Domů
Elektromobilita
Volvo odhaluje nový model V90 i v hybridní variantě

Volvo odhaluje nový model V90 i v hybridní variantě

Volvo ve Stockholmu představilo nový model svého největšího kombi V90. Tento model kompletuje nejluxusnější řadu vozů 90. Plug-in hybridní varianta modelu V90 by měla poskytnout čistě elektrický dojezd 50 kilometrů a zajistit velmi dynamickou jízdu.

Série 90 je postavena na společností Volvo speciálně navržené a plně modulární architektuře vozu SPA (Scalable Product Architecture). V90, stejně jako modely XC90 a S90, nabízí mezi pohonnými jednotkami i hybridní T8 Twin Engine, zajišťující vozu výkon až 410 koňských sil.

Technologie Twin Engine podporuje celkem tři provozní režimy:

  • Čistě elektrický provoz vozu
  • Hybridní provoz, ve kterém se optimalizuje kombinace využití spalovacího a elektrického motoru
  • Výkonný mód, ve kterém je k maximálnímu výkonu využit veškerý potenciál pohonné jednotky
  • Vůz má zabudovanou 96článkovou baterii o kapacitě 9,2 kWh. Osmistupňová automatická převodovka je dalším esem v rukávu, jelikož dva stupně jsou vyčleněny pro úsporný režim při udržování konstantní rychlosti.

    S novou V90 je rovněž dodáván částečně autonomní asistent řízení zaměřující se na detekci zvěře a zmírnění následků případného střetu. Další zajímavostí je propojení těchto technologií s chytrými telefony.

    Vylepšená dynamika a odstranění turboefektu

    Volvo podle viceprezidenta R&D centra Volvo, Dr. Petra Mertense, rovněž zapracovalo na dynamice nového modelu.

    „U modelu V90 máme co nabídnout. Naše technologie PowerPulse je navržena k dodání značného navýšení výkonu dieselovému motoru, kdy T8 Twin Engine může poskytnout výkon až 410 koní a čistě elektrický dojezd okolo 50 kilometrů,“ uvedl Dr. Mertens

    Systém PowerPulse je navržen k potlačení turboefektu. Je založen na přítomnosti elektrického kompresoru, který je v součinnosti s dvoulitrovou tlakovou nádobou. Dochází tak k uchovávání stlačeného vzduchu v nádobě, který v případě potřeby akcelerace dodá vzduch pro přeplňování motoru. Nádoba je poté automaticky znovu natlakována.

    Zdroj úvodní fotografie: volvocars.com

    Komentáře

    (0)

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna u komentáře
    Vyžadované informace jsou označeny *
    Pravidla diskuze
    Veškeré příspěvky v diskuzi na webu oEnergetice.cz musí splňovat Pravidla diskuze. Přidáním příspěvku do diskuse uživatel vyjadřuje souhlas s těmito pravidly a zavazuje se je dodržovat.
    Komentáře pouze pro přihlášené uživatele
    Upozorňujeme diskutující, že komentáře v diskuzi budou moci přidávat již brzy pouze přihlášení uživatelé. V diskuzi se stále častěji objevují příspěvky od anonymních uživatelů, které porušují pravidla diskuze. Věříme, že díky tomuto opatření bude diskuze pod články pro všechny přínosnější.
    Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj na této stránce.
    V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
    OM Solutions s.r.o.
    Kpt. Nálepky 620/7, Nové Dvory, 674 01
    Třebíč
    IČ: 02682516
    SOCIÁLNÍ SÍTĚ
    © 2021 oEnergetice.cz All Rights Reserved.