Stát neplní svůj závazek nákupu ekologicky čistých vozidel, tvrdí ČPS
V ČR je v různé fázi přípravy řada dotačních programů, jejichž cílem je v souladu s Národním akčním plánem čisté mobility rozvoj využívání alternativních paliv. Podle Českého plynárenského svazu (ČPS) však v oblasti obměny vozového parku pomocí ekologických vozidel zásadně selhává zejména stát.
Zásadní nedostatek podle ČPS nastal při prvním centrálním nákupu 1 500 automobilů pro 12 ministerstev za zhruba půl miliardy Kč, kdy nebyla stanovena žádná povinnost pro volbu alternativních paliv a vozidla tedy mají jezdit výhradně na benzin či naftu.
„Od uzavření Dobrovolné dohody, celých 10 let, stát absolutně neplní svůj závazek nákupu ekologicky čistých vozidel. V roce 2008 dostala státní správa vládou nařízeno během 5 let obměnit čtvrtinu vozidel vozových parků za čistá vozidla, ale výsledek byl tristní.“
Jiří Šimek, místopředseda rady Českého plynárenského svazu
Podle Šimka sice došlo ve zmíněném období k obměně téměř 12 % vozového parku za vozidla s vyšší normou Euro, avšak v oblasti alternativních paliv státní správa pořídila pouze 4 elektromobily.
Česká vláda tak bude mít co dělat, aby splnila svůj závazek dosáhnout čtvrtinového podílu vozidel s alternativním pohonem ve své flotile.
„Je neuvěřitelné, že v době, kdy celá Evropa veškerými možnými způsoby snižuje emise z dopravy a EU vydává směrnice pro podporu budování infrastruktury pro alternativní paliva při letošním výběrovém řízení našeho státu na centrální meganákup osobních aut pro referenty, náměstky a generální ředitele státních firem se bude jednat o výběrové řízení na 100% nákup vozidel jen na benzinový a naftový pohon,“ dodává Šimek.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se