Počet elektromobilů na celém světě loni vzrostl o zhruba 50 %
Počet automobilů s elektrických pohonem na celém světě dále roste. Na konci roku 2023 jich bylo v celém světě zhruba 42 milionů, tedy o zhruba 50 procent více než o rok dříve. Údaj zahrnuje nejen čistě elektrické vozy, ale také plug-in hybridní vozy a elektromobily s prodlužovačem dojezdu, u kterých se často používá malý spalovací motor. Největším trhem pro elektromobily je Čína. Uvedla to agentura DPA s odvoláním na údaje Centra pro výzkum solární energie a vodíků (ZSW).
V Číně na konci loňského roku bylo 23,4 milionu elektromobilů, což je více než polovina celosvětové údaje. Na druhém místě jsou Spojené státy, které však značně zaostávají. Na konci loňského roku zde bylo jen 4,8 milionu vozů. Třetí je Německo s 2,3 miliony vozy. Mezi pět největších trhů patří ještě Francie a Británie.
Největšími výrobci čistě elektrických vozů a plug-in hybridů byly loni čínská BYD, Tesla a Volkswagen. Celkem byly loni zaregistrovány více než tři miliony vozů BYD, v případě Tesly počet registrací činil 1,8 milionu a vozů Volkswagen byl zaregistrován jeden milion.
Nejrozšířenějšími modely na světě jsou pak podle ZSW Model Y a Model 3 od Tesly. Celkově je zaregistrováno téměř 2,5 milionu vozů Model Y a zhruba 2,3 milionu vozů Model 3.
Mohlo by vás zajímat:
Při pokračujícím 50% růstu by jich za dalších 10 let bylo přes 2 miliardy. To by představovalo úložnou kapacitu v bateriích velmi zhruba 100 TWh.
Čína podobné tempo růstu ve fotovoltaice již drží přes 10 let a v automobilitě a bateriích to bude taky tak...
Vzhledem k tomu, že aktuálně je v provozu asi 1,5 miliardy aut a od roku 2006 vzrostl jejich počet o 50% mi nepřipadá možné vyrobit a prodat do deseti let 2 milardy aut.
Samozřejmě , exponenciální růst přechází v růst lineární a pak následuje nasycení. Tak to v přírodě i životě chodí.
Jen jsem chtěl ukázat (umocněte si 1,5 na desátou) jak RYCHLÝ je ten exponeciální růst. A v Číně ve velkoměstech určitě ten exponenciální růst elektromobilů (zhruba polovina světového trhu) bude pokračovat ještě dost dlouho (podívejte se na obrovský růst fotovoltaiky v Číně)
a elektromobily (i jakékoliv jednostopá elektrická vozítka) převálcují klasická auta.
Výfuk každého spalovacího auta je životu nebezpečný, zavřete se s ním třeba do garáže a nastartujet motor...
Jasně. Při stálém 50% růstu automobilů by jich mohlo být za chvíli i několikrát více, než lidí. A koncem století by celá Zeměkoule už byla pokryta jen automobily narovnanými jeden vedle druhého a pro takové "nepodstatnosti" jako je voda, flóra a fauna včetně lidí by vůbec nebylo místo.
Tolik k prodlužování křivek rozvoje stylem dle pana Vaněčka.
Tak aktuálně se automobilky ohledně elektromobilů potýkají spíš s odbytovou krizí.
Kdyby ta odbytová krize byla, že se prodeje zvednou jen o 30-35%, tak taková krize by se mi taky líbila.
Těch zhruba 30% každoročního růstu, to je velmi zhruba celosvětový každoroční růst fotovoltaiky v posledních 14 letech.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se