naši pobočku, dostupnější je i naše zákaznická linka,“ řekl Konvalina.

Ukončením režimu DPI si mohou zákazníci zajistit výhodnější ceny a nižší zálohy. Přibližně 1200 zákazníků innogy navíc stále ještě dohledává kvůli špatným kontaktním údajům od předchozího dodavatele. Podle expertů innogy jde z velké části o naprosto chybné kontakty nebo o odběrná místa, kde se například v posledním roce změnil vlastníka nemovitosti.

Například od společnosti ČEZ, která je největším dodavatelem poslední instance u elektřiny, odešlo z režimu DPI již 95 procent klientů z více než 383.000 odběratelů. Závěrečné vyúčtování za režim DPI už odešlo 331.701 zákazníkům, kteří skončili u ČEZ v DPI. Většina zákazníků odcházejících z DPI si vybrala běžné produkty ČEZ Prodej.

„Průměrná výše vystavených faktur za režim DPI je pro nejběžnější sazby u ČEZ Prodej zhruba 1480 korun. I tak zákazníkům odcházejícím z DPI nabízíme možnost individuálních splátkových kalendářů, které jednorázový výdaj rozloží do menších částek a na delší období. Tuto možnost zatím využilo téměř 1500 zákazníků,“ řekl generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

Skupina Bohemia Energy, největší uskupení alternativních dodavatelů energií v ČR, která dodávala energie zhruba 900.000 klientům, oznámila loni 13. října ukončení činnosti a dodávek elektřiny i plynu. Jako důvod uvedla extrémní růst cen energií na trzích. Po Bohemia Energy skončily také další firmy.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(0)
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se