Volkswagen plánuje další miliardové investice na cestě k elektromobilům pro masový trh
Automobilka Volkswagen se přibližuje k realizaci svého přechodu, kdy její vozový park začne pohánět elektřina. Do bezemisních vozů plánuje investovat do roku 2030 více než 20 miliard euro a na masovém trhu se chce tímto krokem utkat s Teslou. Podobnou cestou se vydala konkurence u Daimleru a BMW. Mnohé státy plánují spalovací motory zakázat úplně.
Největší světový výrobce automobilů v pondělí prohlásil, že do roku 2025 uvede na trh 80 elektrických modelů napříč vozy celého koncernu namísto plánovaných 30. Všechny koncernové modely vozů, kterých bude přibližně 300, by měly mít v nabídce elektromotor do roku 2030.
Podle předešlých zveřejněných čísel měla společnost v plánu do roku 2025 investovat do vývoje 10 miliard euro.
Po dva roky starém skandálu s emisemi byl Volkswagen tlačen do zahrnutí elektromobilů a autonomních vozů do své nabídky. Je ovšem dobré zmínit, že kvůli „dieselgate“ tuto strategickou změnu orientace ve svém vývoji udělala i většina ostatních významných automobilek, čímž přirozeně došlo k urychlení vývoje vozů s alternativním pohonem.
Podle generálního ředitele VW, Matthiase Müllera, se společnost musí stát lídrem v této oblasti. Společnost si tím tedy dala nelehký úkol stát hráčem na trhu, který dosáhne klíčového průlomu v oblasti elektromobility.
Daimler v této souvislosti oznámil, že jeho vozy Mercedes-Benz nabídnou elektrický pohon u všech svých modelů již v roce 2022. Třetí velký německý hráč BMW oznámil, že jeho továrny budou k masové produkci uzpůsobeny v roce 2020. Do doku 2025 by BMW mělo nabídnout 12 elektrických modelů. Se svým modelem i3 je na trhu již od roku 2013.
Plány na zákaz prodeje spalovacích motorů
Neustálé zpřísňování emisních norem pro naftové a benzínové motory vynucuje v současnosti vzestup elektromobility. Při tomto trendu bude ovšem nezbytné posílit infrastrukturu pro nabíjení. Další ožehavé téma je výroba samotného „paliva“ v podobě elektrické energie a její distribuce. Touto problematikou se intenzivně zabývá například Velká Británie, která plánuje zákaz prodeje nových vozů s konvenčními spalovacími motory do roku 2040. Stejné datum si zvolila i Francie.
Ve stopách Velké Británie a Francie plánuje jít i Čína. Tato skutečnost je dosti významnou, jelikož se jedná o největší automobilový trh, což může být jeden z klíčových impulzů udávání světového trendu vývoje v automobilovém průmyslu.
Autor úvodní fotografie: Hans Stolpe
Mohlo by vás zajímat:
Odposlechnuto:
to takto raz prišiel za Mathiasom šéf marketingu
- Mathias, všetci sa nám smejú kvoli dieselgejtu
- no tak sa začnime tváriť ekologicky. hoďte do placu nejakú štúdiu EVčka, čo raz spravíme
...
- Mathias, oni sa nám stále smejú
- no tak tam hoďte UPDATOVANU štúdiu. Ja, und povedzte, že Teslu rozmačkáme ako malinu. To zaberie.
....
- Mathias, oni sa nám smejú ešte viac
- no tak povedzte, že do 2025 budeme mať päťdesiat... čo päťdesiat!, rovno osemdesiat nových modelov. Nech vidia, že to myslíme vážne.
....
- Mathias, toto nefunguje. Teraz sa už smejú tak, že sa po zemi váľájú
- dobre, počuj, už to mám! povedzte im, že do 2030 budeme mať 200 nových modelov!
- Mathias, nemyslím, že..
- iba im to pekne povezdte. Alebo prd, povedzte že ich budeme mať 300! A prihodte tam nejaké číslo, čo preinvestujeme do rozvoja EV.
Čo tak 100 miliard? Nie, to už by bolo prehnané, čo? Povedzte, že 70. Sedmičky majú ľudia radi.
A Roadmap E bolo na svete
Něco na tom je. Od VW pořád přicházejí nějaké (kouřové) signály. Ale kromě jednoho průměrného modelu se celkem nic neděje.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se