Domů
Elektřina
Americký startup neuspěl a uzavře svou továrnu na velkokapacitní baterie

Americký startup neuspěl a uzavře svou továrnu na velkokapacitní baterie

Americká společnost Alevo Manufacturing se vzdává svých plánů na výrobu baterií velikosti železničních vagonů, které by energetickým společnostem pomohly šetřit energii a umožnily přechod k větrné a solární energii.

Alevo Manufactoring minulý pátek informovala státní úředníky, že s okamžitou platností zavírá svou továrnu lokalizovanou v bývalém masivním komplexu určeném na výrobu cigaret. Společnost zároveň požádala o bankrotovou ochranu před věřiteli. Společnost zároveň oznámila, že z důvodu „nepředvídaných obchodních okolností“ propouští 245 zaměstnanců, zbylých 45 pracovníků bude propuštěno koncem září.

Společnost v roce 2014 očekávala, že do letošního roku by ve své továrně v Concordu zaměstnávala na 2500 pracovníků. Společnost doufala, že své baterie bude prodávat velkým energetickým společnostem a provozovatelům přenosových sítí, kteří musí z důvodu kolísání poptávky po elektřině a elektřině z intermitentních zdrojů rychle spouštět a odstavovat elektrárny na fosilní paliva. Rychlé změny chodu ale snižují efektivitu těchto zařízení a zvyšují spotřebu paliv.

„I přes demonstraci výhod svých přelomových bateriových systémů Alevo Manufactoring Inc. čelila významným výrobním problémům, a díky nim nedostatečným příjmům pro pokračování provozu. Subjekty společnosti aktivně hledaly nové zdroje financování provozu a plánů na rozvoj. Bohužel, i přes největší úsilí, finanční prostředky nebyly nalezeny včas, aby bylo možné pokračovat v provozu,“ uvádí se v prohlášení Alevo Manufactoring.

Společnost přitom v březnu oznámila, že se jí podařilo získat investice od ruského oligarchy Dmitrije Rybolovleva.

Ekonomicky efektivní velkokapacitní baterie na trhu stále chybí

Vyhlídky společnosti od začátku závisely na vyřešení notoricky komplikovaného technologického problému – jak vyrobit velkou a výkonnou baterii, která není příliš drahá a je schopná vydržet stovky tisíc nabíjecích cyklů. Baterii se všemi těmito aspekty není zatím žádná společnost schopná vytvořit.

Další komplikací pro velké ambice společnosti byl fakt, že trh s elektrickou energií je v každém americkém státě jinak regulován a v mnoha případech tak není jasné, jak by energetické společnosti mohly pomocí baterií vydělávat.

Zdroj úvodního obrázku: Department of Energy and Climate Change

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(23)
Martin Pácalt
1. září 2017, 08:07

Když si pan Hájek vyměňuje narážky typu "vraťte se zpátky do školy" s p. Veselým či p. Vaněčkem, na to jsem si už zvykl, patří to ke koloritu místních diskuzí a je to občas i k pobavení. Když ale přijde chlap, který svůj názor ani neumí prezentovat pod svým jménem a příjmením a používá výrazivo, které si normální člověk nechá na chalupu, když se např. klepne do prstu, tak bych prosil správce webu, aby jeho příspěvek obsahující nejrůznější mužské či ženské orgány, vymazal. A pokud se toho někdy dopustím já, ať vymaže i můj komentář.

Pokud má dotyčný problém s panem C, tak ho může urážet v mailech nebo SMSkách, já na jeho slovník nejsem zvědavý. A nebo místo vulgarit +dojmologie by to chtělo něco fundovanějšího.

Jan Veselý
1. září 2017, 10:29

Díky za komentář, okolo pavla mě napadají podobné věci. Přes všechny názorové rozpory, které mám s pány Hájkem, Wagnerem, Nejedlým či Vláďou (Křenem), vážím si jich jako inteligentních a v oboru fundovaných lidí. O to více se musím snažit být chytřejší a informovanější, abych měl lepší argumenty než oni. Mockrát nachytali oni mě, mockrát já je, mockrát prostě vnímáme stejnou věc úplně jinak a občas najdeme témata, kde se bez problémů shodneme. Stejně jako se v některých věcem názorově rozcházím s pány Vaněčkem a C(arlosem).

Velkým zklamáním je pro mě zdejší vystupování pana Závodského, od člověka na tak, pro českou energetiku, důležité pozici bych očekával více.

