
Emise CO2 vloni klesly o 0,4 %, ekonomika přitom vzrostla o 1,8 %
Evropská statistická agentura Eurostat zveřejníla první odhady ohledně emisí zplodin CO2 za rok 2016 a dle předběžných závěrů došlo oproti roku 2015 k jejich mírnému poklesu.
Stejně jako v posledních letech došlo i loni v EU k poklesu emisí CO2. Podle zprávy Eurostat poklesla v EU vloni produkce CO2 z fosilních paliv o 0,4 % v porovnání s předešlým rokem. Eurostat dále ve své zprávě uvádí, že oxid uhličitý je majoritní složkou ovlivňující globální oteplování – tvoří až 80 % ze všech skleníkových plynů vypuštěných v EU do atmosféry. Agentura zároveň zdůrazňuje, že poklesu bylo dosaženo během ekonomického růstu. Během stejného období došlo k meziročnímu růstu HDP dle dat serveru Trading economics ve výši 1.8 %.
Nejvíce snížily emise tyto státy: Malta (- 18.2 %), Bulharsko (-7 %), Portugalsko (-5,7 %) a Velká Británie (-4,8 %). Naopak k největšímu nárůstu došlo ve Finsku (+8,5 %), na Kypru (+7 %), ve Slovinsku (+5,8 %) a v Dánsku (5,7 %).
Malta dosáhla velkého zlepšení i loni. Ovšem tyto úspěchy jsou dány i výchozí pozicí země, kde ještě v roce 2013 byl energetický mix tvořen z 98,4 % tepelnými elektrárnami spalujícími ropu. ČR se pohybovala na průměru EU a to se snížením emisí ve výši 0,7 % a na celkovém množství vypouštěných spalin v EU se podílela 3 %.

Mohlo by vás zajímat:
No, možno by bolo korektné, to porovnať nie len na hlavu ale aj na jednotku HDP.
Rasto, to raděj ne, to by to dopadlo pro nás hodně mizerně, HDP v EUR na osobu máme cca třetinový.
Korektní z hlediska demokratického principu jsou emise na hlavu. Emise na jednotku HDP jsou ukazatelem konzistentním s oligarchickými principy. Mají mít bohatší země právo vypouštět vice emisí na hlavu? Státy, které podepsaly Pařížskou dohodu v zásadě řekly že nikoliv.
zrejme to bude problém s viacerými pravdami a uhlami pohľadu. Ako príklad - čie sú v skutočnosti emisie napríklad z výroby áut vyrobené v Nemecku, ale ktoré sa vyvezú za hranice? Nemecké, alebo toho štátu, ktoré to auto doviezlo?
Normální člověk by řekl, že Německa. Kdežto emise z jeho provozu tam, kde se provozuje. Ale třeba statisticky nejsem normální člověk.
no hej, ale ak by nebol dopyt v inom štáte po nemeckom aute, tak ho Nemci nemusia vyrobiť a mať emisie. Alebo, ak by si to auto vyrobili v štáte kde je kupované, tak emisie z výroby už tiež v Nemecku nebudú. Ale domnievam sa, že táto úvaha sa podobá otázke čo bolo skôr - vajice alebo sliepka
Ad slepice nebo vejce:
1) Filozof se bude tvářit, že nad tím přemýšlí.
2)Matematik řekne, že je to divergentní řada, která nemá řešení.
3)Biolog řekne, že dřív byla slepice, neb byla předtím živorodá.
Emise z výroby auta bych započítával k místu(státu výroby) a to se zohledněním výroby komponent(nemusí být v praxi vše z jedné země). Taky by se mohlo z toho zešílet...
Jen na dokreslení je dobré uvést, že v zaostalém uhelném Česku emise meziročně o 0,7 % klesly, zatímco v zeleném Německu meziročně o 0, 7 % vzrostly. Emise na hlavu už jsou v ČR velmi blízko těch Německých. Také je dobré poznamenat, že Německý cíl snížení emisí do roku 2020 se dostává poněkud mimo realitu.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se