Ve Francii se v prvním čtvrtletí poprvé prodalo více nových elektromobilů než aut na benzín. Pomohly tomu i vládní dotace na elektrifikované vozy a vysoké ceny u benzínových pump. Údaj dnes zveřejnilo sdružení Plateforme automobile (PFA). Celkově se prodej nových aut ve Francii v prvním kvartálu snížil a zaznamenal již desátý měsíc poklesu v řadě.
V samotném březnu se nových aut prodalo meziročně o 20 procent méně. Automobilový průmysl se potýká s problémy dodavatelského řetězce včetně globálního nedostatku polovodičových čipů, připomněla agentura Reuters.
Prodej plně elektrických a hybridních modelů představoval téměř 40 procent prodeje nových vozů oproti 38,3 procenta konvenčních benzínových modelů. Mluvčí PFA uvedl, že kvůli nejistotě ohledně války na Ukrajině a nedostatku některých komponentů není možné poskytnout výhled pro prodej nových aut ve Francii na letošní rok.
Po přičtení tržního podílu prodeje dieselových modelů, který činil 16,5 procenta, byly v prvním čtvrtletí modely s čistě spalovacím motorem stále ve většině. I tak je to velký skok, protože elektromobily se dostaly na trh ve větší míře teprve před třemi lety, připomněl Reuters. Pomohly jim ale dotace, hrozící zákaz automobilů na fosilní paliva a vysoké ceny benzínu.
Nejprodávanějším elektromobilem ve Francii byl v březnu Model 3 od Tesly, následovaný Dacií Spring od Renaultu a Peugeotem 208 firmy Stellantis.
Automobilový trh ve Francii se v roce 2020 vinou koronavirové pandemie propadl, loni ale mírně vzrostl. V letošním prvním čtvrtletí se prodej nových vozů meziročně snížil o 17,3 procenta.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.