Domů
Rychlé zprávy
Automobilky se snaží spolu s dodavateli sdílet náklady na vývoj autonomních vozidel

Automobilky se snaží spolu s dodavateli sdílet náklady na vývoj autonomních vozidel

Dodavatelé pro automotive a výrobci automobilů uzavírají dohody za účelem vývoje technologií autonomního řízení, které mohou posloužit mnoha automobilkám. Ne všechny automobilky jsou totiž schopny náklady na vývoj finančně zvládnout, vyvstává zde tudíž možnost spolupráce menších subjektů, které se o finanční břímě mohou podělit.

Zatímco některé společnosti jako Tesla Motors, General Motors, či Ford Motor zkouší vyvíjet systémy bez řidiče samostatně, většina výrobců tohoto schopna není. Na základě této skutečnosti se pro menší společnosti jeví výhodnější spojit své síly a na vývoji autonomních vozů vzájemně spolupracovat s dodavateli, kteří jsou již dnes schopni nabídnout některé funkce asistenčních systémů, například systém ABS, případně radarem řízený adaptivní tempomat.

Mezi velmi populární dodavatele patří například Mobileye, Nvidia a Delphi Automotive, kteří nabízí své produkty partnerům doslova po celém světě. Hlavní představitel Mobileye dokonce přiznává, že pro plně autonomní auto je třeba zapojit do hry více hráčů. Je zde nepřeberné množství technologických výzev a funkce by se v celé své komplexnosti dala s nadsázkou přirovnat k vyslání člověka na Měsíc.

Mobileye je dodavatelem kamer, čipů a softwaru pro asistenční systémy pro více než 20 výrobců po celém světě. Byl dokonce dodavatelem pro Tesla Motors. Po mediálně známých nezdarech Tesla Autopilot systému, které vyústily ve zmařený lidský život, však společnosti spolupráci rozvázaly.

Cíle jsou mnohdy rozdílné

Mobileye se po rozchodu s Teslou dal dohromady s německým BMW a americkou společností Intel. Rovněž nezanevřel na svého dlouhodobého dodavatele Delphi. Delphi-Mobileye má v plánu své produkty nabízet od roku 2019 menším autovýrobcům, kdežto spolupráce s BMW a Intelem by měla přispět k vytvoření standardního systému, který by měl být k mání v roce 2021 a měl by být konkurencí společnostem, jakými jsou Uber, Google, Frickenstein a další.

Výrobce čipů Nvidia pro změnu spolupracuje se společnostmi Audi, Here, ZF a Bosch.

Zdroj úvodní fotografie: wikimedia.org

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(0)
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se