Domů
Akumulace energie
Elektronové závody 2: Mercedes-Benz EQA 250, EQC 400, Volkswagen ID.4 a BMW iX3
Zdroj: ABB

Elektronové závody 2: Mercedes-Benz EQA 250, EQC 400, Volkswagen ID.4 a BMW iX3

Dnes se podíváme na nabíjení elektromobilů, bude se jednat o dva zástupce garáže Mercedes-Benz a to model EQA 250 a EQC 400. Dále se závodu zúčastní BMW iX3 a Volkswagen ID.4. Všechna tato auta disponují slušným dojezdem i použitelností. Mají také podobnou kapacitu baterie. Díky tomu, že všechna tato auta disponují CCS standardem nabíjení, byl test proveden na nabíječkách s maximálním nabíjecím výkonem 350 kW v síti Ionity. Trakční baterie byly jízdou ohřáty před nabíjením tak, aby nabíjecí výkon byl co nejvyšší.  Tento test provedl Bjorn Nyland v tomto videu.

Mercedes-Benz EQA 250

Mercedes-Benz EQA 250 má pohon jen předních kol. Existují i varianty EQA 300 a 350, ty mají pohon všech kol, vyšší výkon a kratší čas akcelerace z 0 na 100 km/h. Technické parametry EQA 250 jsou shrnuty níže:

  • Využitelná kapacita baterie je 66,5 kWh (celková kapacita 79,8 kWh)
  • Výkon asynchronního elektromotoru je 140 kW (pohon předních kol)
  • Dojezd podle WLTP je až 426 km
  • Čas akcelerace z 0 na 100 km/h je 8,9 sekund
  • Maximální výkon nabíjení v tomto testu 109 kW (100 kW dle výrobce)
  • Palubní nabíječka má výkon 11 kW
  • Maximální rychlost vozidla je 160 km/h
  • Rozměry vozu jsou délka: 4,46 m výška: 1,62 m a šířka přes zpětná zrcátka: 2,02 m
  • Mercedes-Benz EQC 400

    EQC je SUV, které je o něco větší než již zmíněné EQA. Disponuje pohonem všech kol, větší využitelnou kapacitou baterie a dalšími rozdíly a také vyšší cenou.

    • Využitelná kapacita baterie je 78 kWh (celková kapacita 85 kWh)
    • Výkon elektromotoru je 300 kW (pohon všech kol)
    • Dojezd podle WLTP je až 411 km
    • Čas akcelerace z 0 na 100 km/h je 5,1 sekund
    • Maximální výkon nabíjení v tomto testu  kW (100 kW dle výrobce)
    • Palubní nabíječka má výkon 11 kW
    • Maximální rychlost vozidla je 180 km/h
    • Rozměry vozu jsou délka:  m výška:  m a šířka přes zpětná zrcátka:  m
    • BMW iX3

      Toto vozidlo je zatím nejnovější přírůstek od automobilky BMW, jedná se o SAV (sport activity vehicle). Cena začíná na 1,8 milionu Kč. Jedná se prostorný a pohodlný vůz.

      • Využitelná kapacita baterie je 74,5 kWh
      • Výkon elektromotoru je 210 kW
      • Dojezd podle WLTP je až 458 km
      • Čas akcelerace z 0 na 100 km/h je 6,8 sekund
      • Maximální výkon nabíjení v tomto testu 155 kW
      • Maximální rychlost vozidla je 180 km/h
      • Rozměry vozu jsou délka: 4,734 m výška: 1,668 m a šířka přes zpětná zrcátka: 2,138 m, hmotnost: 2260 kg
      • Volkswagen ID.4

        Toto vozidlo patří do rodiny ID, jedná se o druhý uvedený model, první byl ID.3, který je rozměrově menší. Cena startuje na 992 tisících českých korun (verze City 52 kWh). Za výkonnější palubní nabíječku a rychlejší nabíjení stejnosměrným proudem a větší baterii si budete muset připlatit (verze Life).

