Index domácností (Vše)
1595Kč/měsíc
-1,62%
Elektřina - CZ (Cal26)
95,74EUR/MWh
+1,21%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,93EUR/MWh
+0,85%
Ropa - Brent (Nov25)
67,52USD/Barel
-0,63%
Ropa - WTI (Oct25)
63,68USD/Barel
-0,58%
Emisní povolenky (Dec25)
77,48EUR/t
+0,65%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,84EUR/MWh
+1,34%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
104USD/t
+1,17%
Index domácností (Vše)
1595Kč/měsíc
-1,62%
Elektřina - CZ (Cal26)
95,74EUR/MWh
+1,21%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,93EUR/MWh
+0,85%
Ropa - Brent (Nov25)
67,52USD/Barel
-0,63%
Ropa - WTI (Oct25)
63,68USD/Barel
-0,58%
Emisní povolenky (Dec25)
77,48EUR/t
+0,65%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,84EUR/MWh
+1,34%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
104USD/t
+1,17%

Qualcomm udělí společnosti Ricardo licenci pro technologii bezdrátového nabíjení elektromobilů

Jiří Vejrosta
13. duben 2016, 06:25
1 komentář
qualcomm-udeli-spolecnosti-ricardo-licenci-pro-technologii-bezdratoveho-nabijeni-elektromobilu

Technologie Qualcomm Halo Wireless Electric Vehicle Charging (WEVC; bezdrátové nabíjení elektromobilů) byla smluvně přenechána společnosti Ricardo. Cílem je komercializace WEVC systémů pro Plug-In hybridy a elektromobily.

V rámci uzavřené smlouvy společnost Qualcomm  udělila společnosti Ricardo svolení k vývoji, výrobě a dodávkám WEVC zákazníkům z řad automobilového průmyslu. Qualcomm bude Ricardo podporovat poskytováním dosavadních technických poznatků a technickou podporou.

Qualcomm Halo využívá vysokoenergetický přenos energie prostřednictvím magnetické indukce, konkrétně využitím rezonance, a podporuje relativně širokou mezeru mezi jednotkou nabíjecí základny a nabíjecí jednotkou automobilu. Nabíjecí deska je realizována pomocí složité soustavy cívek, které zajišťují vysokou efektivitu přenosu energie a její vysoký dobíjecí výkon, jmenovitě 3,3 kW, 6,6 kW a 20 kW a to dokonce i v okamžiku, kdy nejsou funkční části v jedné linii.

Robustnost technologie zajistí její uživatelskou přívětivost

Vysoká míra tolerované vyosenosti ve svislé a boční rovině v praxi znamená, že řidiči nebudou nuceni parkovat při nabíjení až tak přesně. Tím se odbourává starost o zajištění systémů, které by nabíjecí desky dostaly do ideální polohy, což jsou v praxi další ušetřené náklady a eliminace dalších realizačních problémů.

Energie zprostředkovaná induktivním proudem je přeměna na stejnosměrný proud a užita k nabití akumulátoru elektromobilu. Halo technologie navíc umožňuje vzájemnou spolupráci různých druhů konstrukcí cívek a samozřejmě i různé mezery mezi rozhraním vozů a nabíječek.

Pro Ricardo je zvládnutí této technologie velkou výzvou, která by výrobcům automobilů mohla značně usnadnit rozšiřování elektrického pohonu. WEVC  totiž splňuje jak požadavky automobilek, tak jednoduchou a praktickou možnost dobíjení pro samotné řidiče.

Zdroj úvodní fotografie: ricardo.com

Komentáře (1)

hariprasad4. březen 2017, 20:27

Jaká je cena za instalaci nabíječky, celková účinnost? Jaká cena a hmotnost zařízení instalovaného v EV potřebného k využití takové nabíječky? Pokud je indukčních systémů víc, jaká je kompatibilita?

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

Přihlásit se