Domů
Elektromobilita
Spojené království ukončuje podporu na nákup elektromobilů. Chce se zaměřit na rozvoj dobíjecí sítě
Zdroj: Renault UK

Spojené království ukončuje podporu na nákup elektromobilů. Chce se zaměřit na rozvoj dobíjecí sítě

Vláda Spojeného království se rozhodla ukončit podporu na nákup elektromobilů a přesměrovat 300 milionů liber na financování rozvoje veřejné dobíjecí sítě. Informaci přinesl zahraniční server Platts.

Britská vláda svůj záměr ukončit podporu na nákup elektromobilů odůvodnila mimo jiné tím, že již došlo k nastartování revoluce v oblasti elektromobility, v rámci které podpořila nákup téměř půl milionu elektromobilů.

"Schéma úspěšně vytvořilo vyspělý trh pro nízkoemisní vozidla, když pomohlo zvýšit prodeje plně elektrických vozů z méně než 1 000 v roce 2011 na téměř 100 000 v prvních pěti měsících letošního roku," uvedla britská vláda a dodala, že čistě bateriové elektormobily a hybridy tvořily zhruba polovinu všech nových prodaných vozů v uvedeném období.

Podle dat britské Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) klesl podíl vozů se spalovacími motory na celkových prodejích nových vozů ve Spojeném království z 58,2 % v roce 2021 na necelých 50 % v prvních pěti měsících letošního roku.

Britská vláda plánuje zakázat prodej nových vozů se spalovacími motory po roce 2030, tedy ještě o pět let dříve, než je diskutovaný termín pro Evropskou unii.

Rozvoj dobíjecí sítě

Přesun finančních prostředků do oblasti rozvoje dobíjecí infrastruktury má podle britské vlády pomoci se snížením obav motoristů týkajících se krátkého dojezdu elektromobilů a učinit tak přechod na bezemisní dopravu jednodušším.

Zahraniční server Platts připomněl, že Spojené království již vynaložilo na výstavbu veřejné dobíjecí sítě více než 1,6 miliardy liber. V listopadu navíc zavedlo zákon požadující instalaci dobíjecích míst pro elektromobily u všech nových budov.

Podle aktuálních vládních cílů by se do roku 2030 měl počet veřejných dobíjecích stanic ve Spojeném království zvýšit na desetinásobek.

Potřebujete být v obraze ohledně elektromobility?

Každý den pečlivě vybíráme nejdůležitější informace z oblasti elektromobility a odesíláme je odběratelům do jejich e-mailové schránky. Přihlaste se k odběru Monitoringu oEnergetice.cz také a nic vám neunikne.
Naposledy jsme informovali o:
Náklady na opravu Tesly jsou téměř o třetinu vyšší než u benzínových automobilů
29. červen 2022, 15:18
Musk zavřel závod Tesly v Kalifornii a propustil 200 lidí. Další jsou na řadě
29. červen 2022, 09:45
Vyzkoušejte Monitoring oEnergetice.cz na 14 dní zdarma!

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(39)
Maly Jarda
18. červen 2022, 15:19

Británie podporovala tento nesmysl vždy jen dost na to aby to do toho zatáhla Evropu .

Nyní to Británie konečně mohla odpískat .. když Eu na doporučení všech těch anglo-amerických Greenpeaců konečně schválila zničení ekonomiky, společnosti a střední třídy zákazem aut se spalovacími motory

Láďa
18. červen 2022, 15:38

Jardo co zase plácáš. Najdi co Británie odpískala a dej to sem.

Ladislav Novák
18. červen 2022, 15:44

Zelený "konzervativec" (!) Boris Johnson udělal za státní peníze radost své ženě, zelené aktivistce - žabičce, a teď, když se pod ním zahoupala premiérská židle, tak už si musí dávat větší pozor.

Vždy mi vrtalo hlavou, jak se může britskému konzervativci stát, že si vezme za ženu potrhlou zelenou aktivistku a nemá s tím žádný problém v integritě osobnosti. Pohlavní pudy zřejmě u Borise převážily nad rozumem. Ale příběh ještě neskončil, uvidíme, jak bude pokračovat. :-)

Pavel
18. červen 2022, 18:11

Podle logiky kritiku elektromobility by tedy nyni mely prodeje EV v UK klesnout k nule. Prodeje EV jsou prece tazene pouze dotacemi, nebo ne? Tak schvalne, kdo z techto kritiku se k tomu prihlasi? Ja osobne tipuji, ze na urcity cas v UK dojde ke stagnaci, mozna mirnemu poklesu, nez se prodeje opet prudce zvednou. Mluvim o horizontu rekneme dvou let.

Peter Zachara
18. červen 2022, 18:29

keby sa drzis toho pre teba cudzieho slova logika, pozries si hostoricke skusenosti a ostanes ticho.