        • Využitelná kapacita baterie je 75 kWh (celková kapacita 82 kWh) u verze Life
        • Výkon elektromotoru je 150 kW (pohon zadních kol)
        • Dojezd podle WLTP je až 493 km
        • Čas akcelerace z 0 na 100 km/h je 8,5 sekund
        • Maximální výkon nabíjení v tomto testu 125 kW (125 kW dle výrobce, verze Life)
        • Palubní nabíječka má výkon 7,2 kW (City) nebo 11 kW (Life)
        • Maximální rychlost vozidla je 160 km/h
        • Rozměry vozu jsou délka: 4,58 m výška: 1,63 m a šířka bez zrcátek: 1,85 m
        • Závod začíná

          1.minuta

          • Mercedes EQA 250 - 109 kW, +1 %SoC
          • Mercedes EQC 400 - 104 kW. +1 % SoC
          • BMW iX3 - 154 kW, +3% SoC
          • Volkswagen ID.4 Max - 125 kW, +2 %SoC
          • 5. minuta

            • Mercedes EQA 250 - 112 kW, +12 %SoC
            • Mercedes EQC 400 - 107 kW, +9 %SoC
            • BMW iX3 - 151 kW, +15 %SoC
            • Volkswagen ID.4 Max - 125 kW, +11 %SoC
            • 10. minuta

              • Mercedes EQA 250 - 109 kW, +25 %SoC
              • Mercedes EQC 400 - 108 kW, +19 %SoC
              • BMW iX3 - 105 kW, +30 %SoC
              • Volkswagen ID.4 Max - 120 kW, +25 %SoC
              • 20. minuta

                • Mercedes EQA 250 - 97 kW, +50 %SoC
                • Mercedes EQC 400 - 98 kW, +40 %SoC
                • BMW iX3 - 93 kW, +53 %SoC
                • Volkswagen ID.4 Max - 86 kW, +47 %SoC
                • Cílová rovinka - čas nabití z 10 % na 90 %

                  • Mercedes EQA 250 - 35 minut (63 kW)
                  • Mercedes EQC 400 - 46 minut (53 kW)
                  • BMW iX3 - 41 minut (46 kW)
                  • Volkswagen ID.4 Max - 45 minut (40 kW)
                  • Závěr

                    Proč zrovna Mercedes-Benz EQA 250 vyhrál tento závod nabíjení? Může za to velká rezerva kapacity trakční baterie, která činí 13,3 kWh. Znamená to, že když vozidlo hlásí, že je nabito na 90% nabití, tak reálný stav baterie je nižší a nabíjecí výkon je díky tomu stále relativně vysoký. Část kapacity je skryta pod uživatelskými 0 % SoC a nad uživatelskými 100 % nabití.

                    Všechna vozidla v tomto testu jsou více než schopná cestování na dlouhé vzdálenosti. Trakční baterie využívají prismatické Li-ion články a disponují aktivním tepelným managementem, který zajistí optimální provoz a dlouhou životnost. Uživatelé se tak nemusí bát, že by je elektromobil na cestách zásadně zdržoval.

                    Komentáře

                    (1)

                    Tom

                    27. květen 2021, 19:55

                    Prismatické články jo?

                    Určitě??

                    Přidat komentář

                    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna u komentáře
                    Vyžadované informace jsou označeny *
                    Pravidla diskuze
                    Veškeré příspěvky v diskuzi na webu oEnergetice.cz musí splňovat Pravidla diskuze. Přidáním příspěvku do diskuse uživatel vyjadřuje souhlas s těmito pravidly a zavazuje se je dodržovat.
                    Komentáře pouze pro přihlášené uživatele
                    Upozorňujeme diskutující, že komentáře v diskuzi budou moci přidávat již brzy pouze přihlášení uživatelé. V diskuzi se stále častěji objevují příspěvky od anonymních uživatelů, které porušují pravidla diskuze. Věříme, že díky tomuto opatření bude diskuze pod články pro všechny přínosnější.
                    Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj na této stránce.
                    V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
                    OM Solutions s.r.o.
                    Kpt. Nálepky 620/7, Nové Dvory, 674 01
                    Třebíč
                    IČ: 02682516
                    SOCIÁLNÍ SÍTĚ
                    © 2021 oEnergetice.cz All Rights Reserved.