Nová spolupráce přispěje k rozvoji elektromobility v letectví
Společnosti Airbus Group a Siemens podepsali dohodu o spolupráci v oblasti hybridních pohonů pro letectví. Cílem spolupráce je vývoj nových pohonných systémů letadel, který bude mít na starosti nově vzniklý tým o 200 zaměstnancích.
Výkonní ředitelé obou společností, Tom Enders a Joe Kaeser, spustili společný projekt, na jehož základě by měly vzniknout nové hybridní a elektrické pohonné systémy letadel. První výsledky by měly být patrné již do roku 2020.
„Věříme, že do roku 2030 může být dopravní letadlo do 100 míst poháněno hybridním systémem.“
Tom Enders, výkonný ředitel Airbus Group
Hybridní pohony mohou významně snížit spotřebu paliva a hluk letadel a přispět tak k dosažení evropských cílů v letectví pro rok 2050, kterých by nebylo možno dosáhnout konvenčními technologiemi.
„Elektrické a hybridní lety představují jednu z největších průmyslových výzev naší doby.“
Tom Enders, výkonný ředitel Airbus Group
Airbus Group a Siemens plánují společnými silami vyvinout prototypy pro různé pohonné systémy s výkony od stovek kilowattů až po desítky megawattů. Zejména půjde o pohony pro dopravní letadla s méně než 100 sedadly, helikoptéry a bezpilotní letadla. Na společném cíli bude pracovat 200 zaměstnanců v rámci nově vzniklého týmu.
Airbus Group již na elektrickém letadle pracuje delší dobu. V roce 2014 byl představen E-Fan, což je dvoumístné letadlo poháněné dvěma elektrickými motory, které využívají energii z lithiových baterií na palubě letadla. Airbus plánuje v blízké době postavit čtyřmístný E-Fan 4.0.
Zdroj úvodní fotografie: Airbus Group
Mohlo by vás zajímat:
Senzační nesmysl, nic víc.
Kdo má alespoň částečné znalosti, musí vědět, že energetická hustota materiálu je dána chemickými vlastnostmi.
Podle údajů ze stránek výrobce si zajisté spočte, kolik energie letadlo nese na palubě. Hodnota je nižší, než 20 kWh.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se