
Čínské loděnice chtějí letos dodat rekordní počet tankerů pro přepravu LNG
Čínské loděnice plánují v letošním roce dodat rekordní počet tankerů na zkapalněný zemní plyn (LNG). Vysoká poptávka po tomto palivu jim za prvních pět měsíců letošního roku umožnila více než zdvojnásobit výnosy, i když zbytek průmyslu se potýká s poklesem zisků a bojuje s vyššími americkými cly a přetrvávajícím deflačním tlakem. Uvedla to agentura Bloomberg.
Největší čínská loděnice Hudong-Zhonghua plánuje do konce roku dodat deset tankerů, čímž významně přispěje k celostátnímu rekordu. Podle čínské státní televize CCTV má zároveň objednávky na dalších 60 lodí v hodnotě 150 miliard jüanů (439 miliard Kč), které má předat do roku 2031.
Čína tak těží z rostoucí globální poptávky po LNG. Zkapalněný zemní plyn je nejrychleji rostoucím fosilním palivem, zejména díky růstu těžby ve Spojených státech a Kataru. Čínští dovozci navíc usilují o vlastní flotily, aby si posílili vyjednávací sílu na trhu. Prudký růst ale přináší i spory. Americká vláda například dospěla k závěru, že čínské dotace nespravedlivě zvýhodňují tamní loděnice a poškozují americké konkurenty.

Loni podle mezinárodní skupiny dovozců LNG vzrostl počet nově dodaných plavidel pro přepravu LNG o více než 60 procent na 67. Celosvětová flotila se tak rozrostla na 831 plavidel a dalších 103 plavidel má být dodáno letos. Nevyřízené objednávky nyní představují téměř polovinu stávající kapacity flotily.
Čínští výrobci podle televize CCTV zkrátili dobu výroby tankerů pro LNG na polovinu, respektive na 15 měsíců. Částečně i díky tomu, že 80 procent potřebných dílů a služeb jim zajišťují domácí dodavatelé.
Po dokončení všech současných zakázek bude mít Čína na globální flotile plavidel pro přepravu LNG 15procentní podíl, což je více než dvojnásobek současného stavu, odhaduje organizace BloombergNEF. I tak ale zůstane daleko za Jižní Koreou, která je světovou jedničkou ve stavbě lodí.
Mohlo by vás zajímat:
podíl občasných zdrojů celosvětově roste, spotřeba LNG celosvětově roste, zajímavé
Plynu je dost na to, aby se dokázal nejlépe zhostit nedostatku při výrobě z OZ spojené s akumulací než z kontraverzního více nebezpečného jádra do doby, než nebude potřeba ani toho. Do tohoto vývoje můžou vstoupit brzy nové technologie výroby energie, neboť tam celosvětově plynou nemalé investice.
Více nebezpečné jádro? Pravděpodobně nevíte, že jaderná energie je bezpečnější i než plyn, pokud za hledisko berete počet mrtvých na jednotku energie.
Čtu: jaderná elektřina 0.03 mrtvých / TWh
solár 0.02
vítr 0.04
plyn 2.8
uhlí 24.6
Nejde jenom o ty krátkodobě mrtví, ale i ty postižený se zkrácením života. To spočítat ani nejde. Prioritní snahou je ututlání.
Ti samozřejmě započítat jdou, proto taky započítaní jsou a vy opět plácáte nesmysly bez sebemenší znalosti faktů. Ale aspoň jste pobavil s tím termínem "krátkodobě mrtví". :-D
Čína umí stavět lodi levně a efektivně. Brzy ovládne trh s lng jako přepravce. A amíci s vydíráním budou mít smolíka.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se