Nejmodernější fotovoltaické panely a nová baterie od HE3DA se představí na výstavě v Praze 11. listopadu
Nová technologie švýcarských panelů garantuje až o 20% vyšší výnos ve výrobě solární energie oproti tradičním křemíkovým panelům. Poprvé v Česku si je bude moci veřejnost prohlédnout na výstavě Smart Energy Forum v Praze ve čtvrtek 11. listopadu, kde je VSTUP pro veřejnost ZDARMA. Jaké další novinky pro energetickou soběstačnost si můžete na výstavě prohlédnout?
Více energie ze solárních panelů?
Švýcarská společnost Meyer Burger, přední světový výrobce fotovoltaických techonologií, patří již déle 70 let k průkopníkům světové fotovoltaiky. Jako novinku letos firma uvedla na trh novou generaci fotovoltaických panelů, které patří z pohledu výkonnosti k absolutní světové špičce v oboru.
Tyto panely se vyrábějí v Německu v nové továrně společnosti Meyer Burger.
Na rozdíl od většiny současné čínské produkce panelů, které využívají články typu PERC, švýcarská společnost Meyer Burger nabízí novou technologii typu Heterojunction/Smart Wire (HJT/SWCT). Podle expertů nezávislého německého Fraunhoferova institutu pro solární systémy nabízejí panely Meyer Burger o 20% vyšší výnos ve výrobě solární energie oproti tradičním technologiím.
Novou technologii panelů Mayer Burger si můžete prohlédnout na výstavě Smart Energy Forum v Praze v Praze ve čtvrtek 11. listopadu.
Nové baterie od HE3DA?
Továrna Magna Enery Storage (MES) v Horní Suché na Havířovsku, kde se vyrábějí baterie HE3DA, letos rozšiřuje výrobu. Jako absolutní novinku pro domácnosti a firmy chystá HE3DA nabíječku elektromobilů v kombinaci s bateriovým úložištěm.
„Je tu problém, chceme elektromobilitu, všichni ale žehrají, že na to není připravená síť. Proto jsme přišli s řešením v podobě rychlonabíječky do zásuvky. Je to jako lednička, přivezete ji, dáte do 400V zásuvky a máte 90 kW rychlonabíjecí stanici pro elektromobil,“popsal stručně produktovou novinku Prus, akcionář společnosti HE3DA.
Bateriové novinky společnosti HE3DA si můžete prohlédnout ve čtvrtek 19. listopadu 2021 v Praze na výstavě Smart Energy Forum v Praze.
Jak je to se vstupem na výstavu?
Vstup na výstavu je ZCELA ZDARMA – je však nutno se předem online registrovat na webu.
Mohlo by vás zajímat:
Oni snad vážně fungují? Já myslel, že to je něco jako "Český sen" .
Jéé to už tu dlouho nebylo :-)
Zatim jsem se docetl o velkem tunelu s tovarnou na baterie v Horni Suche a po jejich vyrobcich neni nic slyset.Pro moji potrebu si vystacim s duanimi bateriemi za prijatelnou cenu.Je potreba reagovat na poptavku pruzne,pokud vubec ma za ty leta co nabidnout,zatim verejnost nicim nepresvedcil.Vypada to na dalsi dotacni podvod.Koupi +++lednicky mne pripada rozumnejsim resenim.
"dáte do 400V zásuvky a máte 90 kW rychlonabíjecí stanici"
By mě zajímalo, jak velký tak asi bude potřeba jistič a kolik taková sranda potom bude ročně na distribuci stát?
Aby pak dieselový pětilitr nevyšel provozně 2x levněji :D
"dáte do 400V zásuvky a máte 90 kW rychlonabíjecí stanici"
pekne .. bude sa to nabijat cely den, potom to rychlo nabije jednu teslu (mozno aj dve) a zas sa bude cely den nabijat..
Ano, to ale dává smysl. Nabíjím na levnější sazbu a auto dobíjím když potřebuju a rychle. Na odlehlejších místech - proč ne. Jasně na dálniční velkopumpu to není.
