Automobilka Volkswagen se přibližuje k realizaci svého přechodu, kdy její vozový park začne pohánět elektřina. Do bezemisních vozů plánuje investovat do roku 2030 více než 20 miliard euro a na masovém trhu se chce tímto krokem utkat s Teslou. Podobnou cestou se vydala konkurence u Daimleru a BMW. Mnohé státy plánují spalovací motory zakázat úplně.
Největší světový výrobce automobilů v pondělí prohlásil, že do roku 2025 uvede na trh 80 elektrických modelů napříč vozy celého koncernu namísto plánovaných 30. Všechny koncernové modely vozů, kterých bude přibližně 300, by měly mít v nabídce elektromotor do roku 2030.
Podle předešlých zveřejněných čísel měla společnost v plánu do roku 2025 investovat do vývoje 10 miliard euro.
Po dva roky starém skandálu s emisemi byl Volkswagen tlačen do zahrnutí elektromobilů a autonomních vozů do své nabídky. Je ovšem dobré zmínit, že kvůli „dieselgate“ tuto strategickou změnu orientace ve svém vývoji udělala i většina ostatních významných automobilek, čímž přirozeně došlo k urychlení vývoje vozů s alternativním pohonem.
Podle generálního ředitele VW, Matthiase Müllera, se společnost musí stát lídrem v této oblasti. Společnost si tím tedy dala nelehký úkol stát hráčem na trhu, který dosáhne klíčového průlomu v oblasti elektromobility.
Daimler v této souvislosti oznámil, že jeho vozy Mercedes-Benz nabídnou elektrický pohon u všech svých modelů již v roce 2022. Třetí velký německý hráč BMW oznámil, že jeho továrny budou k masové produkci uzpůsobeny v roce 2020. Do doku 2025 by BMW mělo nabídnout 12 elektrických modelů. Se svým modelem i3 je na trhu již od roku 2013.
Neustálé zpřísňování emisních norem pro naftové a benzínové motory vynucuje v současnosti vzestup elektromobility. Při tomto trendu bude ovšem nezbytné posílit infrastrukturu pro nabíjení. Další ožehavé téma je výroba samotného „paliva“ v podobě elektrické energie a její distribuce. Touto problematikou se intenzivně zabývá například Velká Británie, která plánuje zákaz prodeje nových vozů s konvenčními spalovacími motory do roku 2040. Stejné datum si zvolila i Francie.
Ve stopách Velké Británie a Francie plánuje jít i Čína. Tato skutečnost je dosti významnou, jelikož se jedná o největší automobilový trh, což může být jeden z klíčových impulzů udávání světového trendu vývoje v automobilovém průmyslu.
Autor úvodní fotografie: Hans Stolpe
Odposlechnuto:
to takto raz prišiel za Mathiasom šéf marketingu
- Mathias, všetci sa nám smejú kvoli dieselgejtu
- no tak sa začnime tváriť ekologicky. hoďte do placu nejakú štúdiu EVčka, čo raz spravíme
...
- Mathias, oni sa nám stále smejú
- no tak tam hoďte UPDATOVANU štúdiu. Ja, und povedzte, že Teslu rozmačkáme ako malinu. To zaberie.
....
- Mathias, oni sa nám smejú ešte viac
- no tak povedzte, že do 2025 budeme mať päťdesiat... čo päťdesiat!, rovno osemdesiat nových modelov. Nech vidia, že to myslíme vážne.
....
- Mathias, toto nefunguje. Teraz sa už smejú tak, že sa po zemi váľájú
- dobre, počuj, už to mám! povedzte im, že do 2030 budeme mať 200 nových modelov!
- Mathias, nemyslím, že..
- iba im to pekne povezdte. Alebo prd, povedzte že ich budeme mať 300! A prihodte tam nejaké číslo, čo preinvestujeme do rozvoja EV.
Čo tak 100 miliard? Nie, to už by bolo prehnané, čo? Povedzte, že 70. Sedmičky majú ľudia radi.
A Roadmap E bolo na svete
Něco na tom je. Od VW pořád přicházejí nějaké (kouřové) signály. Ale kromě jednoho průměrného modelu se celkem nic neděje.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se