4. červenec 2025
Nejprodávanější elektromobilem ve Švédsku bylo v červenci čínské SUV

Nejprodávanějším elektromobilem ve Švédsku byl v červenci sportovně-užitkový vůz (SUV) Atto 3 čínské automobilky BYD. Zákazníci si koupili 721 těchto crossoverů, což podle údajů automobilového sdružení Mobility Sweden překonalo prodej vozů ID.4 německé automobilky Volkswagen. Informovala o tom agentura Bloomberg.
Společnost BYD letos v Číně předstihla Volkswagen co do prodeje aut všech typů motorů dohromady. Čínský výrobce vozů se snaží expandovat v Evropě.
Čínský elektromobil se ve Švédsku prodává přibližně za 445.000 švédských korun (zhruba 911.000 Kč). Z hlediska registrací vozů všech druhů pohonů žebříček za minulý měsíc vede vůz XC60 společnosti Volvo Cars.
Od začátku roku zůstává nejprodávanějším automobilem ve Švédsku Model Y společnosti Tesla, který je před dvěma modely Volvo Cars.
Mohlo by vás zajímat
10. červenec 2025
19. září 2025
24. září 2025
30. září 2025
3. říjen 2025
10. říjen 2025
19. říjen 2025
Komentáře (12)
BYD je nejrychleji rostoucí automobilka na světě, letos jsou na cestě k prodejům 2,9 až 3 mil. EV.
Můj tip je, že v roce 2028 budou největší automobilkou na světě a Evropa bude mít sakra velký problém, až z vyrobených 10 mil. budou prodávat 3 miliony v Evropě, k tomu Tesla 2 miliony, ostatní čínské automobilky milion a už je to skoro polovina evropského trhu, o který tradiční automobilky přijdou už za pouhých 5 let.
Evropě ujiždí vlak v technologiích. Sama si zakazuje co umí vyrábět. A k tomu má dvojnásobné ceny energií. Je jasné, že to povede k ekonomickým problémům.
Evropa zoufale zaspala v elektromobilitě. Máme šanci to dohnat, ale je třeba odignorovat kecy “odborníků”, kteří by chtěli prodlužovat výrobu spalováků.
Čína a USA se k lepšímu rozvoji elektromobility nepropracovali přísnějšími zákazy něčeho jiného. Takže možná by to chtělo neupínat se tolik k tomu jak omezit a zničit to stávající, ale spíše k tomu jak rozvíjet nové. To platí jak u aut, tak v elektroenergetice.
Vy žijete v bublině plků o tom jak EU škodí, tak se poučtě: V této souvislosti stojí za zmínku hlavně to, že v současnosti navržené Euro 7 je v některých parametrech méně přísné než nová čínská norma 6b, která vstoupí v platnost v polovině tohoto roku – tedy na největším trhu s automobily na světě.
Pokud tedy budou evropské automobilky chtít nadále prodávat auta v Číně, budou muset tak jako tak splňovat parametry podobné Euru 7. Z výše popsaného je jasné, že Evropská unie narazila na první velkou konkurenci v prosazování svých norem ve světě.
Nové emisní limity CO2, které budou muset nová auta splnit, jsou při přepočtu na spotřebu 40 mpg, tedy 5,88 l/100 km. Této hodnoty budou muset automobilky dosáhnout v průměru flotily svých prodaných aut, a to v roce 2026. Přitom srpnový návrh na zpřísnění byl 38 mpg (6,19 l/100 km), a za prezidenta Donalda Trumpa dokonce 32 mpg (7,35 l/100 km).
Zatím Čína s emisními normami jela několik let pozadu za EU a nechávala tak více prostoru na vývoj. Jak to bude s EURO 7 a Čína 6b se teprve uvidí.
Infore, jak chápete slova polovina tohoto roku? Euro 7 bude dle Vás kdy?
Čínské 6b mělo původně platit už od 1. července. Posunuto.
To se právě mýlíte , když zakážete spalováky , pak to bude znamenat že se spotřebitelé vrhnou na levnější Čínské EV. Ono jim totiž nic jiného nezbyde.
A proč by je ti Čína měla prodávat levně? Dokud bude kartel evropských a amerických automobilek držet cenu vysoko, číňanům stačí podhodit cenu pouze o pár tisícovek. Pro naprostou většinu občanů budou stejně nedostupné.
Jak myslíte, že to dopadne, když automobilkám zakážete vyrábět to, co umí nejlépe na světě a na čem generují zisk a budete je nutit dělat něco, kde mají konkurenční nevýhodu - např. výrobní řetězec baterií?
A jak by to dopadlo, kdyby automobilky v Evrope vyrabely spalovaky a lide by casem zacali kupovat EV? Evropske EV by neexistovaly a zaostalost by predstavovala 20 let pozadu. Strategicke mysleni odmitate asi stejne jako EV.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.