Nejprodávanější elektromobilem ve Švédsku bylo v červenci čínské SUV
Nejprodávanějším elektromobilem ve Švédsku byl v červenci sportovně-užitkový vůz (SUV) Atto 3 čínské automobilky BYD. Zákazníci si koupili 721 těchto crossoverů, což podle údajů automobilového sdružení Mobility Sweden překonalo prodej vozů ID.4 německé automobilky Volkswagen. Informovala o tom agentura Bloomberg.
Společnost BYD letos v Číně předstihla Volkswagen co do prodeje aut všech typů motorů dohromady. Čínský výrobce vozů se snaží expandovat v Evropě.
Čínský elektromobil se ve Švédsku prodává přibližně za 445.000 švédských korun (zhruba 911.000 Kč). Z hlediska registrací vozů všech druhů pohonů žebříček za minulý měsíc vede vůz XC60 společnosti Volvo Cars.
Od začátku roku zůstává nejprodávanějším automobilem ve Švédsku Model Y společnosti Tesla, který je před dvěma modely Volvo Cars.
Mohlo by vás zajímat:
BYD je nejrychleji rostoucí automobilka na světě, letos jsou na cestě k prodejům 2,9 až 3 mil. EV.
Můj tip je, že v roce 2028 budou největší automobilkou na světě a Evropa bude mít sakra velký problém, až z vyrobených 10 mil. budou prodávat 3 miliony v Evropě, k tomu Tesla 2 miliony, ostatní čínské automobilky milion a už je to skoro polovina evropského trhu, o který tradiční automobilky přijdou už za pouhých 5 let.
Evropě ujiždí vlak v technologiích. Sama si zakazuje co umí vyrábět. A k tomu má dvojnásobné ceny energií. Je jasné, že to povede k ekonomickým problémům.
Evropa zoufale zaspala v elektromobilitě. Máme šanci to dohnat, ale je třeba odignorovat kecy “odborníků”, kteří by chtěli prodlužovat výrobu spalováků.
Čína a USA se k lepšímu rozvoji elektromobility nepropracovali přísnějšími zákazy něčeho jiného. Takže možná by to chtělo neupínat se tolik k tomu jak omezit a zničit to stávající, ale spíše k tomu jak rozvíjet nové. To platí jak u aut, tak v elektroenergetice.
Vy žijete v bublině plků o tom jak EU škodí, tak se poučtě: V této souvislosti stojí za zmínku hlavně to, že v současnosti navržené Euro 7 je v některých parametrech méně přísné než nová čínská norma 6b, která vstoupí v platnost v polovině tohoto roku – tedy na největším trhu s automobily na světě.
Pokud tedy budou evropské automobilky chtít nadále prodávat auta v Číně, budou muset tak jako tak splňovat parametry podobné Euru 7. Z výše popsaného je jasné, že Evropská unie narazila na první velkou konkurenci v prosazování svých norem ve světě.
Nové emisní limity CO2, které budou muset nová auta splnit, jsou při přepočtu na spotřebu 40 mpg, tedy 5,88 l/100 km. Této hodnoty budou muset automobilky dosáhnout v průměru flotily svých prodaných aut, a to v roce 2026. Přitom srpnový návrh na zpřísnění byl 38 mpg (6,19 l/100 km), a za prezidenta Donalda Trumpa dokonce 32 mpg (7,35 l/100 km).
Zatím Čína s emisními normami jela několik let pozadu za EU a nechávala tak více prostoru na vývoj. Jak to bude s EURO 7 a Čína 6b se teprve uvidí.
Infore, jak chápete slova polovina tohoto roku? Euro 7 bude dle Vás kdy?
Čínské 6b mělo původně platit už od 1. července. Posunuto.
To se právě mýlíte , když zakážete spalováky , pak to bude znamenat že se spotřebitelé vrhnou na levnější Čínské EV. Ono jim totiž nic jiného nezbyde.
A proč by je ti Čína měla prodávat levně? Dokud bude kartel evropských a amerických automobilek držet cenu vysoko, číňanům stačí podhodit cenu pouze o pár tisícovek. Pro naprostou většinu občanů budou stejně nedostupné.
Jak myslíte, že to dopadne, když automobilkám zakážete vyrábět to, co umí nejlépe na světě a na čem generují zisk a budete je nutit dělat něco, kde mají konkurenční nevýhodu - např. výrobní řetězec baterií?
A jak by to dopadlo, kdyby automobilky v Evrope vyrabely spalovaky a lide by casem zacali kupovat EV? Evropske EV by neexistovaly a zaostalost by predstavovala 20 let pozadu. Strategicke mysleni odmitate asi stejne jako EV.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se