Pavel
18. červen 2022, 19:08

cesky rikame: zachara nerika tak ani tak, ale na jeho slova dojde :) opravdu prinosny prispevek :)

Peter Zachara
19. červen 2022, 01:03
Ladislav Novák
19. červen 2022, 10:42

Elektro(debi)mobilita prosazovaná státní mocí je učebnicový příklad SOCIÁLNÍho INŽENÝRSTVÍ, kterým se v zájmu šíření ultralevičácké "zelené" ideologie naprosto ignoruje a hodnotově převrací přirozený vývoj technologií a hodnocení výše pořizovacích nákladů.

Systém nefunguje? Zavedeme nové daně! :-D

Zelený komunizmus musí zvítězit!

Ladislav Novák
19. červen 2022, 10:42

Elektro(debi)mobilita prosazovaná státní mocí je učebnicový příklad SOCIÁLNÍho INŽENÝRSTVÍ, kterým se v zájmu šíření ultralevičácké "zelené" ideologie naprosto ignoruje a hodnotově převrací přirozený vývoj technologií a hodnocení výše pořizovacích nákladů.

Systém nefunguje? Zavedeme nové daně! :-D

Zelený komunizmus musí zvítězit!

hellokitty
19. červen 2022, 11:52

to je uzasne ako tu o levicakoch a ultrakomunistoch komentuju ludia, ktori vykazuju znamky presne takeho isteho myslenia, zaostale komunisticke, devastujuce prirodu aj ludsku spolocnost

Peter Zachara
19. červen 2022, 01:06

Na Slovensku sa hovori, ze loz ma kratke nohy, staci googlit, link nedam, lebo medved na 4 maco, mozno prejde dodatocne v predoslom prispevku.

Láďa
19. červen 2022, 12:36

Elektromobilita prostě přijde i kdyby se Rusko a jeho knechti přetrhli. Spalovací motory zůstanou dočasně jen tam kde to zatím nepůjde (armáda, dálková letecká...)

Ladislav Novák
19. červen 2022, 13:26

Re: Láďa 19. červen 2022, 12:36

:-D Elektro(debi)mobilita bude ZELENÝMI komunistickými NEDOUKY prosazena násilím bez ohledu na to, co si přejí občané a co to bude stát.

Po všech vynucených nesmyslech, co už známe z praxe nekompetentního vedení EU/EK a šířených dál nekompetentními národními vládami, už o tom dnes sotva někdo pochybuje.

Ovšem představa, že se tímto způsobem bude rozšiřovat TOTALITA EU bez jakéhokoliv odporu občanů a katastrofických důsledků na vývoj hospodářství a energetiku, je opravdu velmi naivní. ;-)

hellokitty
20. červen 2022, 11:30

jaku mame v EU totalitu? ja mozem cestovat bez pasu napr. do irska, v krajine slobody a blahobytu Rusku momentalne nemozu obcania vycestovat skoro nikam

kde spociva ta totalita EU? to su este stale take tie dozvuky hoaxov o spravne zakrivenych bananoch? ze vas EU chrani pred zavadnymi potravinami je tiez totalita? ze vas chrani pred zavadnymi detskymi hrackami z Ciny je totalita?

mate o totalite dost skreslene predstavy

Ladislav Novák
21. červen 2022, 01:12

Re: hellokitty 20. červen 2022, 11:30

Zelené děti mě chtějí poučovat, co je to totalita? :-D

Green Deal a všechno kolem toho je první, možná už druhý strupeň cesty k ZELENÉ TOTALITĚ. Stačí se podívat do Německa, USA ale nakonec i do Česka, jakým způsobem jsou zelenými magory zkreslována fakta a potlačována kritická stanoviska k zeleným nesmyslům prosazovaným do praxe.

Vladimír Šťastný
18. červen 2022, 20:02

Peníze nejsou jediné, co lidi nutí si elektriku koupit. Užittných fosilů za rozumné peníze už na trhu moc není. Pokud někdo nový auťák potřebuje, mnoho na výběr nemá.

Láďa
19. červen 2022, 15:16

Hele jmenovče to plácání o totalitě nech velkému Jardovi. Aby jsi věděl co je totalita zkus navštívit Rusko a něco tam kritizovat. Tlak EU na elektromobilitu je zbytečně silný, časem se stejně prosadí sama. Může se to Rusku nelíbit, může mobilizovat knechty ale to je tak vše.

Ladislav Novák
19. červen 2022, 15:30

Máš problém s chápáním textu a logikou? Neplácej tady nesmysly o tom, že "časem se (elektromobilita) stejně prosadí sama". Takovéhle žvanění v situaci, kdy se zakazuje výroba a prodej automobilů se spalovacími motory, které mají množství zjevných uživateských výhod v porovnání s elektromobily, během pár příštích let, je obyčejná LEŽ a DEMAGOGIE.