C
1. září 2017, 11:48

Teď jste mne práskl :) Ale ono to přijít muselo, dříve či později.

Ano, každý tu máme něco v čem spolu nesouhlasíme a jiné téma ve kterém spolu souhlasíme, já se třeba v hodně věcech názorově rozcházím s panem Wagnerem, zejména v pohledu na to že se bez jádra v budoucnu neobejdeme, nebo v v tom že bychom měli být progresivnější a do budoucna jít už jen přes reaktory typu BN, byť tedy ETEII, EDUII bude ještě asi s VVER. Na druhou stranu jej člověk musí obdivovat za to co dělá pro veřejnost, že si na to přednášení najde čas.

Ale aby někdo urážel, nadával a za celou dobu sem nedal jediný odkaz, nebo alespoň heslo zadané do vyhledávače, či výpočet jak k danému číslu dospěl, to je přes čáru.

Jak zhodnotit pana Závodského nevím, z titulu pozice je jistě vázán poměrně přísnou mlčenlivostí o tom co se v ČEZ děje, nějaká neopatrnost by mohla způsobit dost velké problémy.

Pavel
27. srpen 2017, 00:21

Jinými slovy, představy zelených vylízanců o tom jak baterie vykrývají dlouhotrvající výkyvy ve výrobě na počasí závislých oze parodií na elektrárny byly, jsou a ještě desetiletí budou zcestné.

Pokus něco takové masivně uplatnit v praxi by znamenal mnohonásobný nárůst cen elektřiny, a to by neunesl ani zeleně zfanatizovaný německý spotřebitel el. energie a i pro německou ekonomiku by to znamenalo katastrofu. Pro chudší země střední a východní Evropy (včetně ČR) znamenal ekonomickou katastrofu už pokus opičit se po tzv. energiewende.

Jan Veselý
27. srpen 2017, 07:52

Troll, nekrmit! A zase úplně mimo.

Vláďa
27. srpen 2017, 10:31

Technicky velice výstižná odpověď. Pokud bude celá společnost důsledně dodržovat zásadu minimální spotřeby čerpat el. energii v době kdy nejsou v provozu OZE je opravdu šance na ekologickou energetiku. Jakmile bude zde požadavek na provoz vlaků, provoz různých výrob během celého dne bude zde klasická energetika. Bez el. energie si nedovedu představit chod dnešní společnosti. Tak že jak to ve skutečnosti dopadne?

C
27. srpen 2017, 11:56

Tady jde spíš o to že šavel si musí prost zanadávat na cokoliv jiného než je uhelně-jaderná energetika, co není podle něj tak je špatně a nadává ostatním do vilízanců a podobně. Článek nepíše přímo o OZE, ale on prostě musí napsat komentář bez jediného čísla, ale zato plný nadávek. Dělá to v podstatě pokaždé. Na to nic jiného než "Troll Nekrmit!" napsat nejde. Mimochodem neustále vychází z cen platných před deseti lety.

Pavel
27. srpen 2017, 16:33

fandou uhelné energetiky (zamaskované oze tunelem) jsi tady jen a pouze ty a tobě podobní, C.

Mimochodem opravdu si na tom vedení sedíš tak efektivně, nebo jen předstíráš, že nerozumíš? Je evidentní, že bez schopnosti ukládat elektřinu ve velkém je celá koncepce na počasí závislých tzv. oze jen fantsmagorie. A jak ukazuje nejen tento článek, bateriová úložiště potřebných kapacit jsou stále mimo realitu, a to jak finanční tak technickou.

A co ti ne ní jasné na tom, že oze patologií postižené státy jako německo či dánsko mají dvojnásobnou cenu elektřinu oproti jiným, normálním zemím, přičemž také mají větší podíl fosilných zdrojů? Toto nepopiratelné číslo tady nejen ode mne zaznělo nesčetněkrát, a vždy to bylo jako když se perly hází sviním.

Pavel
27. srpen 2017, 16:19

"skutečně ekologická" energetika opravdu ale opravdu není totožná se výsledkem snah zelených vy****nců (jak německých tak českých), kterým je nahrazení jaderných elektráren pálením uhlí, což je maskováno litím bilionů do kanálu oze parodií na elektrány. Představa, že lidé a stroje budou spotřebovávat elektřinu zrovna, když svítí a fouká je rovněž zcestná.

Pavel
27. srpen 2017, 16:12

Copak vy****nče, fakta ti nejdou pod čumák.

C
27. srpen 2017, 16:51

Až se tu přestanete chovat jako hovado, možná se s vámi někdo bude bavit.

