Mercedes představil svého elektrického konkurenta Tesly
Mercedes v úterý ukázal, jak moc stojí o dominantní pozici na trhu aut poháněných bateriemi, kterému v současné době vládne americká automobilka Tesla. Učinil tak představením svého plně elektrického SUV s názvem EQC ve Stockholmu. Automobilka v blízké budoucnosti nabídne až 10 elektrických modelů.
Tato událost odstartovala útok proti americkému povýšenci a představila SUV, jehož dojezdová vzdálenost dosahuje 450 kilometrů. Vůz má charakteristické přední světlomety táhnoucí se přes celou šířku vozidla. Rovněž zaujme svým interiérem, kterým uchvátí jak zákazníky toužící po luxusu, tak mladé technologické nadšence.
Cílem Daimleru je dominance na trhu
Cíl společnosti Daimler je nabídnout až deset elektrických variant svých vozů do roku 2022. Generální ředitel společnosti, Dieter Zetsche, doufá, že EQC a jeho další elektrické modely budou do roku 2025 tvořit 15 až 25 % veškerých prodejů.
Německé automobilky v současnosti přestavují vozy, které mají konkurovat Tesle, jelikož spotřebitelé se začínají na elektromobily ve stále větší míře adaptovat. Může za to současná situace, kdy se dieselové varianty stávají na provoz dražšími oproti stále lépe dostupným elektromobilům.
Nabízí se otázka, jestli může společnost Daimler nabídnout více variant automobilů, pokud se na trhu razantně uchytí. Zetsche říká, že 10 plánovaných modelů bude schopno pokrýt až 60 % trhu.
Tesla dodnes neměla konkurenci, což jí umožnilo snadno opanovat trh. Jen díky absenci konkurence přinutila zákazníky platit za své vozy relativně neznámé značky bez historie. Němečtí konkurenti však za sebou mají století zkušeností s výrobou. Dále mají za zády ohromné množství svých skalních zákazníků. Tesla má v současnosti problém dodávat zakázky a neustále se pohybuje v červených číslech.
Zetsche nepovažuje žádný ze tří současných modelů Tesly za přímou konkurenci svého EQC.
Autor úvodní fotografie: Norbert Aepli
Mohlo by vás zajímat:
Elektromobily v Číně. Za srpen 2018 se v Číně prodalo 2 miliony nových osobáků, nákladů a autobusů. Z toho 100 000 kusů plně elektrických či hybridů. Podíl na prodejích už 5 % !! Čína je vůdcem v oblasti elektromobility a každý, kdo si myslí, že by to mohl udělat lépe jak ona je hlupák. Letos už Čína prodá přes 1 000 000 elektromobilů.
Designově tragédie a jak znám Mercedes a jeho cenovou politiku, tak Tesla může být v klidu.
Vezměte si člověka pro kterého ty 2 miliony nejsou problém co takový člověk chce mít dostupný servis - mercedes ho má na každém rohu ,ale nechce jezdit s Teslou bůh ví kam a ještě čekat na díly - čas jsou totiž peníze pro bohaté lidi to platí dvojnásob...
Pane autore, jsem vám nesmírně vděčný za váš přínosný a vyvážený článek plný objektivních informací a prostý jakýchkoliv invektiv a argumentačních faulů.
Formulace "odstartovala útok proti americkému povýšenci" je opravdová perla, to jste vymyslel sám vlastní hlavou?
Případným zájemcům o informace doporučuji nahlédnout na tuto stránku:
https://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/
Povýšenecká Tesla prodala v USA za prvních 8 měsíců roku 2018 pouhých 84.127 e-aut.
Čísla Mercedesu nezmiňuji, neboť zatím chybí kompletní údaje za 8. měsíc. Jistě se objeví v nejbližších dnech.
Například v článku
http://www.auto.cz/mercedes-benz-eqc-oficialne-elektricke-suv-elektromobil-dojezd-124325
je nenápadná větička "Mercedes-Benz sice již nyní představuje model EQC v podobě, v níž jej uvede na trh, ale zároveň uvádí, že výroba se rozběhne až v roce 2019."
Jaké asi bude mít Tesla prodeje ke konci roku 2019 až se snad Mercedes rozhoupe k výrobě svého slibovaného modelu.
Také denně aktualizovaná adresa (včetně grafů)
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/
stojí za navštívení pro náhled počtu vyrobených vozů "Tesla Model 3".
(mám odkaz na liště a denně nakouknu)
Těším se na podobné stránky týkající se prodejů e-aut jiných výrobců. Zatím vesměs až na výjimky (Nissan LEAF, Toyota Prius, Chevrolet, BMW) všichni slibují a představují koncepty, nebo mají prodeje naprosto zanedbatelné.
"Cílem Daimleru je dominance na trhu" – že je to jejich cílem opravdu věřím. Nebo je to jen chiméra?
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se