Šéf VW: Elektromobil za 20.000 eur by mohl přijít v druhé polovině desetiletí
Automobilka Volkswagen zatím nepřijala rozhodnutí o výrobě elektromobilu za 20.000 eur (přibližně 490.000 Kč), řekl dnes šéf koncernu Oliver Blume na konferenci pořádané listem Süddeutsche Zeitung. Blume je nicméně přesvědčen o tom, že společnost by jej mohla začít vyrábět v druhé polovině desetiletí.
Hlavní pákou ke snížení cen elektromobilů je snížení nákladů na baterie, řekl Blume. Připomněl plány společnosti na výrobu jednotného bateriového článku, který podle něj sníží náklady na baterie na polovinu.
Volkswagen v březnu představil vývoj plně elektrického automobilu za 25.000 eur, který má být uveden na trh do roku 2025. Elektromobil má dojezd 450 kilometrů a jeho baterie se z deseti na 80 procent nabije zhruba za 20 minut. Společnost tehdy uvedla, že pracuje také na autě za 20.000 eur, ale další informace neposkytla.
„Naší povinností je uvádět na trh správné produkty za správnou cenu,“ řekl Blume.
„Po prvních zájemcích o elektromobily potřebujeme nyní přesvědčit o této technologii spotřebitele, kteří nemají možnost instalovat si doma nabíjecí stanici,“ dodal. Podle Blumeho brzdí poptávku po elektromobilech rovněž inflační tlaky, nedostatek nabíjecí infrastruktury a zrušení státních dotací.
Americká automobilka Tesla plánuje ve svém německém závodě u obce Grünheide nedaleko Berlína vyrábět elektromobil za 25.000 eur. Před zaměstnanci se o tom před dvěma týdny zmínil podle informovaného zdroje šéf automobilky Elon Musk.
Mohlo by vás zajímat:
"Hlavní pákou ke snížení cen elektromobilů je snížení nákladů na baterie"
Takže dnes nejlevnější elektrický VW (ID.3) stojí plus mínus milion, baterie 60 kWh v nákladech okolo 150 tisíc bez daně, tak jsem zvědav, o kolik čekají zlevnění baterie, aby mohli vyrobit auto o půl milionu levněji :-)
Ale on nelže, číňan sem ty BEV za 20 000EUR bude vozit.
Otázka je, jestli Číňan uměle nepodstřeluje cenu aby se dostal na trh.
Číňan může, ale šetří taky tím, že prodává auta s levnějšíma (a lepšíma) baterkama LFP místo NCM, který teď má většina západních aut. LFP si drží Tesla a přišlo s nima teď Volvo do EX30, což je taky Číňan.
Bohužel to co zatím dokázalo vyprodukovat VW nebo Stellantis je fakt velký špatný a já jako člověk, co má zatím na elektru najeto 50k km a plánuju si kupovat další, tak nemám důvod do nich jít. Tesla má mnohem lepší techniku a nyní už i solidní kvalitu. Volvo je kvalitní, Číňan má slušný standard za nižší ceny.
LFP jsou levnější, ale ne lepší. Jsou jen jiné. Mají své výhody a nevýhody. Být to tak jednoduché, tak např. Tesla do auta láduje pouze LFP. Jenže je láduje jen do základní "motorizace" modelové řady.
Čína automobilky extrémně zvýhodňuje. A nejen finančně, ale napomáhá jim i s výběrem např. absolventů, zajišťuje prioritu zásobování surovinami, atd. Případ jako XY-SAIC už nepotřebuje a chce jen SAIC. V Evropě uplácí známe recenzenty. Typicky MG, které má být totální killer všech elektromobilů. Redaktoři to opěvují. Už jsem s několika elektrikách jel a hodně jsem prolezl a MG rozhodně není nijak výjimečný auťák. Průměrně zpracovaný, nabíjení průměr, s pořádnou výbavou je nebezpečně blízko nové (a ne špatné) ID.3. A z UK se začínají ozývat hlasy o poruchovosti a přístupu servisu.
A nebo NIO. Redaktoři jsou v sedmém nebi jak je to úžasné a radí, ať si to každý koupí. Jenže NIO od začátku prohlubuje ztrátu a aktuálně spíše není realné, aby přežilo.
Jediná čínská automobilka, která pravděpodobně dokáže vyrábět elektriky se ziskem je BYD. Není to jisté, protože započítává do balíku PHEV. Takže možná i BYD vyrábí elektriky se ztrátou.
cinsku situaciu popisujete velmi trefne
Pokud VW ještě nějaký ten rok ustojí, tak ne. Ona ten export Čína věčně dotovat nemůže.
Logicky by se to mělo týkat těch nejmenších aut, které autobilky už stačily zadřít. Dneska je jen pár modelů které jsou ještě k dispozici a za posledních pár let je u nic procentuálně největší nárůst ceny.
Napadá mě třeba Hyundai i10 (€ 11 500)
Co nejsou, Škoda Up, Peugeot 107, Citroen C1, Ford Ka, Toyota Aygo,...
Elektrické:
Smart začíná na €42 000, Mini Cooper €32 000
Dacia Spring není malé auto, ale el. verze začíná na €22 000, tedy něco takového asi chce mít i VW.
A to má EV polovinu součástek co spalovák.
To je kšeft, kdy auto v poloviční složitosti hodím na trh 4x tak drahé. A on to plebs nechce kupovat, no co si to dovoluje
No co jsem mohl vidět, tak i malá elektrická auta mají šasi podobné z drahších spalováků. Typicky tužší a pevnější kostru, uchycení kol na hliníkových profilech místo plechových výliscích atd. Baterie je to nejdražší. Ale máte celkově pravdu - i tak by neměl být rozdíl větší než nižší desítky procent.
VW lže, v Číně prodává ID3 za 372 000 kč u nás to samé auto prodává přes milion. Cena baterie v tom není je v tom cena konkurence.
ID.3 se vyrábí v Evropě a ještě k tomu ve drahém Německu. Nemáme tu žádné suroviny na výrobu baterií. Použité motory využívají kovy, které má pošéfované Čína. Když vyrobíte v Číně, dostanete surovinu za levno. Když u nás, tak za draho a taky ji třeba nemusí dostat. Neexistuje žádný řetězec návaznosti výroby. Nemáme základní suroviny na výrobu baterií. Kde je v EU rafinérie na lithium? Nikde...
Ale hlavně, VW prodává elektriky v Číně s těžkou ztrátou. Dokonce i čínské automobilky prodávají EV se ztrátou a to poté, co Tesla začala cenovou válku. Ta jediná totiž prodává se ziskem.
Ford dokonce prodává už tak drahé Mach-E se 100% ztrátou...
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se