Tesla plánuje šestidenní odstávku výrobní linky kvůli úpravám
Americká automobilka Tesla zastaví produkci vozidel ve své kalifornské továrně na dobu 6 dní. Tato odstávka je plánována na konec května a jejím účelem je úprava výrobní linky pro verzi sedan Modelu 3. Po zavedení nepřetržitého provozu se jedná o další krok k plnění závazků vůči zákazníkům.
Tesla již v nedávné době informovala o 10denní dočasné odstávce výrobních linek v Kalifornii. Důvodem této odstávky mělo být právě řešení problémů na lince, které zpožďovaly produkci sedanu Modelu 3, což je pro Teslu z hlediska dlouhodobé profitability klíčový model.
Dva zdroje potvrzují, že k této odstávce na lince v kalifornském Fremontu má dojít mezí 26. a 31. květnem.
Tesla poslední dobou bojovala s hledáním úzkých hrdel na výrobní lince při montáži Modelu 3. Rychlost výroby měla totiž negativní vliv na plnění výrobního plánu. Sám Elon Musk se nechal slyšet, že hlavním a pro něj nečekaným problémem byla přílišná důvěra v automatizaci a využívání výrobních robotů. Ti, jak se ukázalo, nejsou schopni plně nahradit lidi na lince.
Elon Musk v tomto týdnu svým zaměstnancům vzkázal, že počet vyrobených Modelů 3 v tomto týdnu pravděpodobně dosáhne 500 kusů denně, tedy až 3500 vozů za týden. Zaměstnanci byli rovněž vyzvání k tomu, aby jej kontaktovali v případě, že by sami našli nějaké úzké hrdlo.
Zdaleka se nejedná o první odstávku
Společnost pozastavila výrobu ve Fremontu již v minulém měsíci. Jedna z odstávek připadla rovněž na únor. Dubnová a květnová odstávka budou v součtu představovat 10 dní, po které bude výroba stát.
Elon Musk řekl, že odstávky jsou záměrné a jejich účelem je právě implementace různých vylepšení, která mají pomoci k dosažení vytyčeného cíle výroby 6000 kusů týdně. Na konci minulého měsíce Tesla produkovala pouhou třetinu vozů.
Prvním krokem k dosažení cílů bylo zavedení třísměnného provozu pro maximalizaci výrobní kapacity. Týmy pracující na montáži karoserií pracují na dvě 12hodinové směny denně.
Mohlo by vás zajímat:
Co je to verze sedal ?
A existuje snad nějaká jiná varianta Modelu 3 než je sedan?
Tak se Tesla pěkně zasekla na tom, že roboti ještě nejsou dokonalí, a předražení američtí dělníci nejsou dost schopní už dávno.
USA dojeli na dlouhodobé školní preferování humanitních vysokoškoláků, a nahrazení migrace evropských řemeslníků neuměteli z Afriky a Mexika.
USA nedojely , tady se píše o Tesle a její sázce na roboty, jiné tamní automobilky momentálně takové problémy rozhodně nemají :) V této konkrétní kalifornské Tesle je teď průměrná mzda 18 dolarů na hodinu :), pouhé 3 dolary nad tamní zákonnou minimální mzdou , jinými slovy jedná se o masu pomocných dělníků, kteří měli přicmrndávat robotům a nejde o žádné předražené dělníky. Odborníci prostě jdou pracovat jinam :)
ještě pro sichr, v eur je to 15,25 eur bráno současným kurzem což je méně než polovina hodinové mzdy německého VW dělníka, která má navíc asi o 25 dnů dní dovolené než jeho "předražený kolega v tesle" a odpracuje tak řádově mnohem méně hodin...
Čili spíš srovnáváte minimální mzdu nejníže postaveného často mexického pomocného dělníka v Tesle s průměrnou mzdou veškerých německých zaměstnanců (možná kromě manažerů) ve VW.
Taky se pro automobilku prodávající celosvětově musí zohlednit jaké procento lidí zaměstnává ve svém nejdražším centru, a kolik lidí také často odborných má jinde třeba v Česku či Číně za čtvrtinové mzdy.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se