
On-line supermarket Rohlík.cz chce mít do roku 2025 plně elektrickou flotilu
On-line supermarket Rohlík.cz chce mít do konce roku 2025 plně elektrickou flotilu svých vozů, které využívá k rozvážení nákupů. Do konce letošního roku chce zdvojnásobit počet svých elektromobilů, bude jich tak mít 42, a do konce příštího roku chce mít 400 elektroaut. Ve spolupráci s energetickou společností E.ON buduje v Praze a Brně vlastní síť dobíjecích stanic, kterých chce do konce příštího roku postavit 400. Na tiskové konferenci to dnes řekli zástupci Rohlík.cz a E.ON.
Do ostrého provozu Rohlík.cz nasazuje i 23 nákladních elektrokol. Ty společně s elektromobily v širším centru měst mohou nahradit téměř všechny CNG vozy, které firma využívá. „Naše služba je už ze své podstaty udržitelnější než klasické nakupování. Zatímco si pro 11 nákupů dojede do kamenného supermarketu 11 aut, u nás je to naopak. My minimálně 11 nákupů zavezeme jedním autem,“ řekl komerční ředitel Rohlik.cz Olin Novák.
Celkem 400 parkovacích a dobíjecích ploch vybuduje Rohlík.cz spolu s E.ON do konce příštího roku u svých skladů v Praze a Brně. „Dodávané řešení je speciálně připravené přímo pro Rohlík a zajistí, že všechna vozidla budou na další směnu plně nabita, aniž by došlo k překročení možnosti příkonu dané lokality. Vše bude on-line, aby měl manažer flotily kompletní přehled o dobíjení jednotlivých vozidel, a to jak v reálném čase, tak formou reportů,“ řekl vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Martin Klíma.
Do své flotily Rohlík nakupuje elektrododávky Maxus e Deliver 3, podle zástupců firmy na jedno nabití ujede zhruba 250 kilometrů. Ve flotile má Rohlík.cz také elektrický Renault Kangoo. Nyní čítá flotila Rohlíku 700 aut, které vyjma prvních elektrických vozů jezdí na CNG pohon.
Rohlík do provozu zavádí také 23 nákladních elektrokol. Kolo uveze nákupy až do 180 kilogramů plus kurýra, dojezd má až 40 kilometrů. „V centrech bychom chtěli téměř ze sta procent vozit těmito elektromobily,“ uvedl Novák.
Společnost Rohlik Group vznikla v roce 2014. Uplynulý kalendářní rok uzavřela s obratem přes 300 milionů eur (7,8 miliardy Kč), což je roční nárůst o více než 100 procent, a 750.000 zákazníky.
Mohlo by vás zajímat:
Po roce 2025 už bude standart, že intenzivně užívaná auta, která nejezdí dlouhé vzdálenosti, ale spíše po městě budou EV, ten důvod je ekonomický , kdo najede 60 000 ročně tak se mu prostě vyplatí koupit si nějaké levnější EV třeba nový model Dacia. To samé budou městské autobusy.
nemyslím si, v roce 2025 se bude řešit kde vzít elektřinu pro čerpadla, aby lidi v panelácích mohli spláchnout hajzl, natož aby řešili čím nabijou auto.
tihle optimiste veri, ze elektrina vznika v zasuvce rovnou ze slunce i vnoci a ze na 16A zasuvku pripoji 300kW+ charger uplne kdekoli a v jakelkoli mnozsvi.
je to marny. vzdelavaci system zcela selhal.
No, ja mu chtel puvodne spocitat cas, ktery by v naprosto idealnim pripade ta Dacia musela stravit na nabijecce.
Pak jsem se na to vykaslal. Tihle lidi realitu vytesnuji a na vzdelani ci inteligenci to nezavisi. Je to o vire.
To se mýlíte elektřiny je a bude dostatek. Znáte to poptávka nabídka když rostou ceny klesne poptávka naopak vzroste nabídka. v roce 2030 bude výroba el. energie u nás větší než dnes i když se odstaví část uhlí nahradí to plyn + soláry. Čím méně bude svítit tím více pojedou plynové el. a naopak, bude to drahé celkově neefektivní jistě, ale ne pro elektromobilitu.
Poptavka a nabidka jakos takos fungovala presne do te doby, nez jsme do toho zacali montovat vyssi dobro.
kto jazdi po meste tak ako sa mu podari najazdit 60000 rocne? to je 164 km denne, tolko by som denne nenajazdil ani ja co dojizdim z vesnice
U nás citiga, co rozváží pizzu a jídlo, prý úplně běžně za den 200km. Městská policie to bude mít podobně. Sestry, co objíždí nemocné lidi po vesnicích, to budou mít podobně atd atd.
No nevím.
Třeba právě městská policie v Los Angeles svoje v roce 2016 slavně nakoupená elektrická BMW nyní prodává pod cenou s minimálním nájezdem ( 11 000 až 14 000 km ).
To skoro vypadá, že s nimi nikdo nechtěl jezdit, tak jsou úžasná a výhodná....
Přečtěte si článek, najezdí to ten kdo jezdí profesionálně.... rozváží nákupy například.
"auta, která nejezdí dlouhé vzdálenosti, ale spíše po městě budou EV, ten důvod je ekonomický , kdo najede 60 000 ročně tak se mu prostě vyplatí koupit si nějaké levnější EV"
takze po meste bude jazdit autom uz iba rohlik a vsetci ostatni autobusom, lebo nemoze kazdy iba rozvazat tovar po meste, niekto jazdi iba napr. do prace 20 km tam a 20 km naspat a zvysok dna mu auto stoji na parkovisku (v lepsom pripade) alebo zabera verejny priestor (v horsom pripade)
Pokud na to nebudou dotace, tak proč ne. Tady EV dává největší smysl. Spousta popojíždění po městě a přes noc je auto na parkovišti, kde se může dobíjet. Snad bude čím.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se