Domů
Elektromobilita
Tesla plánuje šestidenní odstávku výrobní linky kvůli úpravám
Tesla Model 3. Ilustrační foto.

Tesla plánuje šestidenní odstávku výrobní linky kvůli úpravám

Americká automobilka Tesla zastaví produkci vozidel ve své kalifornské továrně na dobu 6 dní. Tato odstávka je plánována na konec května a jejím účelem je úprava výrobní linky pro verzi sedan Modelu 3. Po zavedení nepřetržitého provozu se jedná o další krok k plnění závazků vůči zákazníkům.

Tesla již v nedávné době informovala o 10denní dočasné odstávce výrobních linek v Kalifornii. Důvodem této odstávky mělo být právě řešení problémů na lince, které zpožďovaly produkci sedanu Modelu 3, což je pro Teslu z hlediska dlouhodobé profitability klíčový model.

Dva zdroje potvrzují, že k této odstávce na lince v kalifornském Fremontu má dojít mezí 26. a 31. květnem.

Tesla poslední dobou bojovala s hledáním úzkých hrdel na výrobní lince při montáži Modelu 3. Rychlost výroby měla totiž negativní vliv na plnění výrobního plánu. Sám Elon Musk se nechal slyšet, že hlavním a pro něj nečekaným problémem byla přílišná důvěra v automatizaci a využívání výrobních robotů. Ti, jak se ukázalo, nejsou schopni plně nahradit lidi na lince.

Elon Musk v tomto týdnu svým zaměstnancům vzkázal, že počet vyrobených Modelů 3 v tomto týdnu pravděpodobně dosáhne 500 kusů denně, tedy až 3500 vozů za týden. Zaměstnanci byli rovněž vyzvání k tomu, aby jej kontaktovali v případě, že by sami našli nějaké úzké hrdlo.

Zdaleka se nejedná o první odstávku

Společnost pozastavila výrobu ve Fremontu již v minulém měsíci. Jedna z odstávek připadla rovněž na únor. Dubnová a květnová odstávka budou v součtu představovat 10 dní, po které bude výroba stát.

Elon Musk řekl, že odstávky jsou záměrné a jejich účelem je právě implementace různých vylepšení, která mají pomoci k dosažení vytyčeného cíle výroby 6000 kusů týdně. Na konci minulého měsíce Tesla produkovala pouhou třetinu vozů.

Prvním krokem k dosažení cílů bylo zavedení třísměnného provozu pro maximalizaci výrobní kapacity. Týmy pracující na montáži karoserií pracují na dvě 12hodinové směny denně.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(5)
Peppa
16. květen 2018, 12:07

Co je to verze sedal ?

A existuje snad nějaká jiná varianta Modelu 3 než je sedan?

Petr
16. květen 2018, 13:05

Tak se Tesla pěkně zasekla na tom, že roboti ještě nejsou dokonalí, a předražení američtí dělníci nejsou dost schopní už dávno.

USA dojeli na dlouhodobé školní preferování humanitních vysokoškoláků, a nahrazení migrace evropských řemeslníků neuměteli z Afriky a Mexika.

frank
16. květen 2018, 15:41

USA nedojely , tady se píše o Tesle a její sázce na roboty, jiné tamní automobilky momentálně takové problémy rozhodně nemají :) V této konkrétní kalifornské Tesle je teď průměrná mzda 18 dolarů na hodinu :), pouhé 3 dolary nad tamní zákonnou minimální mzdou , jinými slovy jedná se o masu pomocných dělníků, kteří měli přicmrndávat robotům a nejde o žádné předražené dělníky. Odborníci prostě jdou pracovat jinam :)

frank
16. květen 2018, 16:27

ještě pro sichr, v eur je to 15,25 eur bráno současným kurzem což je méně než polovina hodinové mzdy německého VW dělníka, která má navíc asi o 25 dnů dní dovolené než jeho "předražený kolega v tesle" a odpracuje tak řádově mnohem méně hodin...

Petr
16. květen 2018, 16:59

Čili spíš srovnáváte minimální mzdu nejníže postaveného často mexického pomocného dělníka v Tesle s průměrnou mzdou veškerých německých zaměstnanců (možná kromě manažerů) ve VW.

Taky se pro automobilku prodávající celosvětově musí zohlednit jaké procento lidí zaměstnává ve svém nejdražším centru, a kolik lidí také často odborných má jinde třeba v Česku či Číně za čtvrtinové mzdy.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se