Standardní HE3DA box, který má rozměry 1300x600x400mm, má kapacitu 17kWh. Píšou "je to jako lednička" - nevím, jak velkou má Prus ledničku, ale tipoval bych kapacitu do 50kWh.
Podle zatím dostupných informací ty jejich články zrovna moc dobře nesnášejí velké proudy, vybíjecí "špičkový trvalý" (takto to nazývají) je 80/60A pro článek 270Ah a 240/180A pro článek 320Ah.
opustite tuto archaicku predstavu ze elektromobil sa musi nabijat z 0 na 100%, pre bezny provoz okolo komina (pun intended) staci dobijat 10kWh
Na dobíjení 10kWh kolem komína stačí palubní vícefázová nabíječka, na to není potřeba 90kW.
precitajte si to este raz, hovoria o rychlonabijacke, ja som reagoval na to, ze to nabije jednu teslu t.j. na kapacitu... no ano ak tam pride niekto s vybitym autom, ale v mestskom provoze tam skor pride niekto so 70% a dotiahne si na 80%
to hellokity
myslel som ze sa radsej nezapojim ..ale toto ma uz "zdvihlo" zo stolicky
".. ale v mestskom provoze tam skor pride niekto so 70% a dotiahne si na 80%.."
doteraz som myslel, ze je tu mozna s vami aspon ako-tak rozumna debata .. ale len ***** by v mestskej prevadzke zastavil na nejakej nabijacke stracat cas a draho (rychlonabijacka) si dobit baterku 70->80%
to hellokity
este raz co je v clanku na ktory tu reagujeme?
"..„Je tu problém, chceme elektromobilitu, všichni ale žehrají, že na to není připravená síť. Proto jsme přišli s řešením v podobě rychlonabíječky do zásuvky. Je to jako lednička, přivezete ji, dáte do 400V zásuvky a máte 90 kW rychlonabíjecí stanici pro elektromobil,“popsal stručně produktovou novinku Prus, akcionář společnosti HE3DA.
teda je evidentne, ze tym nemyslel nejake domace nabijanie na dvore (kde na dobijanie "okolo komina" staci 16A zasuvka) ale verejne dostupnu rychlonabijaciu stanicu...
tak prosim citajme s porozumenim a v spravnom kontexte ..
niektori poskytovatelia charguju poplatky na zaklade casu straveneho pri nabijacke, dalsi zasa maju zvyhodnene tarify pre registrovanych zakaznikov, vy sa len stale snazite vymysliet nejaky usecase, pre ktory je taka nabijacka zbytocna, ale existuje aj niche market pre taku vec ako je nabijacia sluzba kde si objednate nabitie auta zatial co stoji vonku na ulici https: // www. nimbee.me /en/
to hellokitty
uz kluckujete a prave sa snazite nasilu najst/upravit pouzitie (usecase) .. napriek tomu ani pre jedno z vami uvadzanych prikladov nie je vyhodna nabijacka ako ju zatial prezentovali (odlainformacii vclanku na ktory tu vsetci reagujeme) ..
ja si prave ten usecase viem predstavit, jeden som spomenul v komentari nizsie, neni zac
3x130A. Kdo z vás to má? :-)
Jsem přesvědčen, že i desetiválcový 6L v benzínu bude také dvakrát levnější.
Aktualne mi panely AEG (6.5kW) poskytuji cca 10% nominalniho vykonu, tedy zhruba 650W a to zdaleka ne cely den. Ty 2% navrch by me nevytrhly.
Byt off-grid tak svitim vecer petrolejkou a vodu ze studny taham v kyblu. Neb to nepokryje casto ani spotrebu systemu. A za mesic bude jeste hur.
