Nevládní organizace žalují Komisi ohledně klimatických cílů
Koalice nevládních organizací oznámila, že podá žalobu na Evropskou komisi kvůli nedostatečným klimatickým cílům a politice v oblasti snižování emisí z námořní a letecké dopravy. Žalobu chtějí podpořit vědeckými studiemi, informoval server Euractiv.
Konkrétně jde o organizace Climate Action Network (CAN) Europe a Global Legal Action Network (GLAN), které na konci srpna předložily Tribunálu EU své argumenty, že klimatické cíle EU do roku 2030 jsou nedostatečné. V posledním srpnovém týdnu pak oznámily podobnou iniciativu také organizace Opportunity Green a čtyři další neziskové organizace. Ve druhém případě organizace míří na téma zařazení letadel a lodí do pravidel EU pro udržitelné financování.
Přestože žaloby k soudům EU podaly různé nevládní organizace a s různými cíli, mají tyto případy podobný základ. Organizace tvrdí, že Komise údajně neměla dostatečné vědecké studie a důkazy, na nichž by založila svá rozhodnutí v těchto oblastech.
Zdroj: RWE
Cílem případu předloženého organizacemi CAN EUROPE a GLAN je přimět Evropskou komisi, aby zvýšila klimatické ambice bloku pro rok 2030. V současné době předepisuje evropské právo cíl snížit emise skleníkových plynů do roku 2030 o 55 % ve srovnání s rokem 1990. Nevládní organizace tvrdí, že toto snížení by mělo být nastaveno na 65 %. Komise by navíc měla odpovídajícím způsobem revidovat roční příděl emisních povolenek členských států.
Dle koalice nebyly cíle pro rok 2030 odvozeny z nejlepších dostupných vědeckých poznatků o klimatu, což údajně Komise ve své obhajobě k předloženému případu ani nezpochybnila. Nevládní organizace tvrdí, že cíle snížení emisí stanovené členskými státy jsou nedostatečné pro omezení emisí skleníkových plynů především v odvětvích budov, zemědělství, odpadů, drobného průmyslu a dopravy a shledávají cíle v nesouladu s Pařížskou dohodou.
Soudní spor organizace Opportunity Green se týká aktu Komise, kterým byly lodě a letectví zařazeny do nařízení EU o taxonomii. Nová pravidla umožňují, aby některá nová letadla a lodě byly označeny jako udržitelné investice, pokud splňují určitá kritéria účinnosti emisí CO2. Dle žalobců jsou tyto normy příliš mírné a nová letadla a lodě mohou příliš rychle využívat označení „zelené“.
Mohlo by vás zajímat:
Vysvětle te mi, proč nemůže obdobně nějaká vládní organizace zažalovat Komisi, že ambiciozní cíl
"snížit emise skleníkových plynů do roku 2030 o 55 % ve srovnání s rokem 1990. "
je příliš ambiciozní,
neúměrně více finančně poškozuje občany chudších zemí EU,
řada vědců oponuje závěrům IPCC a naopak oceňuje positivní vliv CO2 na rostoucí ozelenění naší planety.
Měly by se najít takové vládní organizace aspoň v některých nejvíce postižených zemích, které by vyjádřily názor většiny svých občanů....
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se