Německé sítě nejsou připraveny na nápor tepelných čerpadel a elektromobilů. Dodávky elektřiny mohou být omezovány
Rostoucí počet tepelných čerpadel a soukromých dobíjecích stanic pro elektromobily by mohl způsobit přetížení distribučních sítí v Německu, varoval Klaus Müller, prezident německého síťového regulátora (BnetzA). Toto riziko se má týkat některých lokalit, kde distribuční soustava zatím není připravena na nárůst spotřeby elektřiny. Řešením bude omezování dodávek elektřiny spotřebitelům, ti však nemají být výrazně ovlivněni.
"Pokud bude i nadále instalováno velké množství nových tepelných čerpadel a dobíjecích stanic, pak se můžeme obávat problémů s přetížením a lokálních výpadků v distribuční síti, pokud nebudeme jednat," řekl Müller listu Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS).
BNetzA považuje vysoké riziko vzniku přetížení zejména v sítích nízkého napětí. Bonnský úřad proto ve svém dokumentu zabývajícím se touto problematikou, který je nyní konzultován, navrhuje v době vysokého vytížení sítě řízení spotřeby elektřiny pro tepelná čerpadla a dobíjecí stanice pro elektromobily ze strany provozovatelů distribuční soustavy.
„Nabíjecí zařízení pro elektromobily, tepelná čerpadla a v budoucnu také bateriová úložiště znamenají v některých případech výrazně vyšší referenční výkony v síti nízkého napětí, u nichž lze navíc očekávat výrazně vyšší soudobost než u běžných odběrných zařízení,“ uvádí se v dokumentu BNetzA.
Provozovatelé sítí tak budou moci dočasně snížit odběr elektřiny ze sítě a spotřebitelé na oplátku získají paušální slevu z poplatku za připojení k síti. Řídicí mechanismus také neumožní úplné vypnutí jednotlivých spotřebičů, ale pouze jejich dočasné snížení odběru elektřiny ze sítě.
„Topení a nabíjecí stanice však nemají být v kritických fázích zcela odpojeny,“ řekl Müller listu Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. "Chceme vždy zaručit minimální dodávky."
Dobíjecí stanice by tak i v případě sníženého odběru elektřiny ze sítě dokázaly během tří hodin nabít baterii elektromobilu na dojezd 50 kilometrů, uvádí BNetzA. Kromě toho by podle zprávy u velkého počtu tepelných čerpadel měl být i nadále možný téměř bezproblémový trvalý provoz. Podle zprávy má tento koncept vstoupit v platnost od začátku příštího roku.
Mohlo by vás zajímat:
vypneme ta, ale neobmedzime… O chytrej horakyni. Takze dalsi hoax, ktory potvrdil, ze siet nie je pripravena. Ale co narobime, ked sudruhovia sa uz rozhodli. Apropo, nemali byt prave elektroauta tymi stabilizujucimi prvkami? Aha, medved na 4, maco.
Elektrická síť je dnes rozhodně připravenější na elektromobily v porovnání se “sítí benzínek” na začátku spalovacího automobilismu.
Suhlasom, nazor laika je vzdy viac ako tvrdenie odbornika: Klaus Müller, prezident německého síťového regulátora (BnetzA)
Dobrý den,
No jo, ale tehdá nikdo zákonem koně nekonfiskoval a neposílal do salámů jako dnes skrzevá EuroX/emise/STK. Takže kdo si pořizoval spalovák, tak si ho pořizoval sám za sebe protože i přes nemalé problémy viděl jeho výhody. To se nedá s dnešní situací srovnat. A také kanister, nebo sud na benzín a ruční čerpadlo v garáži pro dojezd 1000 km je mnohem snažší a zvládnutelnější, než baterkárna na podobné kilometry.
Spíše si říkám, že už Němcům musí teda fakt téct do bot, když už si dovolí alespoň sem tam pípnout takové heretické řeči. Teď ještě bude zajímavé sledovat, jestli toho heretika upálí (no dnes už naštěstí jen vyhodí z práce a profesně i lidsky dehonestují), nebo ne.
ad Petr 19. leden 2023, 10:43
.. Elektrická síť je dnes rozhodně připravenější na elektromobily v porovnání se “sítí benzínek” na začátku spalovacího automobilismu..
v zaciatkoch spalovacich vozidiel sa dal benzin kupit v mnozstve obchodov a lekarni - v tom case neplatili ziadne predpisy ci obmedzenia pre predaj paliva - tak sa predaval vo flaskach, capoval zo sudov a podobne a nebol problem (cenovy ani logisticky) si kupit/uskladnit doma demizon, basu ci sud paliva (na rozdiel od skladovania elektriny), naviac aut nebolo vela a nikto nikoho nenutil k ich kupovaniu ci nevyhrazal sa, ze zakaze kone a podobne
kazdym prispevkom len potvrdzujete aku mate ubohu predstavu o problematike .. po vasom „Představuje si to jako Hurvínek válku.“
Když jsem byl v Indonesii tak tam stále prodávali benzin jen tak v petkách ve stáncích u silnice, přesto, že benzínky mají.
Jezdí se tam hodně na motorkách, a tak tam jen zastavili nalili petku do nádrže a jeli dál ;) U nás v EU to přeháníme s legislativou, no a taky by nám PETka benzínu nádrž nenakrmila...
Němci očividně nezvládají počítat trojčlenku a jsou šokovaní že jim systém kolabuje když ho založí na tepelných čerpadlech a elektromobilech
Překlad: státe, zařiď větší dotace do rozvoje sítí.
Pokud je opravdu velká zima - třeba minus 15, tak má tepelné čerpadlo topný faktor blízký jedné a musí otopnou soustavu dohřívat elektrokotlem. V opravdu velkých mrazech je tak vytápění pomocí tepelného čerpadla srovnatelné s topením přímotopy. A na to musí být síť připravena, což je problém.
Elektromobily nejsou takový problém, protože k jejich dobití stačí pár hodin denně, takže nějaký čas, kdy síť nebude vytížená se najít dá.
to je sice pravda, ale dochadza tak k velkemu subehu, ktory budu musiet riesit - vyfasuju "casenky" - tato ulica/mesto od 20:00 do 21:00 , potom dalsia .. alebo sa tieto casenky budu kupovat na burze (spominam si ako som "striehol" na volne "okno" aby som si rezervoval rozvoz/donasku z Tesco na zaciatku kovidu)
Od 20:00 do 21:00 ne. Dá se očekávat, že pro dobíjení elektromobilů bude interval někdy mezi 23 a 6 hodinou ranní.
a kedy budeme vyrabat ten vodik?
v lete ked su prebytky
V létě
Tady jde především o vytížení sítě. Vodík se bude vyrábět někde, kde kapacita sítě bude.
este taka situacia ani nenastala, ale miestni energetici v tom maju jasno a vidia, ze sa to stane ako keby to bolo vcera a samozrejme to postihne cele nemecko aj ked sa v clanku pise: "Toto riziko se má týkat některých lokalit, kde distribuční soustava zatím není připravena na nárůst spotřeby elektřiny."
Energetici to říkají čistě z toho důvodu, že chtějí více peněz a při současném hype je velká šance, že jim někdo peníze dá.
Nehledal bych za tím nic jiného, je pravda že v DE mají ten přechod na TČ a elektromobilitu významně rychlejší jak u nás, a tak to může přinést o trochu větší komplikace.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se