At zije solarni budoucnost! ?
ak mate zasuvkovy okruh na backup z baterky, tak si mozete aspon aspon svietit ked vypadne DS a narozdiel od chudakov co su 100% zavisli na dodavatelovi vy ste zavisly priemerne na 30% (ak mate dobre nasizovany system)
Snazim se vzpomenout, kdy naposledy vypadla DS. Nedari se :-)
Jedine snad... ze by to bylo "pomoci OZE vyresit problemy, ktere OZE v siti delaji"?
nuz jozko, u nas na vesnici takmer po kazdej silnejsej burke, to je ostatne jeden z dovodov, preco som siel do systemu s baterkou, uz ma nebavilo kazdu chvilu hladat po tme mobilom baterku
zavislost na ds je v prumeru nad 80% i kdyz je osazen 6 nasobek prumerne spotreby v nominalu. byl jsem pesimista, ale ze to bude az takova bida bych necekal (provoz bez akumulace).
v lete pres den je prebytek energie a kdyz je vecer nebo v zime energie potreba, neni prakticky zadna.
Statisice do baterek ale uz cpat nebudu, nema to zadny a ani akonomicky smysl. Necham jem olovo pro pripadne vypadky ds.
Solarni energetika je naprosty nesmysl. Minimalne dokud nebude dostupna akumulace za hubicku.
tak to mate mozno zle navrhnuty system, bud ste chceli za kazdu cenu usetrit alebo vam to sfusovala realizacna firma
mne idu prebytky do baterii a do predohrevu teplej vody, takze v lete setrim este cosi malo aj za plyn ... no ... v lete ... mal som aj teraz v rijnu par dni kedy sa mi dohrial bojler, ostatne porovnaval som si fakturu co mi teraz prisla za rijen a oproti srpnu budem platit iba o 36 korun viac
Tome, díky za fake news, ale z tvých příspěvků je cítit na tisíc honů, že žádnou FVE na střeše nejen nemáš a ani jsi nikdy žádnou neviděl. Jinak by jsi toto nemohl napsat. Představa, že někdo uvěří tvému výmyslu je vážně úsměvná. Asi si nelámeš hlavu nad tím, že kdyby to co píšeš byla pravda, tak by v Evropě, každý rok nepřibylo cca 1 mil. střešních FVE, že?
Nemám pocit, že to je fake news. Spíš bych řekl reálná zkušenost. Trakční baterie na 1kWh stojí cca 5000, pro domácnost je potřeba nejméně 10kWh. Spolu s elektronikou a prací jste přes 100k. Ovšem v létě bude pořád nabitá, zásobník na vodu ohřátý a co dál s tím přebytkem. V zimě ta elektřina stačit nebude ale topit, umývat a vařit se musí pořád. Takže ta reálný závislost může klidně být těch 80%.
to blaha
tak dajte vase realne skusenosti ..
aha .. nemate .. preto vsetky vase "vedomosti" su len z PR clankov, reklam a slubov obchodnikov ..
100000 je stale menej ako bola cena mojho 10-rocneho auta co som kupoval v bazare
100000 je stale menej ako 10-dnovy letecky zajazd na Seychely pre 2 osoby
100000 je ciastka, ktoru rocne utratia niektori spoluobcania na potraviny, ktore neskor vyhodia, lebo ich nestihnu zjest
... vzdy sa da nejako ospravedlnit preco to nejde
to hellokitty
ano, toto co popisujete je vyslovene pripad ked si chcem nieco dopriat, alebo je to hobby, alebo nieco podobne ..
aj u vas to bolo nie z ekonomickych dovodov, ale z pohodlnosti "..uz ma nebavilo kazdu chvilu hladat po tme mobilom baterku.."
ale tu neadekvatne reagujete na prispevok, ktory hovori o ekonomickej opodstatnenosti - aspon pre prispievatela to bol dovod (minimalne jeden z hlavnych)
ak sa budeme bavit o fotovoltike a bizuterii okolo ako o hobby a ako to dat do korektne funkcneho stavu bez ohladu na cenu, alebo ako o nevyhnutnosti, lebo ostrov .. tak to bude celkom ina debata a s diametralne odlisnou argumentaciou ..
Já přijdu až budou fotopanely fungovat i v noci....
A proč by ne? Když to dají v Glasgow do závěrečného komuniké…
To by mohl být docela zajímavý nápad.
velmi zaujimave, skoda ze je to zatial len teoria .. akurat znova budu mat najvacsiu vyhodu puste a nahorne plosiny s cistou oblohou..
