Domů
Elektromobilita
Daimler získá podíl v čínském výrobci baterií Farasis

Daimler získá podíl v čínském výrobci baterií Farasis

Elektromobilita
1 komentář
3. červenec 2020, 10:19
ČTK

Německý automobilový koncern Daimler se dohodl na strategickém partnerství s čínským výrobcem baterií Farasis Energy. V rámci dohody v čínském podniku získá zhruba tříprocentní podíl. Daimler dnes také oznámil, že Farasis nyní staví továrnu v německém městě Bitterfeld-Wolfen, aby v budoucnu dokázal pokrýt rostoucí poptávku ze strany německých závodů Daimleru. Nová továrna by měla vytvořit až 2000 pracovních míst.

Dohoda podle Daimleru, který vyrábí luxusní automobily Mercedes-Benz, zahrnuje společný vývoj pokročilých bateriových technologií a stanovuje si ambiciózní cíle v oblasti cenové konkurenceschopnosti. Automobilka díky ní rovněž získá spolehlivý zdroj baterií pro své plány na přechod k vozům s elektrickým pohonem.

Nová dohoda prohlubuje dosavadní spolupráci mezi oběma podniky. Daimler upozornil, že díky převzetí podílu bude mít možnost nominovat svého zástupce do dozorčí rady společnosti Farasis. Získání podílu nicméně ještě musejí schválit regulační orgány.

Potřebujete být v obraze ohledně elektromobility?

Každý den pečlivě vybíráme nejdůležitější informace z oblasti elektromobility a odesíláme je odběratelům do jejich e-mailové schránky. Přihlaste se k odběru Monitoringu oEnergetice.cz také a nic vám neunikne.
Naposledy jsme informovali o:
Při nabíjení elektromobilu z domácí zásuvky proletí komínem až čtvrtina energie
26. září 2022, 15:00
Na hlavních tazích už dobijeme v pohodě, plno bývá u řetězců, říkají majitelé elektromobilů
26. září 2022, 00:10
Vyzkoušejte Monitoring oEnergetice.cz na 14 dní zdarma!

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(1)
energetik II
3. červenec 2020, 14:16

Tak má vypadat skutečná spolupráce mezi Čínou a demokratickými státy. Pracovat pro oboustranný užitek. Čína staví v Německu fabriku na baterie do elektroaut , kde získá práci na 2000 Němců. A Daimler si tak zajistí do budoucna potřebné akumulátory do svých nových elektromodelů. Současně bude probíhat společný německo- čínský vědecký výzkum v oblasti vývoje kvalitnějších aku. To není jako u nás, kde si pánové Hřib v Praze a senátní šéf Vystrčil neustále vymýšlejí důvody jak Čínu co nejvíce dráždit a postupně s ní zpřetrhat všechny ekonomické kontakty. Němci si pořádně rozmyslí, aby Merkelová odletěla na návštěvu Tchajwanu. Bylo by to jen "sypání písku do ložisek" vzájemně výhodné spolupráci. Čína totiž byla r. 2019 největším obchodním partnerem Německa s obratem = 206 mld. Euro, z toho německý export do Číny = 96 mld. Euro.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se