P.S. textboxů a nastavení je na web dostupných X, některé mezery vyhodí, některé ne, který tu je bez znalosti použité technologie neuhodnete.

petr
28. srpen 2017, 19:06

Pánové, ta obhroublá parodie na všechno fakt nemá cenu komentovat.Nechci kázat chci jen apelovat.

Pavel
31. srpen 2017, 18:37

Tak za prvé, sám se chováš jako hovado, c, případně jako hysterka, když ti někdo otluče realitu o pysk. A za druhé, opravdu ale opravdu nemám zájem se s váma vybavovat, jen chci uvádět na pravou míru tu oze fantasmagorii, ve které se ty, vaněček či veselý bahníte.

Jan Veselý
31. srpen 2017, 19:44

Troll, nekrmit!

Kuk
29. srpen 2017, 04:02

Stará mu zase nedala, má to doma pitchou ke zdi, tak si to kompenzuje tady :))))))

C
27. srpen 2017, 10:00

\ \ | / /

_____________ (o ~~ o) _____________

| | | | | (_)| | | | ||

| | | |___|___|___|___| | ||

| | | | TROLL | | ||

| | | | NEKRMIT !!! | | ||

| | | |___________ __| | ||

| | | | | | | | | ||

|___|___|___|___|___|___|___|___|___||

C
27. srpen 2017, 10:01

Tak to se nepodařilo, bohužel to tu nebere mezery tak snad jindy a jinak.

Pavel
27. srpen 2017, 16:34

... jiným slovy jsi diletant nejen v oblasti energetiky.

MPI
27. srpen 2017, 11:25

„podařilo získat investice od ruského oligarcha Dmitrije Rybolovleva"

To psal maďar?

Dále to spojení „masivní komplex". To měl tlusté zdi, nebo co tím chtěl básník maďarského původu říct?

C
27. srpen 2017, 20:18

Pád jedné firmy ještě nemusí nic znamenat z pohledu celého odvětví, tady se nejspíš podepsaly vlivy nestability trhu a možná ani to že by bylo celé odvětví. V současné době stále není situace ve světě nikde na takové úrovni aby byla vyžadována masivní akumulace v podobě baterií, ty zatím pomalu začínají sloužit jen na vyrovnávání krátkodobých výkyvů a stabilizaci sítě.

Navíc jen v málo zemích je situace taková aby v nejbližších letech bylo nutné zavádět masivní akumulaci v bateriích. Zatím jsou rezervy ve využívání existujících zdrojů k regulaci.

Pro dlouhodobou akumulaci pak budou lepší metody založené na něčem jiném než elektrolyty. Co by bylo spíše třeba je vylepšení výroby vodíku, nebo syntetického plynu. Cena 100€/MWh energie ve vodíku je vysoká, to je dáno tím že účinnost elektrolýzy je stále poměrně nízká, cca 50 %. Pokud se podaří tuto zvýšit, měla by zároveň klesat cena vodíku takto produkovaného, pokud zároveň spadne cena proud z OZE, pak cena vodíku klesne na úroveň použitelnou jak v dopravě, tak v jiných oblastech.

Pokud jsou podmínky pro OZE relativně rovnoměrně stejné, pak nehrozí ani takové problémy, jaké se nyní vyskytují v Německu, které nezvládlo synchronizovat rozvoj OZE a elektrických sítí, které mají tento proud přenášet.

Jan Veselý
27. srpen 2017, 20:53

Fakticky to neznamená nic. Je to normální situace, kdy se rozjíždí nové průmyslové odvětví. Zkusí to desítky, možná stovky firem a většina z nich neuspěje. V roce 1900 bylo jen v USA okolo stovky automobilek, v roce 1930 byly tři, ale produkce automobilů byla více než 100x vyšší. Loni v USA zkrachoval Sun Edison, největší firma v solárním byznysu (nezvládli rychlý růst), a druhou největší Solar City musela před krachem zachránit akvizice od Tesly. To ovšem nic nezměnilo na tom, že výstavba fotovoltaiky v USA překonala všechny rekordy, fakticky se meziročně zdvojnásobil instalovaný výkon.

C
27. srpen 2017, 22:29

Samozřejmě, jenom někdo tu z toho vyvozuje různé konce světa a podobně.

Vinkler
29. srpen 2017, 06:02

Víte někdo, jak je baterie rychlá? Dokáže dávat během půlperiody jmenovitý výkon?

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se