HE3DA je podvod.Vím to.
HE3DA je podvod.Vím to.
Koncept vypadá jako něco převratného, ale má zásadní trhliny.
1) pro domácí použití by to bylo příliš drahé (i kdyby měli nejlevnejsi výrobni náklady, což rozhodně nemají, ani reálně nevyrábí)
2) bylo by to dvojnásobně neefektivní. Nabíjení EV má ztráty. Pokud budu nabíjet baterii (se ztrátou), pak ji nechám čekat (další ztráta) a pak tim nabiji EV s další ztrátou, tak mám 3 ztráty místo původní 1.
3) a to je nejzásadnější problém, pravidelným vysokorychlostním nabíjením EV odpálím baterií v EV, resp zásadně degraduji její parametry i životnost. EV nejvíce vyhovuje pomalé nabíjení, ideálně 10-20% kapacity za hodinu, tze cca 5-10 hodin. Což je standardní nabíjení doma do 380V zásuvky nebo vlastní wallbox. Rychlonabijeni je výhradně na dlouhé cesty.
Tze kdyby Prus řekl, že to je řešení, které prodávají ve velkém třeba VW na postavení tisíce rychlonabijecich veřejných stanic, tak ještě trochu uvěřitelné, ačkoliv téhle nápadů zrovna s VW už bylo viz využití starších baterií z EV na podobné nabíječky. Ale říct, že to je domu, je úplná kravina viz 3 body vyse + 4. bod napsaný jiným kolegou a tím je obrovský rozměr.
preco by ste EV nabijali pravidelne na rychlonabijacke? navyse u niektorych aut sa da nastavit maximalny nabijaci vykon
to hellokitty
dnes mate asi zly den ..
tak este raz .. vsetky reakcie su k clanku, kde je uvedene "..Proto jsme přišli s řešením v podobě rychlonabíječky do zásuvky..."
chapem, ze sa ma snazite nachytat na hruskach ale reagujem na bod 3) kde sa pise o "pravidelnom" nabijani na rychlonabijacke
to ze he3da pristavi rychlonabijacku na nejaky event na chate v lese, kde nie je potrebny vykon a 5 navstevnikov si tam bude moct rychlo dobit 10kWh na cestu domov, aby nemusel kazdy cakat na zasuvke niekolko hodin nie je usecase "pravidelneho" nabijania na rychlonabijacke
skuste rozmyslat nad tym vyuzitim trosku out-of-the-box
tak uznajte, cela ta vasa "arguemntacia" je jemne povedane silena (myslene na silu nie sialena ;) )
a ano, tento usecase pekne popisuje asi jedno percento pouzita (ale rozumneho), na ktore sa zial hodi takmer akakolvek (trochu vacsia, ale hlavne lacnejsia) trakcna baterka ..
Marně přemýšlím, proč si těch 10kWh navíc nenabíjí již cestou na ten event.
Poridil jsem si loni FVE a byla navrzena,ze mi usetrci asi 60% cekove spotreby a bohuzel to tak neni,usetrim cca 40%,takze jsem zklamán,znovu bych do toho nesel.Bohuzel pravdu maji ti,ze to ekonomicky nevychazi.Toto je moje zkusenost.Takze budu rad za mavratnost za 14let,ale to uz budu muset davno znova kupovat novy menic.Udelal jsem chybu a mam koule to priznat.Takze si myslim,ze si dalsi majitele FVE vymysli,kdyz tvrdi,jak je to vyhodne.JD.
Varovani pro ostatni: Kliknete si na,, Cerne ovcce CT 1 FVE,nebo Tepelne cerpadlo,,/250 tisic a mrzne...,Katastrofalni navratnost FVE/
ze mate zle navrhnuty system nic nehovori o tom, ze sa taky system neda navrhnut dobre, mne vychadza navratnost 14,7 aj s baterkou a pri tom ako rastu ceny elektriny to bude skor menej nez viac
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se