V Sušici se žáci naučí opravovat elektromobily, škola získala moderní vybavení
Opravovat automobily se už mohou učit žáci sušické Střední odborné školy a Středního odborného učiliště. Plzeňský kraj ve své škole vybudoval nové centrum elektromobility. Na přestavbu a kompletní vybavení moderními servisními a diagnostickými technologiemi za nejméně 15 milionů korun přispěla EU z programu IROP 10,5 milionu korun, zbytek zaplatil kraj. S kompletní přestavbou starých garáží začala škola loni na jaře, letos instalovala technologie a vybavení, řekl ČTK náměstek hejtmana pro školství a sport Vladimír Kroc (ANO).
„Opravy a seřizování hybridních či elektrických automobilů i nejnovějších technologií integrovaných do moderních vozů se budou učit žáci oborů autoelektrikář a mechanik opravář motorových vozidel. Budova opatřená inteligentními technologiemi poslouží také k výuce budoucích elektrikářů a elektrotechniků,“ popsal Kroc.
Přizpůsobení výuky současným trendům podle něj umožní žákům naučit se pracovat v dynamickém oboru a zároveň tím zvýší jejich uplatnění na trhu práce.
Nápad zaměřit se ve výuce na elektromobily a moderní řídicí jednotky v současných automobilech vznikla asi před třemi roky. „Dnes máme výukový prostor vybavený jako nejmodernější autoservis, kterých v Česku mnoho nenajdete,“ poznamenal ředitel školy Jaromír Kolář. Centrum je plně funkční a pracovat s novými přístroji se tu s pomocí techniků dodavatelských firem učí první žáci, ale také pedagogové.
„Učitelé odborného výcviku i teorie absolvují celou řadu školení a prezentací. Sami si také doplňují vzdělání, aby udrželi kontakt s nejnovějšími trendy v automobilovém průmyslu. Inspiraci jsme hledali také v moderních servisních střediscích přímo ve Škodě v Mladé Boleslavi,“ řekl Kolář.
Školní centrum má vybavení k údržbě, opravám a seřizování elektromobilů i hybridních automobilů, nadále se ale může věnovat i automobilům se spalovacími motory. V centru je i plně vybavený pneuservis, přístroje k seřizování geometrie kol nebo nastavení radarů kontroly jízdy v pruhu, parkovacích senzorů, automatického přepínání světel, jimiž disponují současné automobily. Mají tu také moderní soustruh využívaný například při úpravě brzdových kotoučů a bubnů.
Vzduchotechniku, elektroinstalace a zabezpečení budovy ovládají pokročilé systémy řízení, objekt je tedy úsporný, a zároveň si tam žáci oborů elektrikář a elektrotechnik mohou vyzkoušet práci s novými technologiemi. Ředitel předpokládá, že moderní vybavení přiláká nové zájemce o studium. „Absolventi se totiž velmi dobře uplatní na trhu práce. Budou znát postupy oprav a seřizování vozidel, se kterými se technici v běžných servisech budou teprve postupně seznamovat,“ dodal Kolář.
Integrovaný regionální operační program už v Plzeňském kraji podpořil 27 projektů středních a vyšších odborných škol celkem 295 miliony korun.
Mohlo by vás zajímat:
V pátek jsem si vyzvedl auto od studentů z ISŠA v Brně. Mají tam relativně novou dílnu (pár let) a kluci se tam učí. Měnili mi ložiska v reduktoru, se kterými mě odmítlo deset mechaniků, protože jsou zbabělci a nejsou schopní se naučit něco nového. V oficiálním servisu, kde jsou jen měniči dílů a absolutně nic neumí by mi vyměnili celej reduktor v hodnotě 100k, já za to zaplatil jen 11k, kluci se naučili něco nového.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se