Mladý zelený komunista z tebe leze s každou napsanou větou.

Na to, abych věděl, co je to totalita, nemusím chodit do Ruska. Rusko ji po II. světové válce nastolilo s pomocí komunistů v roce 1948 a zkušenosti s ní má ještě velká část národa. Že zrovna tobě je nějakých -náct a tvoje blábolení je nápadně podobné komunistickému zanícení, tady dokáže snadno poznat ještě hodně lidí.

Láďa
19. červen 2022, 16:04

Tak jo plácej dál ty totalito. A protože jsi evidentně o hodně mladší tak se v tom elektroautě nejspíš svezeš a nebudeš chtít z něj vylézt.

Ladislav Novák
19. červen 2022, 18:42

Takže ne "mladý komunista", ale starý komunista mentálně v nedospělém věku? :-D

Ladislav Novák
18. červen 2022, 20:15

"Trochu" nesmyslné tvrzení. :-) O "logice" raději nemluvit. Finanční otace na nákup elektromobilů nejsou jediným faktorem, který rozhoduje, zda koupit elektromobil nebo ne. Jestliže zůstane v platnosti zákaz prodeje nebo výroby automobilů k určitému datu a nebude včas zrušen, lidé vlastně ani jinou možnost než koupit nechtěný elektromobil nemají. Ti bohatší...

Peter Zachara
18. červen 2022, 21:32

za totaca nebola ina volba nez KSC, takze to zakonite, podla miestnej logiky, bola najlepsia strana.

Turby
18. červen 2022, 23:00

Presne tak. Ukonceni prodeje spalovaku do 2030 a uz par let fakticka diskriminace spalovaku ve vetsich mestech dela v prodejich svoje.

Jen to uz ted nebudou dotovat, takze si elektromobil uz poridi jen ti bohatsi a zbytek bude chodit pesky.

Jenze to je vlastne i cil Svabova Velkeho resetu. Takze cemu se divime.

hellokitty
19. červen 2022, 11:50

nezabudnite is na to spomenut, az budete nadavat ake je vonku zasa horko, to je ta nakrocena trajektoria k 2 stupnom oteplenia a to je iba zaciatok

ale hlavne, ze sa mate dobre tu a teraz, nad tym uz nepremyslate a tak nadalej pojdete ten svoj business as usual, fosilna energetika, fosilna doprava, dovolenky, bazeny, bezohladny konzum

Láďa
19. červen 2022, 17:09

Chlapci s vámi je problém. K uvedenému datu nemají být prodávaná nová auta. Spalovací tedy budou jezdit ještě dlouho poté. Jejich čas ale s lokomotivámkončí stejně jako koněspřežkám nebo lokomotivám na uhlí. Jak píše pan Vaněček. Pokrok nezastavíš i když to bude někoho bolet.

Emil
19. červen 2022, 18:31

Kdyby šlo opravdu o pokrok, nebyly by žádné zákazy potřeba, stejně jako nebyly potřeba u koněspřežek nebo lokomotiv na uhlí. Tento zákaz je naopak důkazem a přiznáním, že o skutečný pokrok zatím nejde.

Ladislav Novák
19. červen 2022, 18:32

Znovu opakuji pro nedomykavé:

Zákaz výroby a prodeje automobilů se spalovacími motory a byrokratické stanovení nesmyslných emisních norem není přirozený vývoj v oboru a nezaručuje žádný pokrok, stejně jako žádný pokrok nezaručil zákaz prodeje žárovek.

To je ovšem nadšeným komunistům s deficitem logiky těžko vysvětlit.

Ladislav Novák
19. červen 2022, 19:52

Emisní norma Euro 7 způsobí katastrofu, varuje šéf sdružení autoprůmyslu

(Rozstřel - 17. června 2022, iDnes TV, 30 min)

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/zdenek-petzl-autoprumysl-emise-rozstrel-elektromobil-spalovaci-motor.A220617_084800_automoto_fdv

Láďa
19. červen 2022, 18:40

Věř tomu že je a bude chtěný. Do té doby ceny klesnou a panikáři se uklidní nebo vymřou. Tak to ve společnosti funguje. Zažili jsme to mnohokrát.

Ladislav Novák
19. červen 2022, 18:50

Tak tohle už je spíš projev stařecké demence se zbytky komunistického totalitního myšlení. :-P

P.S.: Člověka s takovým deficitem informací z oboru, ekonomických soiuvislostí a logického myšlení, který tvrdí, že ceny elektromobilů budou klesat při nedostatku základních surovin pro jejich hromadnou výrobu, jak tady on-line předvádíš ty, nelze označit jinak, než za ignoranta.

