Zahájení provozu nové německé uhelné elektrárny Datteln 4 provázely protesty
Dnešní zahájení provozu německé uhelné elektrárny Datteln 4 provázely hlasité, ale pokojné protesty zhruba pěti stovek ekologických aktivistů. Informovala o tom německá veřejnoprávní rozhlasová a televizní stanice WDR.
Datteln 4 je podle WDR nejvýkonnější a nejekologičtější německou elektrárnou využívající černé uhlí. „Spuštění elektrárny Datteln 4 je pro náš podnik důležitým milníkem,“ uvedla společnost Uniper, která elektrárnu provozuje.
Německá spolková vláda začátkem roku schválila návrh zákona, který stanoví harmonogram útlumu uhelné energetiky. Využívat energii z uhlí by spolková republika měla zcela přestat nejpozději v roce 2038.
Spuštění elektrárny Datteln 4 se nicméně vláda ještě rozhodla umožnit, a to navzdory opačnému doporučení expertní uhelné komise. „Zdravíme zjevně nekompetentní vládu,“ uvedla dnes podle agentury DPA Luisa Neubauerová z ekologického hnutí Fridays for Future (Pátky pro budoucnost). „Zastavíme tuto elektrárnu, vyhrajeme tento konflikt,“ dodala.
Mohlo by vás zajímat:
Elektrarna datteln 4 ma Brutto vykon 1100 MW z jednoho stroje a odvadi to pres dva Transformatory do 400 kV rozvodny za elektrarnou. Tam jsou take ctyri staticky menice s tyristory, kde se dela 110 kV 16 2/3 Hz pro Drahy. Berou to take z te 400 kV rozvodny a Maji celkovy vykon asi 450 MW.
Na Strance Uniper datteln 4 k tomu maji pekny popis.
Nějak to nechápu. Němci jádro nechtějí proti větrníkům i vedení taky protestují. Co by vlastně chtěli? Že jim hlavně nevadí nejvyšší ceny EE v Evropě. Hlavně proti tomu by měli protestovat.
To maji na prechodnou dobu ,nez za ,,sedum ,,let u nas postavime JE...
Tak vypadá tzv. energiewende v praxi. Vypínání bezemisního jádra a místo toho otvírání uhelných elektráren a rozšiřování dolů za současného lití bilionů do oze parodií na elektrárny.
Nejen Němci dobře vědí že uhlí je oproti v ČR takzvaného "bezemisního jádra" daleko menší zlo.
A srandaenergetik se probudil s rukou v nočníku.
Tak nějak. Jádro je opravdu bezemisní. Tedy pokud za emise nepovažujeme vodní páru z chladících věží a těch pár barelů, co se zakopou hluboko pod zem.
Nějak mi nepřijde, že by příroda byla štěstím bez sebe, když se doluje uhlí a když se spaluje. To se nám všem pak hned lépe dýchá. A je fajn, že se měsíční krajina může zrekultivovat. Někteří místní "ekologové" by tam hned postavili přečeprávačky. Takže vlastně z jejich pohledu je "ekologické" pálit uhlí.
par barelu? a ked elektrarna dosluzi tak co? jaj to uz nie je vas problem, vy sa toho nedozijete, rozumiem :)))
Elektrárna Datteln 4 je zajímavá a důležitá i z jiného důvodu, asi 40 % výkonu je v podobě jednofázového proudu o frekvenci 16.7Hz. Tento proud v Německu vyráběla jen jedna jaderná elektrárna - Neckarwestheim, navíc pomocí frekvenčního měniče. Dále elektrárny v Mannheimu, Schkopau, Kirchmöseru.
Páni, hodnotný komentář na tomto webu. To se vidí jednou za sto let :)
K čemu je dobrý proud o takovém kmitočtu. S tím pracovat asi nebude jednoduché.
Pro železnici. V Německu je elektrizována soustavou 15 kV / 16,7 Hz.
Právě že je, ten proud se používá k elektrizaci "germánské" železnice. Původ to má v kompromisu mezi velikostí transformátoru, celočíselném děliteli kmitočtu 50Hz (původně to bylo 16 2/3 Hz) a frekvenci, kterou jsou schopny zvládnout komutátorové motory. Další alternativou bylo použít stejnosměrný systém, nicméně ten měl tehdy limity (1.5kV) a závislost na veřejné síti, takto se dala elektrifikace udělat centrální sítí, navíc původně proud dodávaly zejména vodní elektrárny a alternátory na tuto frekvenci vycházely s rozumným počtem pólů.
Další střídavý systém, ten co se používá i nu nás, vymysleli v Maďarsku a vyžadoval v začátcích poměrně složité zařízení na způsob měniče.
Děkuji za vysvětlení, tipoval bych že transformátory budou o dost větší.
Děkujeme za vysvětlení, proč 16 2/3 Hz. Asi nemá smysl, diskutovat, proč to není 3 fázové.
Ale kvůli tomu přece není nutno, aby bylo zdrojem uhlí.
1) Dnes by to určitě šlo asi i výhodněji, ale určitě ekologičtěji řešit polovodičově z běžné sítě.
2) Mohlo to přece být třeba z Vte, nebo FV. U FV by nejspíše stačila jen softwarová úprava měniče.
Kmitočet 16 a 2/3 Hz využívají HDV (hnací drážní vozidla).
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se