Láďa
19. červen 2022, 20:35

Hele jmenovče uzavřu to. Jestli vycházíš z toho co je dnes a tvrdíš že to tak zůstane na pořád tak diskuze s tebou ztrácí smysl. Naštěstí na to nemáš žádný vliv. Můžeš jen poštěkávat za plotem. Tak haf haf.

Michal
20. červen 2022, 08:49

A) Ukončeny budou jen přímé dotace. Schémata nepřímých dotací budou pokračovat dál. Dále bude pokračovat systém dotací skrz silniční daň, kterou platí v UK všichni vlastníci aut. Dále bude pokračovat systém dotací skrz daň z příjmu, která se týká využití firemních aut pro soukromé účely. Ty nepřímé dotace závisí na všem možném, ale u drahých aut může jít o velmi vysoké částky, klidně v přepočtu 100 tisíc Kč ročně (ano, opravdu ročně).

B) UK je specifický automobilový trh, jak kvůli pravostrannému řízení, tak kvůli výše naznačenému rozdílnému přístupu ke zdaňování (v UK se například nedaní potraviny, ale naopak se tam daní majetek, kam se řadí i auta). Proto je nemožné srovnávat situaci tam a situaci v kontinentální Evropě.

Ladislav Novák
21. červen 2022, 06:51

Míra hlouposti přijímaných opatření (Green Deal) se každopádně srovnávat dá. Je přece úplně jedno, jestli zelený "konzervativec" Boris zakáže výrobu a provoz automobilů se spalovacími motory s volantem vpravo nebo vlevo... :-P

Peter
19. červen 2022, 20:41

Neviem prečo vám vadí podpora . 100 rokov sa podporovala ťažba ropy a uhlia. A teraz je problém podporiť 5 rokov niečo iné. Najprv zastavme miliardy pre fosílne palivá .

Nemám informácie za Spojené kráľovstvo ale boli to obrovské miliardy .

Ale mám príklad za SR:

ročnú podporu vo výške 80 až 115 miliónov eur pre uhlie každý rok.

6 miliónov eur pre elektroauta raz za 10 rokov.

Môže to niekto spočítať za 10 rokov ?

Ladislav Novák
19. červen 2022, 21:40

Třesky - plesky!

Uhlí, v době kdy se začalo těžit, nikdo finančně nepodporoval. Prostě to byl výhodný zdroj (surovina) pro energetické a průmyslové použití a těžilo se tam, kde to bylo výhodné.

Ty si ale pleteš komunistickou podporu těžby v době studené války s cílem obejít embarga, nedostatek devizových prostředků na nákup v zahraničí tam, kde uhlí těží s nejnižšími náklady, atd. atd. A pak i státní dotace za zachování pracovních míst, které ruinovaly státní finance (peníze do černé díry bez užitku). Viz také M. Thatcherová v Británii...

Takže vykazuješ základní nepochopení ekonomických a politických souvislostí jako všechny zelené děti.

Učit se, učit se, učit se! :-) A až to pochopíš, můžeš pouštět rozumy na Internetové diskuse beze strachu, že budeš za "somára". :-P

No a jenom pro zasmání připomenu český BILIONOVÝ TUNEL OZE, který vnesl do energetiky jen rozvrat, vysoké náklady a žádný užitek. (1 bilion = tisíc miliard) Za ty peníze jsme mohli mít několik nových jaderných bezemisních elektráren a "zadarmo".

energetik
19. červen 2022, 23:35

Uhlí už od počátků těžby dotujeme tím nejcennějším, životním prostředím a zdravím, tedy podobně jako ropu a jadernou energetiku jejíž emise a škody zde musíme snášet.

Ladislav Novák
20. červen 2022, 07:06

Nic ti nebrání, aby ses uhlí dobrovolně zřekl a v zimě "klepal kosu" a společně s ostatními zelenými dětmi čekal, až vysvitne sluníčko a zvedne ti doma teplotu skrze okno nad bod mrazu. :-P

No a taky bys měl přestat hulit, vdechovaný kouř ti škodí x-násobně víc, než spalování uhlí v moderních elektrárnách a výrobních procesech. A zus se v bance zeptat, jestli ti poskytnou hypotéku na koupi některé z jeskyní v krasových oblastech, kde v zimě nemrzne. :-D

energetik
20. červen 2022, 10:41

My svým skoro pasivním bytem v osobním vlastnictví který je zásobovaný výhradně skutečně čistou a obnovitelnou energií dodáváme ještě teplo mrznoucím sousedům kteří jsou v nájmu v plesnivých nezateplených bytech s přivázanými okny aby jim je vítr neotvíral a nevypadli jim ven.

Ladislav Novák
20. červen 2022, 14:40

Plácáš nesmysly a o energetice nemáš ponětí.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se